AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Del Skrevet 24. juni 2011 Vi har nylig flyttet og har fått en pakistansk familie som nabo. De har 8 døtre og det er stadig masse folk på besøk der døgnet rundt. De har relativt stort tomt som de deler med en annen nabo (de har to hus tett i tett), med mulighet for å å lage flere parkeringsplasser. I tillegg leier hver bolig ut en hybel der det til tider også er veldig mange folk og biler. Hver eneste dag og natt står det minst en bil parkert utenfor gjerdet vårt. Dette betyr også at de står foran søplekassene og også innimellom foran postkassa og en portinngang vi har. Vår tomt går egentlig 1,5 meter utenfor gjerdet, men pga snømåking har står gjerdet innenfor tomtegrensa. Dette stedet de parkerer ligger også i et kryss så jeg er usikker på hvor lovlig parkeringene er. Først og fremst: Har de lov til å parkere sånn i et kryss? Jeg er usikker på trafikkreglene i gata her for jeg har ikke vært ute og sett på skiltene i begynnelsen av veien. Så: Hvis det er lov å parkere i kryss på generell basis, og det ikke står noen parkeringreguleringer i veien, hvordan kan vi da få de til å slutte å bruke vår tomt som parkering, og heller ordne seg sine egne parkeringsplasser? Jeg vil ikke bli uvenn med våre nye naboer over en sånn ting, men det er irriterende at i stedet for å ordne egne plasser benytter vår tomt. Kan man ringe trafikketaten og få de til å se på det for eksempel? Jeg har også vært bekymret for om søpla vår blir tømt når de parkerer foran søplekassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg må legge til at det er et y-kryss hvis det har noe å si for reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #3 Del Skrevet 24. juni 2011 Søpla blir tømt selv om det står en bil i veien. De som tømmer søppel er kapable til å hente søpla og gå rundt bilen... Parkere i et sånt kryss? Du har ikke forklart noe sted hva slags kryss det er snakk om. Det er lov til å parkere i nærheten av et kryss, men man må stå x antall meter fra selve krysset pga oversikt. Husker ikke hvor mange meter det er snakk om, om det er 3m eller 5m (eller om det er et annet tall) Dersom dere har satt gjerdet lengre inn på tomtegrensen deres så er det jo ingen som kan vite at det utenfor gjerdet også er deres. Da får dere jo evnt gjøre noe med det, sette gjerdet lengre ut, ha noe annet fast stående der hvor dere har tomt, eller rett og slett si ifra at det er deres tomt. Helt ærlig så ser jeg ikke problemet utifra det du har beskrevet...folk parkerer utenfor gjerdet...det skjer over alt og er helt vanlig. Virker mer som du ikke liker å ha masse folk rundt tomten din når du legger vekt på at det er en pakistansk familie med 8 unger og mye besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #4 Del Skrevet 24. juni 2011 Det stemmer fint det. Jeg synes ikke noe om at de må bruke vår tomt når de har egen tomt de kan bruke hvis de hadde giddi å klippe gress og kratt. Det blir ganske mye støy med så mye trafikk og dører som slår hele døgnet utenfor soveromsvinduene våre (Ja hele døgnet, minst en av de besøkende er taxisjåfør og kommer hjem til alle døgnets tider). Alle ungene er voksne og kjører egne biler, derfor blir det så mye trafikk. Som sagt står gjerdet slik det gjør pga snømåking (brøytebiler trenger som kjent plass til snøen) så vi kan mest sannsynlig ikke flytte det selv om vi skal undersøke det med kommunen. Og søplekjørerne får ikke tømt søpla sånn som de parkerer innimellom for da får de ikke ut kassene. Hva skjer da i såfall? Drar de bare videre? Vi har også gress utenfor gjerdet som burde klippes, men det er litt vanskelig når det står 1-3 biler der. Jeg skrev rett etterpå at det er et Y-kryss, og parkeringene de gjør blir dermed midt på Y-en, da veien deler seg rett utenfor her. Det er egentlig reglene jeg lurer mest på, for hvis de parkerer ulovlig kan jeg ta en kjapp telefon til kommunen og få de til å gjøre slutt på det. Og som jeg skrev ønsker jeg ikke bli uvenner med naboene pga en sånn ting, og ville derfor se om det fantes enkle muligheter å bli kvitt dette på. De er hyggelige mennesker, men har litt andre forhold til tomt og eiendom enn det de andre i nabolaget har. Innimellom parkerer de visstnok også på andres parkeringsplasser så de har ikke helt de samme sperrene som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 24. juni 2011 #5 Del Skrevet 24. juni 2011 Si fra. Om tomta di og plenen din går på utsiden av gjerdet er det ikke sikkert de tenker over at dette er hagen din. Si at du ikke ønsker at gresset ditt skal bli nedkjørt. Med mindre du har forsøkt å sagt dette før, og ikke blitt hørt, så vet ikke jeg helt hvordan et forum skal hjelpe deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #6 Del Skrevet 24. juni 2011 Hei. Si fra på en fiiin måte, utrolig mye som kan ordnes hvis man har en fin tone... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #7 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har flere ganger sett at folk har sperret av slike områder med planker lagt oppå lecablokker. Regner med de har hatt samme problem som deg. Du kan jo henge opp en lapp på gjerdet der det står "privat grunn, venligst ikke parker" også stenge av med leca hvis det ikke hjelper. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå