Gjest Syffe Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Kan jeg erstatte vaniljestang med vaniljesukker i Pannacotta? Jeg har en søt forloved som elsker pannacotta, men vi er på ferie og har ikke tilgang til vaniljestang... Hvor mye bruker jeg i så fall?
venus_ Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Ja, men det blir ikke like godt. Ville brukt en liten teskje som erstatning for 1/2-1 vaniljestang. Og bland ut vaniljesukker i bare litt av fløten/melken først. Endret 24. juni 2011 av venus_
Tears.of.the.Sun Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Ja det kan du, men det sier seg selv at smaken blir litt annerledes. Litt "falskere" vaniljesmak, men sikkert godt allikevel Bare bruk så mye som er logisk.
Zzyzx Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Det finnes vaniljesukker med ekte vanilje i, det koster stort sett en del mer enn vanillin-versjonen. Men er absolutt verd det.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Det finnes vaniljesukker med ekte vanilje i, det koster stort sett en del mer enn vanillin-versjonen. Men er absolutt verd det. Kjøpte den akkurat og det var ikke mye mer den kostet. Ok, boksen var mindre, men hvor mye vaniljesukker bruker man i løpet av et år?
Zzyzx Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Ja, kanskje den ikke er så dyr? Jeg husker ærlig talt ikke. Og den brukes ikke så mye, har en sånn i flere måneder før den er tom.
Gjest navnelapp Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Det er Tørslef som produserer det vaniljesukkeret, det er i ein grøn- og kvitstripete boks. Kosta 19,90 sist eg sjekka - altså nesten ingenting! Den gjer livet så mykje enklare ift å bruke vaniljestenger.
Gjest Syffe Skrevet 28. juni 2011 #9 Skrevet 28. juni 2011 Jeg fant faktisk vaniljestang i dag... Så da blir det Pannacotta!
Zzyzx Skrevet 28. juni 2011 #10 Skrevet 28. juni 2011 Det er Tørslef som produserer det vaniljesukkeret, det er i ein grøn- og kvitstripete boks. Kosta 19,90 sist eg sjekka - altså nesten ingenting! Den gjer livet så mykje enklare ift å bruke vaniljestenger. Hvor var det? Tror jeg betalte over 30 for den jeg kjøpte på Meny for ikke så lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå