Lykkelitenen Skrevet 24. juni 2011 #1 Del Skrevet 24. juni 2011 Må ha meg briller og synstest og som student blir jeg litt skremt over de prisene som det opereres med. Fått inntrykk av at synstest og komplett brille ligger på rundt 4000 og opp hos svært mange optikere, noe jeg kan betale om jeg må, men virkelig ikke vil om jeg kan få det billigere. Familien går til Optiker Theigland og får familierabatt, men siden jeg er utflyttet og har vært det en del år er jeg usikker på om jeg er kvalifisert til den rabatten. Så nå lurer jeg på om noen vet om optikere som har f.eks studentrabatt, tilbud eller bare er generelt billigere. Må nok ha briller til bruk "konstant" siden jeg har ett øye som er mye dårligere enn det andre. Så på Specsavers sine sider, på nettet er de dyreste brillene 1995kroner og det står "Enstyrke standardglass fra PENTAX er inkludert". Hva betyr dette? Er dette vanlig brilleglass eller må jeg ha en annen type i tillegg? (Helt noob på dette, resten av familien bruker linser og har gjort det i flere år, så var ikke mye hjelp å få der ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 24. juni 2011 #2 Del Skrevet 24. juni 2011 lensway har mange enkle og billige briller. Ellers: "Enstyrke standardglass" er en av flere typer glass du kan velge. Billigeste. Trenger ikke annet om du ikke er kresen og vil ha det billig. Synstest koster nok noen hundrelapper, ellers kan du spare mye på å ikke kjøpe de mest fancy merkebrillene. Det blir jo ikke dyrt når du tenker på hvor lenge brillene varer (så lenge synet holder seg likt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juni 2011 Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 25. juni 2011 #4 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg har spesial slipte glass, men disse går under vanlig glass hos specsavers. Jeg betalte nettopp 6600 hos specsavers for synstest og 2 par briller til sønnen min og synstest og 2 par briller til meg. 1500 av prisen er for tynnere glass da jeg ville hatt colabunner uten hehe. Er like fornøyd med brillene fra specsavers som da jeg brukte brilleland. Eneste forskjellen er at lommeboka liker specsavers bedre enn brilleland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juni 2011 Haha, lommeboken din høres svært så fornuftig ut Tror jeg tar meg turen innom specsavers til uken, så får vi se hva jeg ender opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Del Skrevet 27. juni 2011 Betalte 450 kr for synstest hos Specsaver ifjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 27. juni 2011 #7 Del Skrevet 27. juni 2011 Betalte 450 kr for synstest hos Specsaver ifjor. Hmm jeg betalte bare 395kr i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 27. juni 2011 #8 Del Skrevet 27. juni 2011 Favoptics.no har supertrendy,fine briller. Stort utvalg. Kjempebillig! Synstest må du fikse lokalt så klart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 27. juni 2011 jeg ser helt forferdelig ut med så mange briller, vet ikke hva jeg kler, så tror ikke jeg tør kjøpe på nett første gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 28. juni 2011 #10 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) jeg ser helt forferdelig ut med så mange briller, vet ikke hva jeg kler, så tror ikke jeg tør kjøpe på nett første gangen LensWay har en funksjon hvor du kan laste inn et bilde av deg selv og prøve brillene ved at de plasseres i bildet. Ganske greit. Fortsatt ikke like bra som å stå i butikken selv, men man får et fint inntrykk av hvordan de vil se ut Red: Skrivefeil. Endret 28. juni 2011 av spinnwild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #11 Del Skrevet 29. juni 2011 Hos favoptic får du 6 par briller av gangen hjem i posten uten kostnad til porto, så du kan prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #12 Del Skrevet 4. juli 2017 Jeg kjøpte mine enstyrke briller hos Kaibosh, og betalte 1450,-. Synstesten kostet 590,-. Det var ikke studentrabatt, men skulle nesten tro det med slike priser. Selv syns dette var en veldig god pris, og kvaliteten er vel så bra som tidligere dyre briller fra de store optikerkjedene. Anonymkode: c3535...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå