Pusekatt Skrevet 15. november 2003 #1 Skrevet 15. november 2003 Har en fryktelig kjip opplevelse å dele med dere Som dere kanskje har fått med dere, giftet jeg meg i sommer i Las Vegas. 11. oktober ble det holdt vennefest, og neste lørdag blir det familiefest. I går ringte moren min, ganske forskrekket. Hun hadde vært ute for å kjøpe bryllupsgave til oss, og ba de printe ut ønskelisten vi har lagt igjen på Glasmagasinet. Vi har tidligere gitt henne en kopi av ønskelisten vår, og nettopp derfor stusset hun veldig over at hun ikke fant noen oppføringer på serviset vi ønsket oss - Tid fra Porsgrund Porselen. Alt annet sto der; bestikk (Ramona), tacoservise (Sagoform), kjøkkenkniver (Global), glass (Venise Saphir), stekepanne (Høyang Polaris). Men Tid-serviset var ikke å finne på listen. Vi var innom Heart to Heart-butikken på Glasmagasinet i Oslo for å registrere ønskelisten vår i august, og vi hadde selvfølgelig fylt ut Bryllupslisten-heftet på forhånd. I tillegg hadde vi printet ut ønskelisten som var lagt på web (fordi jeg skriver fryktelig stygt). Det burde med andre ord ikke være spesielt vanskelig å se hva vi ønsket oss. :o Etter vennefesten vår (hvor vi forøvrig ikke fikk noe servise (Tid) i det hele tatt) stakk vi innom Glasmagasinet på Lillestrøm for å oppdatere ønskelisten vår med de gavene vi allerede hadde fått. Da oppdaget vi at Tid-serviset ikke var oppført på ønskelisten vår! I og med at vi hadde notert på en utskrift av ønskelisten vår fra web, ga vi denne til ekspeditrisen, som lovet at hun skulle få registrert det med en eneste gang. Når gjestene våre har ringt og spurt hva vi ønsker oss, har vi selvfølgelig svart at vi har lagt ut komplett ønskeliste hos Glasmagasinet. På grunn av Glasmagasinets rot, ender vi sannsynligvis opp med å ikke få noe av det vi ønsket oss mest (og trengte mest), nemlig et nytt servise. Jeg håper virkelig at andre fremtidige brudepar slipper å oppleve det samme. Det finnes heldigvis alternative ønskelistetjenester på nett. Velger man allikevel å bruke Glasmagasinet/bryllupslisten.no, vil jeg anbefale å dobbelt- og trippelsjekke listene som blir lagt ut, i det minste. (og før noen hopper i strupen på meg og beskylder meg for å være overfladisk, materialistisk og å kun bry meg om gaver til bryllupsfestene; det er på ingen måte tilfelle. Men når man velger å benytte seg av en (angivelig profesjonell) ønskelistetjeneste til en så stor anledning som et bryllup, så forventer jeg faktisk at tjenesten fungerer tilfredsstillende. Det kan jeg ikke se har skjedd her)
Gjest Tabby Skrevet 16. november 2003 #2 Skrevet 16. november 2003 Er du sikker på at ingen i familien ikke har kjøpt dette serviset allerede da? Noen tanter og onkler som har spleiset f eks? Hvis du er sikker på dette er det jo synd med slikt rot, i hvert fall når det er en så stor kjede som skal ordne det.
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #3 Skrevet 16. november 2003 Så synd da Pusekatt!! Trist når sånne ting skjer........
Snurre Skrevet 16. november 2003 #4 Skrevet 16. november 2003 Hey... snodig, det samme skjedde meg i forrige uke med Glassmagasinet, men hele vår liste manglet. Vi la også ut listen hos Heart to heart i midten av september, vi valgte dette magasinen siden de har et enormt utvalg av ting og gang som ikke alle Glassmagasinene har. Vi gikk i 3 1/2 time rund å skrev opp serviset, kjøkkenkniver, stålboller, Espresso maskin + mye mer. Så i forrige uke ringte min mor, hun hadde vært på Glassmagasinen for å kjøpe serviset og ble møtt med at de har ikke noe liste her, og vi registrerer alle. Jeg fikk jo helt noya da hun fortalte dette, for vi hadde jo krinkastet til alle gjester at gavelister ligger på Glasmagasinet og Tilbords. Ringte da Heart to heart som først ikke trodde meg, det var i følge de umulig å gjøre en feil. Deretter begynte hun å gi meg kontroll spørsmål - hva sto på listen - leverte dere det her inn - hvilken dato var det - fikk dere noen gave fra oss, hvilken stype glass var dette. Tilslutt tror jeg hun skjønte at vi hadde lagt inn en liste, så hun skulle snakke med de andre ansatte og deretter gå igjennom gavelistene som lå i kjelleren. Lovet å ringe meg tilbake etter 1 time. :evil: :evil: :evil: 5 timer tok det og da sa hun at de hadde funnet listen i kjelleren og at den rett og slett bare hadde forsvunnet på PCèn. Listen ble fort oppdatert og jeg fikk egen kode slik at jeg til enhver tid kan skjekke bryllupslisten vår. :o Tror et råd her bør være at man ringer til butikkene en stund etter listene er levert for å sjekke om de ligger inne. Ringte til Tilbords der var alt som det skulle :D
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #5 Skrevet 16. november 2003 La du ut liste i september når du skal gifte deg i februar? Er ikke det litt tidlig? Ellers var jeg på Glasmagasinet i går og de sa at man burde legge ut liste før jul uansett.....
Snurre Skrevet 16. november 2003 #6 Skrevet 16. november 2003 Det var fordi vi sendte ut innbydelsene rett etter på, og dermed måtte ha alt på plass da vi skrevet info. skriv ved siden av innbydelsen. Vi får nemmelig mange gjester fra Nord-Norge, vestlandet osv. så vi ønsket å sende ut innbydelsene tidlig slik at disse gjestene fikk mulighet til å bestille billige flybilletter, ordne seg hotell osv. Bryllupet er den første helgen i vinterferien så vi måtte gi beskjed om planene slik at ingen booket vinterferie til syden ol. I Itillegg blir hotellene raskt oppbooket av samme grunn. Vi er i midten av november måned nå og har fått 100% posivit tilbakemelding fra gjestene. Alle kommer + 3 ekstra
Gjest Tex Skrevet 16. november 2003 #9 Skrevet 16. november 2003 Skjønte det da...... Men hvor kom tre ekstra fra etter at du hadde sendt ut invitasjonene? Har noen invitert seg selv?
Snurre Skrevet 16. november 2003 #10 Skrevet 16. november 2003 Skjønte det da...... Men hvor kom tre ekstra fra etter at du hadde sendt ut invitasjonene? Har noen invitert seg selv? Nei, vi slet litt med at vi ønsker å be for mange, pga. at lokalet ikke kan ta flere enn 60 stykker. Så vi tenkte at vi skulle be i 2 omganger 1. prioritet (familie man bare må be) og 2. prioritet (de som skjønner at det ikke er fordi det ikke er ønsket eller viktige). Så var det noen vi hadde fått sterke signaler på at nok ikke fikk mulighet til å komme, så vi følte oss kjempe safe på det og sendte ut 3 ekstra innbydelser til de 3 vi virkelig ønsket å be, men ikke hadde plass til. Så skjedde det rare, at de 3 som ble bedt litt senere ga beskjed om at de gjerne som FLOTT, men så ringte de som ikke trodde de fikk mulighet til å komme, å sa at de kom likevel. Dermed er vi 3 ekstra, men vi håper at vi skal klare å få til det også, siden 3 av de andre gjestene er barn, tar liten plass, løper for det meste rundt, håpløs å telle.
Gjest Ninach (ulogget) Skrevet 16. november 2003 #11 Skrevet 16. november 2003 Dette har jeg både hørt om og opplevd. Som gjest som ville kjøpe fra ønskelisten opplevde jeg det totale kaos; ikke moprsomt, for en vil jo gjerne kjøpe noe som er ønsket og som de slipper å bytte. Har også hørt om en del andre tilfeller som har opplevd slike ting der. Høres fancy og flott ut med gaveliste på web og du og du ogsåvidere, men null kontroll - ikke gøy. Håper de blir bedre etterhvert! PS! Er det ikke litt rart at de oppfprdrer deg til å sjekke ønskelisten selv; for det første får du da vite hva dere får og for det andre virker det litt som ansvarsfraskrivelse fra deres side; da gjør jo du jobben deres, gjør du ikke????? Klem Ninach
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2003 Må bare få korrigere meg selv på første innlegg; Glasmagasinet har heller ikke greid å notere hvilke glass vi ønsker oss :o :x :evil: De har også utelatt noen produkter vi fant i Til Bords-katalogen (noen ildfaste former og et par kakefat). Jeg begynner å bli alvorlig sint her - dette er helt klart å holde kundene for narr!!! Ca: Ja, jeg er sikker på at det ikke er helt "bortkjøpt". Har nemlig fått gjestelogin fra Glasmagasinet, slik at vi ser hva som er kjøpt også (som egentlig er håpløst teit - jeg vil jo ikke vite hva vi får på forskudd!). Serviset er ikke nevnt med et ord.
Arwen Skrevet 16. november 2003 #13 Skrevet 16. november 2003 Tror vi skal legge ut lister på tilbords jeg :o
Gjest MrsL Skrevet 16. november 2003 #14 Skrevet 16. november 2003 Hmm, hadde tenkt litt på å bruke dem når vi legger ut vår liste, men etter å ha lest dette tror jeg at jeg kanskje satser på Til Bords i stedet + mine og hans foreldre som informanter
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 Forfatter #15 Skrevet 16. november 2003 Her kan folk få se selv differansen mellom ønskelisten vi skrev selv og den som er lagt ut hos Glasmagasinet/bryllupslisten.no: http://www.johnenger.com/onskeliste.html http://www.bryllupslisten.no/documents/guest.asp ID: VX1BAYE4ISTJNAO2
Gjest MrsL Skrevet 16. november 2003 #16 Skrevet 16. november 2003 Fant ikke noe ønskeliste på den siste linken din
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 Forfatter #17 Skrevet 16. november 2003 Fant ikke noe ønskeliste på den siste linken din Du må logge inn med det ID-nummeret som står rett under linken.
Gjest MrsL Skrevet 16. november 2003 #19 Skrevet 16. november 2003 Nei, fikk det ikke til denne gangen heller
Pusekatt Skrevet 16. november 2003 Forfatter #20 Skrevet 16. november 2003 ? Gå inn på http://www.bryllupslisten.no , trykk på Gjester, og lim inn denne koden: VX1BAYE4ISTJNAO2 før du trykker Logg inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå