Gjest Marianne Skrevet 24. juni 2011 #1 Del Skrevet 24. juni 2011 Om to uker skal jeg gi blod, og det er samme uken som jeg mest sansynlig får mensen. Så jeg lurer rett og slett på om man kan gi blod selv om man har mensen? Menstruajonsblødningen er jo bare et par cl blod i løpet av hele perioden, men er redd dette kan ha noe å si iom at man tapper en halv liter under blodgivning. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Del Skrevet 24. juni 2011 Nei, så sant du ikke blør fryktelig mye så har det ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jay Skrevet 24. juni 2011 #3 Del Skrevet 24. juni 2011 Siden du skal gi blod antar jeg at du er blitt godkjent som blodgiver, og dette inkluderer at du har stor nok kropp og derfor greit nok blodvolum (med mindre du er anemisk) til at dette skal gå helt bra. Husk å drikke godt og å ta jerntabeletter, og ta det litt med ro den første halvtimen etterpå, så pleier det å gå bra. Dersom du pleier å ha unormal kraftig menstruasjonsblødning kan du be om å få gi en annen dag om du føler det er best slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marianne Skrevet 24. juni 2011 #4 Del Skrevet 24. juni 2011 Tusen takk for svar! Har ikke unormalt kraftige blødninger, så skal nok ikke bli noe problem da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå