Gå til innhold

Sicilia - Cefalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Cefalu, Sicilia om noen uker, men på nettet er det veldig vanskelig å finne ut hva som egentlig går an å gjøre der. Har også en sånn "Topp 10 i Sicilia"-bok, hvor jeg har fått noen tips, men føler meg ikke helt fornøyd med den heller. Så er det noen som har noen tips? Bra resturanter og utesteder? Er strendene fine? Er det trygt? Noe gøy og annerledes som går an å gjøre der? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump:)

Skrevet

Jeg var der for et par år siden. Veldig fin og koselig by. Mange restauranter langs strandpromenaden og inne i sentrum. Kan ikke huske at jeg så noen utesteder. Da tror jeg du må inn til hovedstaden, Palermo. Veldig fint langs stranda. Mange fine små butikker i sentrum. Synes det var fint der.

Men det finnes jo mange steder i nærheten som man kan reise til. som sagt, hovedstaden også en tur til øyas vulkan, Etna.

Skrevet

Gå opp på byfjellet :) Nydelig utsikt derfra, tok bilder av byen og områdene rundt og de ser nesten ut som flyfoto :) Det er bratt, så glem ikke å ta med vannflaske.

Er noen år siden, men mener vi så rester av festningsverk/bebyggelse flere steder oppover. Og det beste var vel at siden det ligger "midt i byen" trenger du ikke reise med buss eller noe for å kommet dit, er bare å ta på seg skoa og gå. Nå bodde vi midt i byen da.

Ellers var det en søvnig, litt kjedelig småby. Og da vi var der var det ulidelig varmt og masse skogbrann, så fikk nok ikke helt riktig inntrykk. 40 grader i skyggen klokka 7 om morgenen (før soloppgang) og tett røyk er ikke sååå koselig.

Skrevet

Høres koselig ut, men fikk ikke noe inntrykk av at det er noen ferie for meg, så dette kan bli spennende... Jeg er 17 år når vi reiser, så fjell + søvnig småby var vel ikke det jeg håpte på. Hehe, finnes det noe der som hadde vært mer spennende for min del der? Vi skal forresten innom Palermo og Corleone i hvert fall, så det blir litt mer enn bare Cefalu heldigvis!:)

Skrevet

Høres koselig ut, men fikk ikke noe inntrykk av at det er noen ferie for meg, så dette kan bli spennende... Jeg er 17 år når vi reiser, så fjell + søvnig småby var vel ikke det jeg håpte på. Hehe, finnes det noe der som hadde vært mer spennende for min del der? Vi skal forresten innom Palermo og Corleone i hvert fall, så det blir litt mer enn bare Cefalu heldigvis!:)

Beklager men det er nok ikke det stedet hvor det skjer så mye egentlig... Så som du selv sier, dra inn til Palermo. Skjer nok litt mer der enn Cefalu.

Skrevet

Dere må leie bil og utforske øya. Palermo har allerede blitt nevnt. Mondello er også veldig koselig.

Jeg var forresten i Cefalu for første gang da jeg var 14 og syntes det var knall! Men så likte jeg både småbyfølelsen og den lille fjellturen :gjeiper:

Skrevet

Hmm, okai, takk for tipsene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...