Kosemose Skrevet 24. juni 2011 #21 Del Skrevet 24. juni 2011 De som blåser av dette har trolig ikke hatt en treåring med bæsjebleie i hus selv. Treåringer produserer manskit, de spiser det samme som oss og de bæsjer det samme som oss. Hvis det setter situasjonen i perspektiv for noen som mener TS skal "lukke igjen nesa". Tror heller ikke det er så sunt å leve i sånn stank av gamle bæsjebleier. Babybleier med melkebæsj er noe helt annet, kan ikke sammenlignes!! Og at hjelpepleiere takler det hjelper da TS lite, TS er ingen hjelpepleier, men hun har kommet venninnen sin til unnsetning i en krise. Så rart at folk angriper TS når hun sier at hun blir fysisk dårlig av gammel bæsjelukt? Man er verken prippen eller "fin på det" av den grunn. Og jeg syns TS høres ut som en meget god venninne, som stiller opp mer enn normalt er. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 24. juni 2011 #22 Del Skrevet 24. juni 2011 Venninnen min går gjennom en veldig tung og vanskelig periode som involverer blant annet samlivsbrudd. I den forbindelse har jeg på hennes forespørsel dratt ned til henne for å være med henne i de verste dagene nå fremover der de skal i megling angående skilsmisse og verdier. Uansett, venninnen min har en datter på 3 år som fortsatt bruker bleier. Jeg blir helt kvalm og jævlig når jeg kjenner drittlukt, jeg svimer nesten av og spyet er et faktum, sorry detaljer. Hun har en bøtte som hun sier er spesielt designet for å holde lukta til drittbleiene inne, men det fungerer ikke!! Jeg klikker og blir snart gal! Jeg sier det gang på gang, badet stinker, vær så snill og ta ut drittbleiene for jeg klarer ikke en gang å gå inn der for å gå på do. Når venninnen min er på jobb, og datteren med meg, greier jeg faktisk å skifte bleia, men da løper jeg rett ut i dunken og hiver den godt innpakka ute, så det ikke skal stinke mer på badet. Hun nekter å gjøre det. Hun så rart på meg og sa "jeg går ikke ut og ned til veien ( kanskje 20 meter) hver gang hun bæsjer i bleien, det lukter ikke så ille, skjerp deg". Om jeg ikke får noen gode råd til hvordan tilnærme meg dette, så drar jeg hjem før høringene er oppe. Jeg orker ikke, jeg greier ikke! Hotell er uaktuellt, det har jeg ikke råd til, vil heller ikke forlate venninnen min når hun trenger meg heller. Alle råd mottas med takk. Jeg har vært hjemme hos folk som har slike drittbøtter.. *grøss* Noen har faktisk varmekablene stående på også. Om hun synes disse posene er så dyre, hva med å droppe den bøtta og satse på å bare kaste det i søpla? Så kan hun ta med seg søppelposen hver gang hun skal bort? Vant til drittlukt eller ikke, en skjønner det at bleier som ligger over lengre tid lukter..! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #23 Del Skrevet 24. juni 2011 Nei, hadde man ligget i koma så hadde man vel heller ikke hatt så mye annet å tenke på!? Synes bare det er utrolig teit å klage over en bøtte bleier i stedet for å bare kaste den. Hun klarer det om hun MÅ! Hvis ikke kan hun jo lavære å bruke badet som lukter så ille da.. Moren til denne ungen klarer fint å tømme bøtta, men hun vil ikke, selv om venninna blir dårlig av lukta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #24 Del Skrevet 24. juni 2011 Kan du be henne om å legge bleiene i en hundepose og knyte skikkelig igjen før hun kaster de i bleiebøtta? Mulig det hjelper på lukten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #25 Del Skrevet 24. juni 2011 Tiss i vasken hennes, da får hun nok fart på seg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 24. juni 2011 #26 Del Skrevet 24. juni 2011 Altså, sånne bleier må ut av huset. For en deprimert mor som får hjelp til det meste av en venninne, er det kanskje en grei oppgave at hun tar seg av å bære ut bæsjebleiene. Hun har godt av å ha en oppgave og et ansvar. TS, jeg sier det igjen: Sett hardt mot hardt, og fokuser også på at det er viktig at hun har en oppgave og at dette er hennes bidrag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 24. juni 2011 #27 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg syntes først og fremst moren til dette barnet burde fått barnet renslig for lenge siden. Unger på 3 år som fortsatt er urenslige, er helt unødvendig. (hvis det ikke er spesielle ting med barnet vi ikke har hørt om). Bæsjebleier fra så store barn stinker så grusomt at jeg forstår TS veldig godt. Bleiebøtter funker kanskje til babyer, men ikke så store barn. Jeg skulle selv passe barnet til ei venninne av meg, men jeg ga beskjed om at jeg ikke orket hvis hun ikke lærte barnet å gå på do. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Fishy Skrevet 24. juni 2011 #28 Del Skrevet 24. juni 2011 Dette blir for dumt. Det går helt fint an å lukke igjen nesen. Pust med munnen, eller sett på en neseklype. Da merker du ingenting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 24. juni 2011 #29 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg synes også sånt stinker, så skjønner ts godt. Personlig hadde jeg nok tatt og satt hele bøtta ut på trappa og håpet at ikke stanken satt for mye igjen på badet. Usj. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 24. juni 2011 #30 Del Skrevet 24. juni 2011 Dette blir for dumt. Det går helt fint an å lukke igjen nesen. Pust med munnen, eller sett på en neseklype. Da merker du ingenting. Hvorfor skal ei snill og grei venninne måtte gjøre dette du skriver? Hvis barnets mor setter så liten pris på all hjelpen hun tydeligvis får nå - burde heller den snille venninna (TS) takke for seg og dra hjem. Barnets mor kan velge - grisete illeluktende bleiebøtte - eller snill og hjelpsom venninne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juni 2011 #31 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg må si meg enig i at her får man velge: enten fjerner man stinkebøtten eller så får man klare seg uten hjelpen. Det spiller da ingen rolle om trådstarter er "sart" eller "fin på det": hun spyr av bøtten. Det får da være grenser for hva man skal lide for å være hjelpsom? Men kanskje trådstarter skal spy på gulvet og la det ligge neste gang - det er nesten ikke noe jeg synes er verre enn andres spy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 24. juni 2011 #32 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg er enig i at det går an å lukke nesen, eller i alle fall ta ut bøtta selv, hvis du ikke takler stanken. Det jeg ikke forstår er hvorfor venninnen din er så tverr. Hva med å bare sette bøtta på en veranda eller utenfor inngangsdøren? Da er det jo enkelt og greit å ta med seg posen forbi søpla hvis den er ful, når man skal dra derfra også. Du kan selvsagt ikke forlange at hun skal gjøre noe som helst, men du kan si at du gjerne vil være der og hjelpe henne, men at du ser helst at hun setter bleiebøtta et annet sted. Jeg klarer fremdeles ikke å se hvorfor det skal være et voldsomt problem. Her slenger jeg både tissebleier og bæsjebleier i en pose utenfor døren, og den tar jeg med i søppeldunken hver gang jeg forlater huset. Edit: Ser nå at det ser ut som jeg mener du er prippen og bare skal bite det i deg. Det mener jeg ikke, altså, for du har jo rett til å si fra. Men jeg hadde bare fjerna bleiebøtta selv, uten å lage noe styr av det. Endret 24. juni 2011 av GUNS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 24. juni 2011 #33 Del Skrevet 24. juni 2011 De som blåser av dette har trolig ikke hatt en treåring med bæsjebleie i hus selv. Treåringer produserer manskit, de spiser det samme som oss og de bæsjer det samme som oss. Hvis det setter situasjonen i perspektiv for noen som mener TS skal "lukke igjen nesa". Tror heller ikke det er så sunt å leve i sånn stank av gamle bæsjebleier. Babybleier med melkebæsj er noe helt annet, kan ikke sammenlignes!! Og at hjelpepleiere takler det hjelper da TS lite, TS er ingen hjelpepleier, men hun har kommet venninnen sin til unnsetning i en krise. Så rart at folk angriper TS når hun sier at hun blir fysisk dårlig av gammel bæsjelukt? Man er verken prippen eller "fin på det" av den grunn. Og jeg syns TS høres ut som en meget god venninne, som stiller opp mer enn normalt er. Ja, helt enig! Jeg skjønner TS veldig godt! 3 døgn gammel dritt, det høres helt jævlig ut! En 3 åring, har ikke baby-bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #34 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg synes ærlig talt mange av dere som mener at jeg burde slutte å syte og fikse dette selv, er kravstore og bortskjemte mennesker. Jeg skal ikke helliggjøre meg selv eller skryte meg opp på noen måte, men jeg vil poengtere at siden jeg er på besøk, og jeg vil støtte opp om venninnen min mest mulig, så gjør jeg også det. Jeg ser når hun er for sliten til å ta husarbeidet, og det tar meg ikke mange minuttene å gå over her og gjøre det levelig for henne, så hun ikke skal være deprimert i et skittent hjem i tillegg. Jeg tar oppvasken for henne, eller sammen med henne, og tar barnet for henne når hun ikke kan. Jeg har tatt meg fri fra jobb for dette, og reist langt. Jeg synes faktisk ikke at jeg er storforlangende når jeg ber om at èn tjenteste blir gjort for meg for å forbedre hverdagen min her. For ja, jeg blir fysisk dårlig av den drittbleielukten. I de siste par dager har det vært fint vær så jeg har sittet ute store deler av dagen for ikke å svime av rett og slett. Det er enkelte her som poengterer at slike bleier fra 3åringer lukter mer enn verre nok enn babyer og mindre barn sine, det kan jeg skrive under på at de gjør, dette er som om jeg skulle bæsja oppi den bøtta og lukket igjen selv. Jeg er glad for svarene jeg har fått her, spesielt støtten, det setter jeg pris på, og fra nå av blir det hardt mot hardt. Om ikke venninnen min kan gjøre denne ene lille tingen for meg, kan ikke jeg sitte her hele dagen i kvalmen. Det gjør jeg ikke for å være trassig eller slem, men det er vanskelig å sitte ved noe som lukter verre enn en gjødselkjeller i fjøs. Ts 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 24. juni 2011 #35 Del Skrevet 24. juni 2011 Kanskje dere kan bruke anledningen mens dere er to i hus, til å prøve å få barnet til å gå på do? En 3-åring skal normalt sett vere klar for det (Ene nevøen min var vel bortimot 3,5 år før han klarte det, men han hadde do-skrekk da... De andre tantebarna mine har stort sett vert tørre når de har vert mellom 2 og 3 år) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #36 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg visste forøvrig ikke at det var litt unormalt at en 3åring enda går med bleie, hun blir 4 nå til jul. Kan si i fra til moren at jeg kan hjelpe henne med dotreningen, kanskje ikke så lett alene. Det siste 1 - 1,5 året har vært preget av turbulendt samliv med mannen, som da endte i sårt brudd nå, så kanskje det bare ikke har vært et tema. Jeg har ikke mye kunnskap om barn. Ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 24. juni 2011 #37 Del Skrevet 24. juni 2011 En unge på nesten fire bør absolutt være klar for å begynne og gå på do! Venninnen din virker litt lat.. I mellomtiden anbefaler jeg deg å kjøpe en rull med hundeposer som du putter bæsjebleiene i, det kamuflerer den værste lukten. Kanskje blir det litt bedre med sånn baderomsspray som klistres rett på veggen også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørn82 Skrevet 24. juni 2011 #38 Del Skrevet 24. juni 2011 Venninnen min går gjennom en veldig tung og vanskelig periode som involverer blant annet samlivsbrudd. I den forbindelse har jeg på hennes forespørsel dratt ned til henne for å være med henne i de verste dagene nå fremover der de skal i megling angående skilsmisse og verdier. Uansett, venninnen min har en datter på 3 år som fortsatt bruker bleier. Jeg blir helt kvalm og jævlig når jeg kjenner drittlukt, jeg svimer nesten av og spyet er et faktum, sorry detaljer. Hun har en bøtte som hun sier er spesielt designet for å holde lukta til drittbleiene inne, men det fungerer ikke!! Jeg klikker og blir snart gal! Jeg sier det gang på gang, badet stinker, vær så snill og ta ut drittbleiene for jeg klarer ikke en gang å gå inn der for å gå på do. Når venninnen min er på jobb, og datteren med meg, greier jeg faktisk å skifte bleia, men da løper jeg rett ut i dunken og hiver den godt innpakka ute, så det ikke skal stinke mer på badet. Hun nekter å gjøre det. Hun så rart på meg og sa "jeg går ikke ut og ned til veien ( kanskje 20 meter) hver gang hun bæsjer i bleien, det lukter ikke så ille, skjerp deg". Om jeg ikke får noen gode råd til hvordan tilnærme meg dette, så drar jeg hjem før høringene er oppe. Jeg orker ikke, jeg greier ikke! Hotell er uaktuellt, det har jeg ikke råd til, vil heller ikke forlate venninnen min når hun trenger meg heller. Alle råd mottas med takk. Jeg har to barn selv, og har alltid hørt fra de som selv har barn at det er ikke så ille lukt på dritten til egne barn. Vel, den myten kan jeg avkrefte. Det lukter akkurat like mye drit av mine egne unger som det gjør av andres unger og det er ikke noen god lukt. Men en kvalmende lukt som er skjemmende. Men jeg må takle den stanken nå som jeg har egne barn. Men er det en ting som er helt sikkert så er det at drittbleiene skal ut i søpla så fort som mulig etter skifte er gjort. Be venninnen din om å få tømt den bøtta og satt den til lufting ute. De bøttene som skal "hindre" lukta å komme ut funker ikke. Jeg kjøpte to sånne. Så det er bare piss, det stinker akkurat like mye som en vanlig bøtte med pedal-lokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 24. juni 2011 #39 Del Skrevet 24. juni 2011 Dette blir for dumt. Det går helt fint an å lukke igjen nesen. Pust med munnen, eller sett på en neseklype. Da merker du ingenting. Herregud, mener du at det er normalt å oppbevare bæsj i en pose på badet i flere dager bare fordi man ikke orker gå i søpla? Og at løsningen på bæsjeluktproblemet i huset er å gå med neseklype og puste gjennom munnen? Det er jo absurd! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #40 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har mindre barn, men tømmer bleiebøtta sjeldnere enn hver 3 dag. Nå har jeg derimot ikke hatt en 3 åring med bleier da de har blitt avvent før den tid. Hva med å sette bleiebøtta et annet sted? Rett utenfor døra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå