Bernardette Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Jeg snuser på nett/deltidsstudier, men klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gjøre det, eller la vær. I den forbindelse lurer jeg selvsagt på om noen her har dedikert tid (og penger?) på en studium som viste seg å være helt bortkastet. Eller i beste fall bare likegyldig. Noen?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Yes, Medisinsk sekretær. Fant ut litt for sent at man ikke får autorisasjon og derfor er jobbmulighetene minimale.
Bernardette Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2011 Yes, Medisinsk sekretær. Fant ut litt for sent at man ikke får autorisasjon og derfor er jobbmulighetene minimale. Den utdannelsen man tar over et halvår på dagtid i Oslo eller et år på diverse steder i landet på kveldstid?
Gjest Tipo Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Macdesign 1 på NKF Det virket logisk å ta macoperatør utdanningen siden jeg er i trykkbransjen, men denne utdanningen var fullstendig bortkastet. Den eneste muligheten er om jeg får jobb på en moderne trykkmaskin med integrert IT.
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Barne-og ungdomsarbeider, en utdannelse jeg sjeldent sier til noen at jeg har. Jeg liker ikke engang å jobbe med barn, måtte ta en linje på videregående og allmennfag var det siste jeg orket å ta. Så siden jeg var så sent ute med å søke meg inn på skoler, så måtte jeg ta det jeg fikk.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 Den utdannelsen man tar over et halvår på dagtid i Oslo eller et år på diverse steder i landet på kveldstid? Stemmer.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #9 Skrevet 25. juni 2011 Stemmer. Det der fungerer dårlig som svar på et enten/eller-spørsmål. Jeg har grunnfag i sosialantropologi fra Universitetet for mange år siden. Ingen har noen gang brydd seg om de papirene når jeg har søkt jobb. Men helt bortkastet har det ikke vært likevel. Siden studiet er godkjent så får jeg litt høyere lønn når det kombineres med resten av utdanningen min. Og dersom det ikke hadde vært noen økonomisk fordel å ha faget så ville jeg ikke sett på det som fullstendig bortkastet likevel. I mitt liv er ingenting bortkastet. Alt vi har gjort er med på å forme oss til dem vi er i dag. Jeg lærte mye det året jeg studerte sosialantropologi, selv om det ikke har vært så veldig mye praktisk nytte i det. Og jeg fikk venner for livet. Mange fine minner stammer fra den tida, og studiet har jo uansett gitt meg kunnskap jeg ellers ikke ville hatt. Jeg ville ikke bevisst valgt et studium som ikke var nyttig for meg, men når det først skjedde så var det likevel ikke fullstendig bortkastet eller noen krise.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Pilot. Midtveis i utdanningen brakk jeg ryggen i en ulykke. Det var den pilotdrømmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå