Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på en eller annen resturant i Skottland, hvor det nok er pent tøy som er foretrukket, ikke nødvendigvis dress.

Jeg er da litt usikker på hva i all verden samboeren min skal ha på seg :sjenert:

Han er den typen som bruker denim bukser som sagger litt og t-shirts med festlig print, og hettejakker. Han eier ikke dress, og det er ca. 2 uker til vi reiser.

Hva kan kvalifiseres som pent tøy utenom dress?

Kan han ha f.eks ha en skjorte til en av de buksene han har fra før? Han har en bukse som igrunn er veldig fin, men jo, den sagger jo litt...

Og ingen av oss har nok penger for øyeblikket til å kjøpe et helt nytt antrekk.

Håper noen kan komme med noen bra tips, evt også til butikker hvor man kan finne noe litt penere uten å måtte betale flere tusen.

Har ikke den store erfaringen med å "kle" menn jeg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns virkelig ikke sægge-bukser egner seg på restaurant...

Hva med en helt vanlig olabukse og skjorte? På Dressmann er det jo superbillig! Kanskje ikke verdens beste kvalitet, men funker jo fint :)

Skrevet

Jeg syns virkelig ikke sægge-bukser egner seg på restaurant...

Hva med en helt vanlig olabukse og skjorte? På Dressmann er det jo superbillig! Kanskje ikke verdens beste kvalitet, men funker jo fint :)

Mulig jeg kanskje kunne fått han til å iallefall bruke belte.... han er litt vrang i klesveien også.

sier han ikke liker bukser som sitter der de skal sitte, det blir klaustrofobisk for han.

Nei, aner ikke hvordan jeg skal få på han noe litt penere.

Og attpåtil er jeg litt snurt fordi vi ikke fikk beskjed om kleskoden før nå, da bordet ble reservert for flere måneder siden.

Skrevet

Mulig jeg kanskje kunne fått han til å iallefall bruke belte.... han er litt vrang i klesveien også.

sier han ikke liker bukser som sitter der de skal sitte, det blir klaustrofobisk for han.

Nei, aner ikke hvordan jeg skal få på han noe litt penere.

Og attpåtil er jeg litt snurt fordi vi ikke fikk beskjed om kleskoden før nå, da bordet ble reservert for flere måneder siden.

Skal dere ut å spise på en litt finere restaurant så kunne dere vel tenke dere selv at det ikke passet å stille opp med hettegenser og sæggebukse? Eller trode dere at dere skulle på McDonalds?

Skrevet

Skal dere ut å spise på en litt finere restaurant så kunne dere vel tenke dere selv at det ikke passet å stille opp med hettegenser og sæggebukse? Eller trode dere at dere skulle på McDonalds?

Når det ikke er VI som har bestillt bordet så er vel ikke det så jævlig lett å automatisk vite at dette var en penere resturant som har kleskode.

Jeg har selv flere ganger vært på penere steder men når det ikke er jeg selv som bestiller, men bare får beskjed om at "lørdag dato sånn og sånn skal vi ut å spise, vi har brestillt bord" kan man dessverre ikke lukte dette.

Jeg har aldri og kommer aldri til å spise på McD. :kvalm:

Makan å være frekk i kjeften da når man spør om råd til hva annet enn dress som går an å tre på fyren!

Ikke alle mannfolk er nikkedukker som en kan bestemme over hva de skal kjøpe og ha på seg vettu, men det er vel kanskje du vandt til... :skratte:

Skrevet

Når det ikke er VI som har bestillt bordet så er vel ikke det så jævlig lett å automatisk vite at dette var en penere resturant som har kleskode.

Jeg har selv flere ganger vært på penere steder men når det ikke er jeg selv som bestiller, men bare får beskjed om at "lørdag dato sånn og sånn skal vi ut å spise, vi har brestillt bord" kan man dessverre ikke lukte dette.

Jeg har aldri og kommer aldri til å spise på McD. :kvalm:

Makan å være frekk i kjeften da når man spør om råd til hva annet enn dress som går an å tre på fyren!

Ikke alle mannfolk er nikkedukker som en kan bestemme over hva de skal kjøpe og ha på seg vettu, men det er vel kanskje du vandt til... :skratte:

Det er ikke så mange restauranter det egner seg å komme i hettegenser og saggebukse til. Han får vokse opp litt han typen din og lære seg å kle seg etter anledningen. Det kan du bare hilse og si fra meg. Du skal ikke behøve å tre på ham noe som helst. Han kan jo bare komme i buksa si med halve ræve utenfor og bli nektet adgang. Da lærer han kanskje.

• Liker 1
Skrevet

Kunne han ha brukt denne buksa?

Eller denne?

En enkel, streit skjorte (f.eks. denne) og noe annet enn klumpete skatesko (f.eks. disse eller disse) kan helt fint brukes. Det trenger ikke å bli så dyrt, og han kommer garantert til å ha bruk for å kle seg pent flere ganger enn denne.

• Liker 2
Skrevet

Og som svar på spørsmålet ditt om buksa han allerede har, så er det vanskelig å svare på uten å ha sett den. Men ut fra beskrivelsen din (sagger litt) så tror jeg ikke den vil anses som pen nok.

Det er forresten helt normalt å kontakte restauranten og spørre hva slags dresscode de har, og da kan du forhøre deg om hva de anser som pent nok. Hvis du vet navnet på restauranten så kan du jo sende en mail?

Skrevet

Kunne du finne en tilsvarende bukse som den han har på nettet og legge ut bilde, så vi vet hva du mener med litt sagging. Jeg vet at jeg og mamma har to foskjellig syn på hva litt er når det kommer til sagging.

Skal se om jeg finner noen skjorter el

Skrevet

Hva med noe sånt eller sånt? De er jo litt casual selv om de er litt pene. Nå vet jeg ikke hvor pent det er påkrevd at det skal være da. Kunne han tatt på seg en sånn her?

Litt vanskelig egentlig, når man ikke har mann selv, så man ikke er vant til å kle opp noen.. Men kanskje du fikk noen tips.

Hvis mannen din nekter å pynte seg får han heller bli hjemme synes jeg!

Skrevet

Er ikke det at han nekter å pynte seg, men han er ikke typen som kler seg opp i stramme bukser, pikèskjorte og dressjakke med sleik :fnise:

Vi skal ut å handle når vi kommer dit.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det at han nekter å pynte seg, men han er ikke typen som kler seg opp i stramme bukser, pikèskjorte og dressjakke med sleik :fnise:

Er det noen som har krevd det, da? Han får lære seg å kle seg etter anledningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...