AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Hei. Skal selge bolig, noen tips på hva jeg bør tenke på? kan jeg stole på megler og hva er vanlig at de tar seg betalt? Om noen års sparing vil jeg ha bortimot en million i egenkapital,lite annen gjeld og utgifter. Noen som vet realistisk lån jeg kan få?..Har farst jobb og 355.000 tusen i året.
lorena Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Hei! Du kan stole på en megler. Det er viktig at du finner en du kan ha en bra kjemi med, og samarbeide med. Det er viktig at du finner den prisantydningen du kan leve med, en megler gir på boligen/leiligheten din. Det lønner seg også å invistere i at en takstmann kommer og ser på boligen. Dette er en trygghet for deg, og for kjøper. Ha gjerne eierskifte forsikring, det er da en tommelfinger regel at du ikke slipper inn kjøper før overtakelsen. (Sånn for ordensskyld). Gå til en finansrådgiver i en bank for å få sjekket ut hvor mye du kan få som fin.bevis. Det er jo også lånekalkulator på banksider du kan sjekke ut.
Gjest Bjørn82 Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Få tilbud ifra flere meglere før du bestemmer deg for å bruke en. Dette kan du gjøre via mittanbud.no eller ved å kontakte de forskjellige meglerne og få et prisoverslag. Bruk god tid før du begynner med megler til å rydde opp og kjøre ting som er overflødig på tippen. Fiks småting som løse kabler, manglende listverk, pakninger etc. Prøv om mulig å få tatt bilder av huset utvendig i sol og ha en velstelt plen/ute-del. (om du har villa eller rekkehus) Ha eierskifteforsikring. La megleren ta de visningene som han/hun er betalt for å ha. (Antageligvis 3visninger) Ikke minst. Ha is i magen når budene begynner å komme. Aldri godta et bud før det er helt i slutten av fristen, dersom du får et bud du er villig til å akseptere. 1
lorena Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Lykke til Endret 24. juni 2011 av lorena
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Tusen takk for svar alle sammen, god helg!
lorena Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har noen tips til fotograferinga. Jeg hadde kostet på noen kroner for å få en god fotografering. Vi brukte Zentuvo til plantegning og fotofrafering. Zentuvo Var ganske fornøyd med de. Rydd unna alt som blokkerer og virker uryddig. Du vil at folk skal tenke at der er romslig og godplass hos deg. Vi hadde tørketrommel og vaskemaskin plassert på hverandre. Fikk tips av fotografen til å ta bort det, det funket faktisk. Badet virket mye større og luftigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå