Linemor Skrevet 15. november 2003 #1 Skrevet 15. november 2003 er det noen av dere som har noen gode forlag til noe jeg kan lage med kylling som hovedingrediens? prøvde meg på matprat men der var det ingenting med kylling som jeg klarte og finne da. har bare pleid og spise kylling med ris og krydder, men har lyst til å prøve litt mer. så hvis noen har noe og anbefale hadde dette vært kjempe fint.
Gjest Étoile Skrevet 16. november 2003 #2 Skrevet 16. november 2003 Prior har mange oppskrifter med kylling. Kylling kan brukes til det meste, på pizza, i pastasaus, i wok etc. Hvis du skal helsteke en kylling er det godt å løsne litt forsiktig på skinnet over brystet, og putte smør og fersk timian inni, deretter gnir du inn hele kyllingen med smør, legger den i en ildfast form med hele hvitløksbåter rundt og bake i ovn i ca 1 time. Den er ferdig når saften som pipler ut er klar. Det er godt med f.ex salat og potetmos til.
Gjest the imp Skrevet 16. november 2003 #3 Skrevet 16. november 2003 hvis du går på www.matsiden.no så finner du mange oppskrifter men det Étoile beskrev hørtes godt ut. Ellers kan du jo lage en karrisaus til f.eks
Redhead Skrevet 16. november 2003 #4 Skrevet 16. november 2003 Hva med kyllingsuppe? Denne er kjempegod!!! Prøv gjerne halv porsjon for det blir nok mat :blunke: . 2 løk 3 hvitløksbåter Hakkes og freses i 2 ss margarin 3 gulrøtter 3 stenger stangselleri 1 stor grønn paprika 3 epler Alt skjæres i småbiter og has i stekepannen. La det småsurre til det er mørt Ha alt over i en gryte sammen med: 2 store ss hvetemel 1 ss karri 1/4 ts kanel 1/4 ts ingefær Litt chilipepper 4 kylling/hønsebuljongterninger 1 1/2 liter vann Kok opp 6 kylling fileter kuttes i små terninger og stekes i 1 ss margarin Has over i gryten. Bland i 2 bokser Creme Fraiche like før servering. Hvitløksbrød passer f. eks veldig godt til. Har fått denne av en kollega og har bare laget den en gang, men den er virkelig nydelig :D !
Linemor Skrevet 16. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2003 tusen takk for noen ideer. jeg er glad i prøve meg frem litt, men har liksom aldri prøvd no særlig med kylling og det er dumt for kylling er veldig godt. hvis noen har flere tips tar jeg gjerne i mot.
14062003 Skrevet 16. november 2003 #6 Skrevet 16. november 2003 Vi lagde kylling ala Mauritius i går (kjøpte kokebøker da vi var der i sommer). 2 fedd hvitløk knuses 4-5 spiseskjeer sitronsaft salt og pepper 500 gram kylling Maizena og frityrolje Dette skal marineres i minst to timer (vi ventet 1,5). Så rulles det i maizena og frityrstekes. Dette var skikkelig nam - og kan varieres med de krydder man liker.
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 #7 Skrevet 16. november 2003 En kjempeenkel rett er Chicken Curry fra Knorr! Kjøp en pakke Chicken Curry fra Knorr og et beger Creme Fraische. TIlbered med kylling som anvist på pakken. Kjempeenkelt og digg!
