Gå til innhold

Ferbers metode?!

Thomasine

Anbefalte innlegg

Lillegutt er nå 7 mnd. Han spiser enda 2-3 ganger om natten, men etter beskjed fra helsesøster skjønner jeg at det bare er tull!! :roll: :x

Hun hadde helt rett i at ihvertfall et par av de to/tre nattlige måltidene bare er for kosen!!! Da "patter" han bare et par ganger og så sovner han inn igjen... :o Jeg er, kan dere skjønne, rimelig sliten og lei... :Gjesp:

De siste 2 ukene har vi brukt Ferbers metode på kveldene. Hvor lang tid skal dette ta... :( :o :klø: Med forrige mann tok det 5 dager!!! I dag holdt han på ca. 1 time, da er jeg inne hvert 10.minutt ( står slik i boka mi!!! ), han strigråter ikke, sutrer og plutselig kan han slå over til litt prating!! Men, han sovnet ikke før etter 1 time....

Hvordan gjør jeg det på natten?! Skjønner at det ville være en ide :idesmil: å få ham inn på eget rom - men av ymse årsaker går ikke det før om 2 uker.

Hjelp meg!!! :o :P:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med lillepia mi tok det 5-6 dager. Jeg synes ikke det er mye, hadde forventet at det skulle ta enda lengere tid. Vi flyttet henne samtidig ut på eget rom, og jeg sov 3 netter hos foreldrene mine. Det var lettere for mannen min å takle skrikingen hennes :-?

Fra å ha koseammet annenhver time hele natta, sov hun plutselig hele natta (til ca 06). Et nytt liv startet! :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Sorry. leste visst innlegget ditt litt for fort. Du har holdt på i 2 uker du! :(

Merker du ingen bedring da? Er det du eller mannen din som går inn til gutten? Jeg holdt meg helt unna de dagene det sto på som verst. De lukter jo mamma og pupp på lang avstand :wink:

For meg var det kjemetøft da hun skrek på det værste. Men det var absolutt verd det i ettertid. Hun ble også en mer fornøyd unge da hun begynte å sove sammenhengende.

Håper det går bedre etterhvert. Kanskje når han kan legges på eget rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt kontakt m Åge Kaurin Johnsen på søvnklinikken på Ullevål? Det finnes ikke den baby den mannen ikke kan få til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for linken, Trebarnsmor!! :D

Er det håp for oss, :forvirra: det virker som om dette skal gå over i løpet av 1 uke - vi er inni vår 2. snart 3. ..... :o :Gjesp:

Tenk hvis noen kunne fortelle meg at det snart var over... :blunke: :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i søvngruppe gjennom helsestasjonen, er det noe sånt der du bor. Deilig å kunne snakke bare søvn med noen som slet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav min yngste datter nattmat til hun var nesten 1 år gammel,melk på flaske.

Jeg vet det er latterlig men hun var/er så sta osv at det var lettere å bare gjøre det sånn.Det ble rett og slett bare sånn.

Da jeg skulle avvenne henne med dette så gikk det ganske lang tid der jeg måtte bare la henne skrike leeenge.Bestemte meg for at jeg skulle få henne til å slutte med dette.Jeg husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok,men det var ikke gjort i en fei.Husk:jo eldre barn er jo vanskeligere blir det.Og lengre tid tar det.En annen ting er at hvis du gir opp etter noen dager så må du starte helt fra begynnelsen igjen.Jeg klarte det til slutt,etter noen netter med pute over hodet.Grusomt......dette kommer jeg ikke til å gjøre denne gang med lille-mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt i mot denne metoden.

men det er en annen sak.

hvis du skal slutte å gi noe på natt selv om hun krever det så vær trygg på en ting; det er ingen annen grunn til at hun krever det enn kosen????

vår datter har reflux (endelig oppdaget...), og når magesekken blir tom får hun kjempevondt i magen. vi må derfor opp og gi henne melk (rismelk) hver natt (når natten nermer seg dag).

vær derfor helt sikker før du slutter til tross for at hun krever.

lykke til!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår datter har reflux (endelig oppdaget...),

Ville bare si lykke til og så flott at dere har fått diagnose. Gjør ting litt lettere ikke sant...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle avvenne henne med dette så gikk det ganske lang tid der jeg måtte bare la henne skrike leeenge(1 time kanskje).Bestemte meg for at jeg skulle få henne til å slutte med dette

Ville bare rette på noe jeg skrev her ......og det er at jeg lå hele natten ved siden av henne(i min egen seng).Med puten over hodet.......heehehe.Og jeg snakket med henne.Bare så det er sagt.

Så det så............ :P

Hvilken annen metode skulle jeg bruke......det vet ikke jeg.

her må jo alt forklares i detaljer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...