AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Et kjapt og viktig spørsmål. Jeg har akkurat flyttet til et nytt fylke (1 måned siden), og jeg får trygd fra nav. Jeg har gått inn på altinn og endret mine opplysninger der, så da er jo folkeregisteret tatt seg av, men må Nav har en skriftelig bekreftelse, eller tar de informasjonen fra Folkeregisteret, og hvor ofte blir de opplysningene oppdatert? Grunnen til at jeg lurer, og det samme gjelder min bank, sparebank1, er at jeg mottok to brev igår. Det ene var lønnslippen fra Nav, der sto det den gamle datoen min under, og så et klistremerke med den nye addressen over, det samme på brevet fra banken. Betyr dette at de ikke er klar over at jeg har flyttet? Jeg trodde at det holdt med å melde flytting i folkeregisteret, men kanskje det ikke gjør det?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Joda, det holder å melde til folkeregisteret, men det tar litt tid før NAV oppdaterer seg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 NAV får alle adresseopplysningene sine fra folkeregisteret, men det tar litt tid fra du melder flytting til folkeregisteret har fått oppdatert NAV med din nye folkeregisteradresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå