Gå til innhold

Hvite greier i munnen

Avalon

Anbefalte innlegg

Jeg har vært forkjølet en liten stund nå, og har lenge kjent med tungespissen at det føles ujevnt bak underleppen (inni munnen på slimhuden).

Tok frem et speil idag, og det er noe hvitt noe der. Det er ikke after, det har jeg hatt før og de gjør vondt.

Disse ser anderledes ut, ingen har lik form. Og de er helt smertefrie.

Det ser litt ut som når du f.eks har bitt deg i kinnet og du får en liten hvit brem der hvor du har bitt deg om dere skjønner.

Det er kun bak underleppen, og på innsiden av det ene kinnet (men akkurat det ser ut som at jeg har bitt meg, helt annen form enn de andre)

Noen som aner hva det kan være? Tannkjøttet er fritt, tungen, overleppen også :s

Edit: Det er ikke et belegg.

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du googled Trøske? eller after?

Som jeg skrev, det er ikke after, det har jeg hatt før. Disse er ikke vonde og har en helt annen form enn after. Heller ikke trøske. Det er ikke noe "belegg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være slike hvite prikker man kan få ved streptokokker?

Vet ikke, men har ikke hatt feber bare tett nese.

Hadde streptokokker når jeg var mindre, og da var det full feber med sår hals og alt som følger med.

Er kvitt forkjølelsen nå.

Hvis du biter deg kraftig i kinnet så får en av og til en bit av slimhuden som er nesten bitt av, og som da blir hvitaktig. Det ser litt sånn ut, bare uten løse biter :lete:

Får satse på at det ikke er noe farlig iallefall, siden det ikke gjør vondt og bare er på en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med hvilken tannkrem du bruker? Har en veninne som var plaget med hvite prikker i munnen, tannlegen annbefalte henne å gå over til zendium, da dette var en av de mildeste tannkremene. Hun har ikke vært plaget siden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, men har ikke hatt feber bare tett nese.

Hadde streptokokker når jeg var mindre, og da var det full feber med sår hals og alt som følger med.

Er kvitt forkjølelsen nå.

Hvis du biter deg kraftig i kinnet så får en av og til en bit av slimhuden som er nesten bitt av, og som da blir hvitaktig. Det ser litt sånn ut, bare uten løse biter :lete:

Får satse på at det ikke er noe farlig iallefall, siden det ikke gjør vondt og bare er på en plass.

Når man biter seg i kinnet eller tungen og det blir hvitt etterpå er jo fordi vevet dør, det er ikke blodsirkulasjon.

Har du vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med hvilken tannkrem du bruker? Har en veninne som var plaget med hvite prikker i munnen, tannlegen annbefalte henne å gå over til zendium, da dette var en av de mildeste tannkremene. Hun har ikke vært plaget siden.:)

Har brukt zendium i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man biter seg i kinnet eller tungen og det blir hvitt etterpå er jo fordi vevet dør, det er ikke blodsirkulasjon.

Har du vondt?

Ja, jeg vet da det..

Har vel skrevet i alle innleggene mine at det ikke er vondt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, kan det være en kjønnsykdom? se feks http://www.hudlegekontoret.no/

hehe nei, har ikke hatt oralsex på lenge:p

Og vi har begge sjekket oss for det meste for ikke så lenge siden.

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig ut som munnskold :) google it

Nei, munnskold er det samme som after, og det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Vet det er litt ekstremt, men man vet jo aldri, og siden du oppgir det som smertefritt så kan det egentlig være verre enn man tror:

Symptomer og tegn

Tidlige tegn på kreft i munn og hals er forandringer i munnens bløtvev. Det kan være:

Et sår i munnen som ikke gror eller som øker i størrelse

Vedvarende smerte i munnen

Kuler eller hvite, røde eller mørke flekker inne i munnen

Fortykkelse av kinnet

Problemer med å tygge, svelge eller å bevege tungen

Vansker med å bevege kjeven, eventuelt hevelse eller smerte i kjeven

Sårhet i halsen eller følelse som om du har satt noe fast i halsen

Smerter rundt tennene eller løsning av tenner

Nummenhet i tungen eller andre steder i munnen

Endringer i stemmen

En kul på halsen

Sterke smerter i et øre, men normal trommehinne ved legeundersøkelse

De fleste tilfeller av kreft i munnhulen oppstår i tungen eller i gulvet av munnen. De kan også oppstå på innsiden av kinnene, på gummene eller i taket av munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...