Gå til innhold

Offentlig lov til å begynne julekakebakingen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

NÅR er det offentlig lov til å begynne på julebaksten?

Har du bakt noe til jul ennå? Hva da?

Hvor lenge før jul baker du fex pepperkaker, og når setter du opp pepperkakehuset ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke har jeg kjøpt en eneste julegave og ikke har jeg tenkt på å begynne å bake noe til jul enda. Jeg skal ha fri fra jobben 22. og 23. desember, tenkte å bake bittelitt da - baker kun en eller to sorter - foretrekker heller å lage en stor kake som alle her hjemme liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens lefsebaking første eller andre helgen i desember, og det er det "åpningen " av julebaksten. Har ikke lyst til å servere gammel bakst i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, lefser er så digg, Tex!

Må vel innrømme at vi baker mest lomper, men prøver oss på lefser også. Vi baker i et bryggerhus (gammelt tømmerhus som står på garden), på vedtakke. Å, det er så kos! Jeg kjevler ut og mor steker. Og så kommer far og mannen min innom for en smak i løpet av dagen (vi bruker nesten en hel dag på detta prosjektet). Da har de med seg smør/margarin og brunost, litt kaffe, og så koser vi oss ordentlig. det er ekstra pluss hvis det snør ute - da kommer jeg i riktig god julestemning!

Åssen gjør dere det, Tex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi steker på takke inne på kjøkkenet hjemme hos a mor, og der er både menn og barn i full forventning... Vi lager opp vanvittige mengder og putter i fryseren, og denne gangen skal vi lage nok til bryllupet også.

Vi smører med smør og sukker, langer innpå og skyller ned med kaffe og brus.....

Gleeeeeder meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunilla skrev:

Må vel innrømme at vi baker mest lomper, men prøver oss på lefser også. Vi baker i et bryggerhus (gammelt tømmerhus som står på garden), på vedtakke. Å, det er så kos! Jeg kjevler ut og mor steker. Og så kommer far og mannen min innom for en smak i løpet av dagen (vi bruker nesten en hel dag på detta prosjektet). Da har de med seg smør/margarin og brunost, litt kaffe, og så koser vi oss ordentlig. det er ekstra pluss hvis det snør ute - da kommer jeg i riktig god julestemning!

Hørtes kjempekoselig ut, Gunilla. Det er liksom ikke helt det samme på mitt flunk-nye moderne bjørk-/stålkjøkken ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempekoselig ut, Gunilla. Det er liksom ikke helt det samme på mitt flunk-nye moderne bjørk-/stålkjøkken ...

:ler: Hadde ikke funka hjemme hos meg heller - har også nytt kjøkken i kirsebær/stål :ler:

Nei, rammen rundt er viktig, må innrømme det. Hvis ikke stemningen er den rette - faller det lisson litt sammen, hele prosjektet!

Har tenkt å bake pepperkaker også - sammen med søstera mi og ei nabojente. Men også det gjøres på gården, ikke her. Her i heimen blir det kanskje laga konfekt, men jeg får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Tex, har du familie fra Østerdalen eller? Trodde smurte lefser bare fantes der jeg... Skal hjem dit til mor og bake lefser snart jeg! Nam, ikke noe er bedre enn ferske, nysmurte lefser!! (nesten da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:nisse: Vi bakte pepperkaker i går! Pleier vanligvis ikke å bake noe før 1. desember. I stedet for å kjøpe ferdige pepperkaker i butikker er det litt koseligere å bake selv.

Julekakene smaker mye bedre før jul! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...