Gjest Étoile Skrevet 16. november 2003 #8 Skrevet 16. november 2003 Den suppen høres kjempegod ut Redhead! Har lagret den... :D
Gjest Kira Skrevet 16. november 2003 #9 Skrevet 16. november 2003 *dra frem kokkekunnskapene sine igjen* :D Har du prøvd stekt kylling med karrimajones og salat? Foreslår at du lager majonesen selv. Er så mye bedre. Tillaging på hurtigmikser - ikke over 1500 omdreininger, om jeg husker rett. 5 egg 10 g sukker 10 g salt 12 g karri 10 g tørr sennep Saften fra 1/2 sitron Litt hvit pepper 70 ml (0,7 dl) 5 %-eddik 1,7 l matolje Først så kjører du eggene litt sammen med de tørre ingrediensene i en hurtigmikser. Så sper du raskt med oljen. Tilslutt så smak til med eddik og sitronsaft. Dette er kjempegodt. :D
ringblomst Skrevet 16. november 2003 #10 Skrevet 16. november 2003 Jeg synes det er veldig godt å frityrsteke kylling litt ala Kentucky Fried Chicken. Bruker en stor plastpose og lager en blanding av mel, eddik, vann, salt og pepper, så legger jeg kyllingbitene oppi og rister alt sammen. Etter på frityrsteker jeg kyllingbitene i solsikkeolje - blir ikke helt KFC, men godt for det . Ellers er jo kylling ypperlig i wok.
Linemor Skrevet 16. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2003 så mye spennende dere foreslår. det setter jeg veldig pris på. det er godt at noen andre har noen ideer når ens eget hode er tomt. hvis noen har mer og komme med er det bare fint.
Gjest care Skrevet 16. november 2003 #12 Skrevet 16. november 2003 Kjøpt chicken masala saus på glass og ha til kyllingfile. Det er kjempegodt.
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 #13 Skrevet 16. november 2003 Evt Sweet&Sour-saus fra Uncle Ben's.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #14 Skrevet 17. november 2003 kyllingfilet gordon bleu dette er såå utrolig godt!!!! del kyllingfileter i 2 og bank dem litt ut. legg ost og en tykk skive skinke på den ene halvdelen av filetene, og så ost igjen. legg på den andre halvdelen. sett en tannpirker i fileten så den holder seg sammen og vend i strøkavring. ha på salt og pepper og stek i en stekepanne. Iset
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2003 #15 Skrevet 17. november 2003 Kyllinggryte med tomat. 1 kylling i delt i 4-6 biter 1 grovhakket løk 1 gulrot i skiver 1 stilk selleri i skiver små sjampinjonger, delt i fire 1 boks hakket tomat 1 glass hvitvin 1 laubærblad hvitløkbåter,skrelt 1-2 hakket chili uten frø Salt og pepper Vend kyllingen i litt mel, og brun kyllingstykkene. ha den over i en kasserolle. Svisj grønnsakene til de blir i pannen etter kyllingen. Og ha det over i kasserollen. Kok ut pannen med hvitvin og hell den over i kasserollen. Ha så tomatene og alt det andre i kasserollen og legg på lokk og la det koke opp Hvis du syns det blir tørt ha i litt vann, eller mer hvitvin. Skru ned varmen og la det trekke i ca 1- 1 1/2 time til kyllingen er så kokt at kjøttet ramler av beina.
Linemor Skrevet 17. november 2003 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2003 nam nam. blir fristet til å prøve alt på en gang jeg. dere kan jo så mye spennede.
Gjest Primula Skrevet 17. november 2003 #17 Skrevet 17. november 2003 Jeg har også oppskrift på en god kyllingrett. Eller dvs det er egentlig ikke en oppskrift siden jeg har funnet den i mitt eget hode, men skal forkare så godt jeg kan. Den er rimelig enkel å lage. Du tar en kylling, gjerne en som er ferdigstekt, deler den opp i 4-6 biter og legger dem i en ildfast form. Sammen med kyllingen legger du tomater i biter. Fres litt paprika og løk i stekepanna og hiv det i forma sammen med det andre. Så heller du over en ferdigkokt bretagne kyllingsaus ( pose fra toro...) og setter forma i ovnen på 180 grader. La den stå til kyllingen er varm og tomatene mister skallet. hm..deilig og lettvint. Du kan selvfølgelig bruke kyllingfilet som du steker litt i panna først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå