Gå til innhold

Pannacotta

Anbefalte innlegg

Gjest Syffe
Skrevet

Kan jeg erstatte vaniljestang med vaniljesukker i Pannacotta? Jeg har en søt forloved som elsker pannacotta, men vi er på ferie og har ikke tilgang til vaniljestang... Hvor mye bruker jeg i så fall?

Skrevet (endret)

Ja, men det blir ikke like godt. Ville brukt en liten teskje som erstatning for 1/2-1 vaniljestang.

Og bland ut vaniljesukker i bare litt av fløten/melken først.

Endret av venus_
Skrevet

Ja det kan du, men det sier seg selv at smaken blir litt annerledes. Litt "falskere" vaniljesmak, men sikkert godt allikevel :) Bare bruk så mye som er logisk.

Skrevet

Det finnes vaniljesukker med ekte vanilje i, det koster stort sett en del mer enn vanillin-versjonen. Men er absolutt verd det.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vaniljesukker med ekte vanilje i, det koster stort sett en del mer enn vanillin-versjonen. Men er absolutt verd det.

Kjøpte den akkurat og det var ikke mye mer den kostet. Ok, boksen var mindre, men hvor mye vaniljesukker bruker man i løpet av et år?

Skrevet

Ja, kanskje den ikke er så dyr? Jeg husker ærlig talt ikke. Og den brukes ikke så mye, har en sånn i flere måneder før den er tom.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er Tørslef som produserer det vaniljesukkeret, det er i ein grøn- og kvitstripete boks. Kosta 19,90 sist eg sjekka - altså nesten ingenting! Den gjer livet så mykje enklare ift å bruke vaniljestenger.

Gjest Syffe
Skrevet

Jeg fant faktisk vaniljestang i dag... Så da blir det Pannacotta!

Skrevet

Det er Tørslef som produserer det vaniljesukkeret, det er i ein grøn- og kvitstripete boks. Kosta 19,90 sist eg sjekka - altså nesten ingenting! Den gjer livet så mykje enklare ift å bruke vaniljestenger.

Hvor var det? Tror jeg betalte over 30 for den jeg kjøpte på Meny for ikke så lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...