Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og en venninne skal reise til Istanbul om ikke så lenge. Vi skal lande på flyplassen Sabiha, og lurte derfor på om noen vet hvordan man lettest kan komme seg til gamlebyen derifra? Det er nemlig der hotellet vår ligger.

Har dere ellers noen gode tips til oss når det gjelder Istanbul?

AnonymBruker
Skrevet

Taxi

AnonymBruker
Skrevet

Ble anbefalt å IKKE ta taxi. Noen andre?

AnonymBruker
Skrevet

Må man ikke gå tildekket der, som kvinne mener jeg?

AnonymBruker
Skrevet

Knær og skuldre skal ikke vises på religiøse plasser, slik som andre steder i verden. Med tanke på istanbul, blir vel dette i Den Blå Moskè og Haga Sofia.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?!

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hotellet har pickup service? Faktisk mange som har det...

AnonymBruker
Skrevet

http://www.sgairport.com/havaalani/eng/ulasim.asp

Ikke hotellets pick up service! Det er garantert kjempedyrt i forhold til andre alternativer. Det er sant at dere må være forsiktige med taxi. De svindler som bare det! Prøv i hvert fall å late som om dere vet hva dere gjør! :gjeiper: Bestill taxi fra hotellet eller innepå en cafe e.l. og pass på at dere har ca oversikt over hvor mye turen skal koste og at sjåføren bruker taksameter.

Offentlig transport er greiet synes jeg, men vær obspå at de er forferdelige til å klå når det er trangt! Dere skal sikkert i retning Sultanahmet som er den blå moske.

Hagia Sofia er et museum og det er derfor ikke nødvendig å dekke seg til. Ellers er det faktisk forbud mot skaut på offentlige steder i Tyrkia så det er ikke rart å ikke dekke seg til. I den blå moske må man dekke skuldre, brystkassen og lårene. Man trenger ikke ha noe på hodet.

Prøv å komme dere ut av gamlebyen litt ellers kan Istanbul virke slitsomt. Masete innfiskere på restauranter osv

Jeg anbefaler at dere leser litt om Tyrkisk historie, samfunn og politikk. Det er et spennende sammensatt land og dere vil få mer utbytte av alt dere opplever!

Husk å prute!

Det er en helt fantastisk by! Gled dere! :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusentakk for meget informativt svar og god link! :) Det er i utgangspunktet kollektivtransporten vi hadde tenkt oss, men vi visste ikke helt hvorvidt togstasjon var i nærheten, eller det heller er buss som er mest praktisk. Men men, det ordner seg vel når vi ankommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...