AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Kjenner dere til tilfeller hvor mannen slipper unna med lite barnebidrag selv om han tjener bra? Er interessert i å høre deres erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Om han er selvstendignæringsdrivene er det ikke noe vanskelig for å han og undra å betale barnebidrag. Er litt usikker på hvordan bergegninen er.. har gitt opp da min x er selvstendig og kommer aldri til å betale en kr.. Men han får en gjeld som han vanskelig kommer unna, den dagen han blir sykemeldt eller må ha penger fra staten... Og når barna blir 18 år, så går gjelden automatisk over til de.
Gjest Ullrik Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Om han er selvstendignæringsdrivene er det ikke noe vanskelig for å han og undra å betale barnebidrag. Er litt usikker på hvordan bergegninen er.. har gitt opp da min x er selvstendig og kommer aldri til å betale en kr.. Men han får en gjeld som han vanskelig kommer unna, den dagen han blir sykemeldt eller må ha penger fra staten... Og når barna blir 18 år, så går gjelden automatisk over til de. Hvis du mener at gjelden automatisk over på barna når de blir 18 år så er det helt FEIL. Ikke sikkert du mente det men ville bare si ifra:)
Gjest Emo Fisk Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Hvis du mener at gjelden automatisk over på barna når de blir 18 år så er det helt FEIL. Ikke sikkert du mente det men ville bare si ifra:) Det er ikke det hun mener. Når barne blir 18, er far skyldig barna pengene, ikke mor. En venninne av meg opplevde det når hun ble 18 at nav da krevde inn store summer fra far som ble utbetalt til henne i manglende barnebidrag. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Kjenner dere til tilfeller hvor mannen slipper unna med lite barnebidrag selv om han tjener bra? Er interessert i å høre deres erfaringer. Det kommer an på hva du mener med "slipper unna med lite barnebidrag". For noen år siden var det slik at barnebidraget kun var basert på fars inntekt. Men ihht et nyere lovverk som kom for noen år siden er bidraget nå basert på hva det koster å ha barn, samt at mor også blir pålagt å betale en del av kostandene ved å ha barn. Du må med andre ord definere hva du mener med "lite bidrag" før vi kan mene noe.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Det er utrolig trist at kvinner av og til lurer menn til å bli far, for så og flå deres hardt inntjente penger. 1
Gjest Ida Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Det er utrolig trist at kvinner av og til lurer menn til å bli far, for så og flå deres hardt inntjente penger. AGREE!!!!!
Ciara Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Det er utrolig trist at kvinner av og til lurer menn til å bli far, for så og flå deres hardt inntjente penger. Tja, hvis menn ikke har hørt om prevensjon i voksen alder synes jeg ikke synd på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå