Gjest Bond Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har vanlig tabelltrekk hos arbeidsgiver, men jeg har nå blitt spurt til å være med på et kortere oppdrag, som da vil gi ekstrainntekt (engangsbeløp). Hvordan skal jeg håndtere dette skattemessig? Skal slikt alltid skattes 50%, siden det er ekstrainntekt? I personopplysningene spørres det etter tabellnr og trekkprosent, så jeg er litt usikker hva jeg burde skrive der, bare det vanlige som jeg har hos hovedarbeidsgiver, eller... ? Har aldri hatt noen ekstrainntekter så er helt grønn på dette...
Ariadne85 Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Del 2 på skattekortet er til biarbeidsgiver, denne har en trekkprosent på 36. All biinntekt skal skattes 36% av
H80 Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Del 2 på skattekortet er til biarbeidsgiver, denne har en trekkprosent på 36. All biinntekt skal skattes 36% av Dette stemmer dersom man ikke betaler toppskatt. Om man tjener mer enn 471 200 i året er marginalskatten 44,8%. Da bør man trekke 45% av biinntekter. (Marginalskatten for inntekter over 765 800 er 47,8%)
Gjest Bond Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Takker for svar! Er nok ikke helt i toppskattkategori helt ennå (dessverre).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå