Gå til innhold

Bilstol nummer 2, opp til 25 kg, bakovervendt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg håper på å få litt tips fra dere som har erfaring. Jeg skal kjøpe bilstol nummer to nå når skattepengene har kommet. Vesla er 8,5 kg nå og 6 mnd, så setet hennes holder en stund til (BeSafe, 0-13kg).

Jeg ønsker ett som holder helt opp til 25 kg om mulig, så jeg slipper unna med et kjøp mindre. Det skal være bakovervendt så lenge som mulig, helst helt opp. Vi har en bil med god plass, så det er ikke så viktig med størrelse. Men vi har ikke isofix.

Jeg har funnet to seter som oppfyller kravene:

Maxi Cosi Mobi og Britax Hi-Way

Har noen erfaringer med disse? Spesielt ift de minste barna? Begge er fra 9-25 kg, men hvordan er de for et barn som veier 9-10kg? Vil dere anbefale andre seter i stedet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Vi har hi-way i bilen til farmoren. Det funker fint. Syns det var en smule bratt i starten til tross for en slik isoporgreie som følger med til å legge under den stangen forran på setet.

Ellers så hadde jeg ikke vært så bekymret for den vekten.

Vi kjøpte et som bare går til 18kg. Jeg veide jo knapt det da jeg var i skoleklar alder, så er ganske sikker på at det holder til hun er rundt fire.

Når vi skal snu skal hun jo uansett ha et nytt sete.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv dem i bilen FØR du kjøper, det er utrolig stor forskjell på de ulike setene i de ulike bilene!

AnonymBruker
Skrevet

TS: Takk for tips. Ja, vi skal selvsagt prøve dem i bilen og med vesla i. :)

AnonymBruker
Skrevet

*dytte forsiktig*

Skrevet

Vi har Britax Hi-way og er kjempefornøyd! Hvor bratt setet er kommer an på hellingen i bilsetet, ikke bare selve barnestolen.

Skrevet (endret)

...

Endret av solsolsol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...