AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Jeg har ca 40 kilo i overvekt men vil gjerne ned 50 kilo for å komme tilbake til trivsel. Problemet er at jeg er alvorlig deprimert og har vanskelig for å komme meg ut blant folk for å trene eller gå tur. Jeg har begynt på antidepressiva og har alltid slitt med trøstespising og var redd for dette når jeg begynte på medisinen. Men av alle mulige bivirkninger har jeg totalt mistet matlysten og er aldri sulten mer. Mat smaker ikke, jeg har ikke lyst på det rett og slett. Hva skal jeg gjøre for å gå ned i vekt? Om jeg bare hører på kroppen så vil jeg jo ikke spise noe og forbrenningen vil bli ødelagt. Men jeg hater å tvinge i meg mat. Noen som har opplevd noe liknende?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Få oversikt over hva du spiser. Loggfør matinntaket. Bruk VG's vektklubb f.eks. Bruk en nettkalkulator for å finne ut BMR din, hvor mange kalorier du forbenner ved å bare ligge i senga hele dagen. Spis 4 ganger om dagen: frokost, lunsj, snacks og middag for å holde blodsukkeret igang. Bruk urter og krydder for å sette smak på maten uten å legge til masse kalorier. Du kan gjøre som meg: Jillian Michaels DVD-er hjemme. Anbefaler '30 Days Shred' og 'Ripped in 30' Trening uten stress og angst, når det sosiale er slitsomt. 1500 kalorier om dagen er sånn grovt sett greit å ligge på.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Hei TS Jeg har vært der du er nå. Det som hjalp meg var at jeg begynte i samtaleterapi og fikk ryddet opp i årsakene til at jeg var deprimert og til at jeg trøstespiste. Etter dette kom gradvis lysten til å begynne å bevege meg og trene, så jeg startet mer eller mindre halvhjertet på et fysiskalsk treningssenter. Der var det lite folk, og de fleste som trente der, trente for å bygge seg opp igjen etter diverse skader. Jeg fant fort ut at jeg ikke klarte å trene godt nok på egenhånd, så jeg byttet til et annet treningssenter som hadde tilbud om personlig trener. Det har jeg aldri angret på. I dag er jeg 50 kg lettere og føler meg veldig mye bedre, både psykisk og fysisk. JEg trener fortsatt med min personlige trener, og kommer nok til å gjøre det en stund til. Hanhar vært en utrolig motivator for meg, og det å ha faste avtaler med han, har gjort at jeg har kommet meg på trening, selv om jeg ikke har hatt lyst. Som nevnt i innlegget over, så spis regelmessige måltider. Det vil også hjelpe deg på god vei. Lykke til Håper det ordner seg for deg Klem
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Få oversikt over hva du spiser. Loggfør matinntaket. Bruk VG's vektklubb f.eks. Bruk en nettkalkulator for å finne ut BMR din, hvor mange kalorier du forbenner ved å bare ligge i senga hele dagen. Spis 4 ganger om dagen: frokost, lunsj, snacks og middag for å holde blodsukkeret igang. Bruk urter og krydder for å sette smak på maten uten å legge til masse kalorier. Du kan gjøre som meg: Jillian Michaels DVD-er hjemme. Anbefaler '30 Days Shred' og 'Ripped in 30' Trening uten stress og angst, når det sosiale er slitsomt. 1500 kalorier om dagen er sånn grovt sett greit å ligge på. Det der er bare tull, det er ingen fasit på hvor ofte man bør spise. Er man sulten, så spiser, er man ikke så skal man ikke dytte i seg mat når man ikke føler for det. Det er en myte at man må ha et visst måltidsfrekvens for å holde "motoren" igang. Nyere forskning viser at dette er bare tull, jeg har selv funnet ut at det er sant, så spar oss for det tullet. 2
SkalNED Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Jeg fikk hjelp av legen min, henvisning til fysioterapeut som kunne hjelpe med trening - og henvisning til ernæringsfysiolog så man får snakket om hva og hvordan man bør spise og sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå