AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Har ei venninne som skal gifte seg i november og jeg har fått æren av å planlegge dekorasjon til bryllupet Bruden kommer såklart til å ha en finger med i spillet, men mener selv at hun ikke har god smak, men nok om det! Er mange ting jeg lurer på, blant annet: Hvor mye penger er det vanlig å legge i dekorasjon/pynt? Har lyst til å gjøre det litt ekstra fint, men har jo begrenset budsjett såklart... Har kikket en del på Tilbryllupet.no men det er jo dyyyrt det meste der! Noen som har forslag til andre butikker som selger typisk bryllupsdekorasjon? Har også forelsket meg i wedding day-duftlysene, men aner jo ikke hvordan de lukter Noen som har prøvd de? Ellers er det noe annet man bør tenke på?
Anglofil Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har kjøpt all dekorasjon på ebay. Ser ingen vits i å betale dyre dommer for bryllupsdekorasjon. Der har jeg kjøpt alt fra løpere til blomsterblader i silke. Blomster kjøpes i tillegg gjennom blomsterbutikk, dvs min mor står for oppsatsene. Mvh Yvonne
millie88 Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Jeg vet ikke hvor mye som er vanlig å bruke på dekorasjon, det kommer jo selvsagt helt ann på hvor stort selskapet er (hvor mange bord osv man skal ha) og hvor flott det skal være. Regner med du tenker på dekorasjon utenom blomsterdekorasjonene for disse koster jo endel. jeg tror jeg ville vært forsiktig med å bruke duftlys da manga av disse kan være ganske sterke i duften og mange syntes dette kan være irriterende. Til mitt eget bryllup har vi satt av rundt 2000 kr til dekorasjoner utenom blomster. Dette skal da bare inkludere lys og litt annen pynt ( har ikke helt bestmt oss for hva vi skal ha), duker og den typen ting er inkludert i lokalet vi leier så det trenger vi heldigvis ikke tenke på å kjøpe utenom. Blomster setter vi av rundt 8000-9000 kr til.
Lulilelu Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Ebay, Ebay, Ebay, kan ikke få sagt det nok. Er så mye superbillig og masse fint. Når det gjelder duftelys så ville jeg ikke hatt det. Det kan bli litt mye utover kvelden og folk kan være allergisk mot slikt.
Frøken Mitzi Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Må berre understreke det med duftelys. Om eg hadde vore gjest i eit bryllaup med duftelys, hadde eg kanskje klart gratulere brudeparet med dagen, før eg måtte forlate lokalet. Er allergisk mot veldig mange av desse, og reagerer med akutt hovudpine og pustebesvær. Vi kjem til handle ein god del bordpynt på ebay, og elles håper eg det skal vere noko markblomster å få tak i, men det er jo litt verre med i november då. Lukke til.
MsRP Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 Jeg syns også at det kan bli litt "tett" med duftlys i et lite rom, men når man er i et bryllup er jo festen antakelig i et stort lokale, og da er det vel heller et "problem" at man ikke merker duften så godt. Om du har lyst til å ha duftlys så kan du jo kanskje nøye deg med noen av de minste, og heller sette dem i noen fine holdere. Tror ikke akkurat at noen kommer til å få bakoversveis av et par små duftlys i stort festlokale.
Gjest navnelapp Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Venninna mi og eg har spleisa på eit stort antall (trur vi har minst 25) høge, smale glasvasar frå Ikea. Kvar gong det er fest, bryllup, konfirmasjon eller runde bursdagar, fyller vi desse vasane med nokre få vakre blomar, alt frå roser til praktmarikåpe til strå kombinert med busknellikar, alt etter kva vi finn i hagen eller i blomsterbutikkane. Kombinert med eit stort antal telysestakar i klart og grønt glas blir dette ein flott dekor som ikkje kostar stort. Vasane er smale nok til at folk kan sjå "rundt" dei, og spreidd utover bordet gir dei eit imponerande inntrykk sjølv om innhaldet aldri har kosta meir enn 6-800 kroner, sjølv midt på vinteren.
lilleGrethe Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Først ville jeg nok fått oversikt over hva det er snakk om å ha. Er det - blomster? - lys? - bordkort? - evt annen dekorasjon? Skal du evt også ha ansvar for meny-/sanghefte? Vi hadde blomster og telys. Rosehoder med kort stilk som sto nedi firkantede vaser, pluss roseblader som var strødd utover midten av bordet. Det ble veldig lekkert, og dekorasjonene var lave, slik at man så gjestene tvers overfor seg. Ellers hadde vi bare bordkort, ikke noen ekstra dill/dekorasjon. Blomster kan fort koste penger, så dersom det blir mindre blomster, kan det være greit å kompensere med f.eks. en gjennomsiktig løper i bryllupets fargetema, krystaller, fargede lys, osv. Hør med brudeparet hva slags farger og stil de tenker seg, og tenk over hva slags stil som kler dem og bryllupet. Det er ikke vits å overlesse heller, så planlegg helheten før du begynner å bestille noe.
Gjest småhjerte Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 nei-nei-nei! Ikke duftlys! Tenk hvor ekkel lukt det kommer til å bli med blanding av duftlys og alle gjestene sine forskjellige parfymer? Kommer til å lukte slik lukten er etter man har luktet på haugevis av parfymer på taxfree
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå