AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Er det for kaldt å ha 6 uker gamle valper ute i hundegård bare for en halvtime-times tid? Vi har 8 valper her nå som har fått ca 1/3 av stua som boltreplass. Skal si det er veldig møkkete og rotete på den siden av stua nå og det trengs en vask, da særlig ettersom det kommer noen og skal se på valpene i dag. Jeg kan ikke vaske mens valpene er i kassen/bingen, de er jo så sosiale og lekne så jeg får ikke til å gå en meter uten å tråkke på en valp en gang. Så spørsmålet er rett og slett: Kan de være ute den stunden det tar å vaske, rengjøre og skifte på kassen? Det er ca 10 grader ute og overskyet. Det har regnet tidligere, men det er oppholds nå. De har vært ute flere ganger før og liker seg godt ute, men de har aldri vært ute når det har vært overskyet og såpass kaldt ute før. Kjennes ut som pelsen er veldig tykk så JEG tror egentlig det skal gå bra for en kortere periode. Vil bare høre hva dere har å si så jeg ikke blir fremstilt som en dyremishandler her
chikako Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Kan du ikke sette dem i et annet rom så lenge? På badet eller noe? Det er nok ikke farlig for dem å være ute, men vil du la dem være ute uten oppsyn? Endret 24. juni 2011 av chikako
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Du som er oppdretter burde jo vite hva som er greit for valpene dine. Det kommer litt an på hva slags valper det er snakk om, men de aller fleste vil bare ha godt av å være ute litt. Nå er de i tillegg 6 uker gamle, og det er bare flott med litt miljøforandringer slik at valpene lærer seg at det er greit å være andre steder enn bare i stua. 10 grader virker ikke for kaldt og det skal nok gå greit å ha dem ute. Kjenner iallefall mange oppdrettere, og de fleste har valpene ute nå iallefall.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har aldri hatt valper før så jeg vet ikke hva som er bra for de eller ikke. De har jo vært ute før, men da ved 15 grader eller mer, helst når det har vært sol. Rekner egentlig med at de tåler det såpass. De leker seg godt her nå så rekner med de blir varme om de er ute. Ser vel fort om det er for kaldt, da vil de jo gjerne balle seg sammen som en klump
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Bare sørg for at de har muligheten til å legge seg et sted under noe, for eksempel en kurv med pledd og tak over og slikt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 De har både tak og pledd ute så tror det skal gå bra Får uansett ikke tatt de med ut enda for nå ligger de så søtt og sover på pladdet sitt her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå