Gå til innhold

Hva trener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte at vi kanskje kunne lage en tipsetråd om hva vi trener og hvorfor vi trener akkurat det vi trener :) Flere ting kan nevnes, alt man gjør som er aktivitet og fysisk.

Jeg går på fjellet når det er fint vær fordi det gir meg en slags frihetsfølelse. Den følelsen av å gå opp på en fjelltopp og se utover landskapet med litt vind i ansiktet, er helt fantastisk! Utover det så trener jeg basketball, svømming og innebandy fordi det er mine favorittsporter. Det er voksenlag som samles noen ganger i måneden og koser oss med trening. Når jeg har tid sykler jeg gjerne noen mil. Det er utrolig godt for kroppen å sykle, og jeg liker treningen ute! Hjemme har jeg en spinningsykkel som jeg er ivrig på. Sitter ofte foran TV-en og spinner, da jeg glemmer at jeg trener og gjør to ting samtidig.

Så... hva med deg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I lift things up and put them down. Jeg gjør det for økt styrke og generell fysisk og mental helse. Jeg trives best med en atletisk kropp og den visuelle gevinsten er selvfølgelig en stor bonus. I tillegg spiller jeg ofte racquetball fordi jeg liker å vinne synes det er gøy. :happy:

Skrevet

Min hovedform for trening er tur i skogen, det er også det jeg liker best. Som du sier er det deilig å bestige en topp og stå der i solen med vind i ansiktet. :sol: Har en hund som krever endel, og han holder meg i aktivitet mer enn jeg hadde gjort alene. :hund: Er så heldig å bo slik til at jeg er på tur med en gang jeg går ut døra, noe som også gjør det vesentlig enklere.

Jeg jogger litt og på vinteren har jeg begynt å gå på ski. Ellers er jeg i perioder ivrig på spinning, step og styrke på senter. :trene: Men der har jeg gode pauser innimellom fordi jeg har en tendens til å gå lei. :sjenert: Om det er superdårlig vær eller for kaldt til at det er sunt å trene hardt ute, tar jeg ei runde på ergometersykkelen foran tv`n.

Men...hadde det ikke vært for pelsen hadde nok aktivitetsnivået vært vesentlig lavere. Så takk til han!! :pls:

Skrevet

Jeg driver mest med styrke da jeg elsker å se kroppen definere seg. Jeg kjenner det gjør holdningen bedre og livets fysiske oppgaver blir mindre problematiske. Ved siden av er jeg med på ulike saltimer - fordi det er moro! :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Begynte med powerwalking og økte med joggeintervaller og er nå en jogger...løper ca. 5 km 5-6 dager i uka, og så klatrer jeg ca. 2 ganger i uka...

Joggingen gjør jeg fordi jeg synes det er en deilig følelse å bare stenge ute verden med musikk, og som den rastløse personen jeg er så brenner jeg en del energi så jeg har ;Som i Kung Fu Panda; "Inner peace" :lillesky: resten av dagen...

Klatring ble jeg introdusert for på ferie i Thailand, og begynte aktivt med det her hjemme nå nylig. Det er en fantastisk følelse når en kjemper seg opp den veggen og beseirer den...i tillegg får en fantastisk flott muskel definasjon, så det er jo et stort bonus... :smilbla: Men gjør det fordi det er knall gøy :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...