AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 Hei, en i min familie er svært opptatt av å ha det ryddig/rent, og på mange måter er jo dette positivt. Det som er dumt er at hver gang vi er på besøk hos henne, så driver hun å rydder og styrer 80% av tiden, så jeg får svært sjeldent snakket med henne. Jeg syntes det er litt rart at man oppfører seg slik når man selv er vertskapet. Tenker jeg feil når jeg syntes det er dumt?! Hva er årsaken til at noen er slik? Jeg begynner å lure på om dette er psykisk, fra hennes side.
Kosemose Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Man trenger ikke være psykisk ustabil fordi om man smårydder hele tiden? Kanskje hun bare er en rastløs sjel som får fnatt av å sitte i ro? Kanskje hun har det så travelt at hun ikke tar seg tid til å sitte ned? Kanskje hun er av de som tenker bedre når hun er i aktivitet? Jeg har venner og bekjente som smårydder og ordner mens jeg er på besøk, og syns det er helt greit, føler meg absolutt velkommen for det, og føler ikke at det går utover samværet. Hvis det plager deg får du å prøve å ta det opp, du kan jo f.eks si "kan du ikke slappe av og sette deg ned litt sammen med meg når jeg er her på besøk" eller du får begrense besøkene og heller besøke mennesker du trives bedre sammen med 1
missLynch Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Det kommer nok an på hvor ofte dere treffes. Er det noen man omgås "hele tiden", er det ikke så rart hun pusler rundt. Men er det noen man ser sjeldnere, synes jeg man kan sette seg ned, se folk i øynene, og vie oppmerksomheten sin den/ de som er gjester.
Gjest lillevill Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Vel, Når jeg har besøk av familie, så blir det jo sett etter at kjøkken ol er ryddig. Om det er rotete mens jeg har besøk, så får jeg litt fnatt, men jeg slapper mer av om jeg vet at de som jeg har besøk av ikke sladrer om meg til familie,venner eller på forumer.
Gjest Emo Fisk Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Nja... jeg syns det er litt rart at hun rydder igjennom besøket. Jeg rydder gjerne før de kommer, men når de er komt, så setter jeg meg ned med kaffen og prater. Selvsagt, dette gjelder ikke de som er innom hele tida, og som vi er i ett tett forhold med. Kommer svigermor mens jeg bretter klær, så bretter jeg de ferdig selv om hun er der. Så hvordan er forholdet mellom dere? Er dere så tette at det er naturlig å gjøre husarbeid mens du er der, er ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Ts her, vedkommende er en person jeg kanskje ser 4-8 ganger i året, og hun har "alltid" vært slik. Er egentlig litt merkelig, og jeg føler nesten at det er på grensen til å være uhøflig. da jeg var hos dem sist, var vi der i ca 5 timer, og jeg snakket med henne (face to face) i ca. 10 min....(verken over - eller underdrivelse)
Redbull Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 Jeg liker også bedre å rydde når jeg har besøk, men jeg ser jo an besøket mitt. Er det beste venninna mi som er innom så å si hver dag rydder jeg mens vi snakker, er det ett familiemedlem jeg sjelden ser rydder jeg før hun/han kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå