Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Pingting

Anbefalte innlegg

Så spennende med førekort, Pingen! :) Det er bare å hoppe i det, og når du har tatt det kommer du bare til å lure på hvorfor du ikke gjorde det før :)

Lykke til med jobbsøking og fremtidige intervjuer. Håper du finner noe du virkelig har lyst til å jobbe med! Og frem til den tid, nyt de rolige dagene! Selv er jeg i full gang i jobb, fikk en veldig relevant jobb (faktisk akkurat sånn som jeg ønsket meg) i forhold til masteren, så jeg har vært griseheldig! Og det er sååå godt å få ordentlige lønninger igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med førekort, Pingen! :) Det er bare å hoppe i det, og når du har tatt det kommer du bare til å lure på hvorfor du ikke gjorde det før :)

Feil :opplyser: Når du er ferdig kommer til til å føle at nå slipper du å tenke på det noen gang igjen, legge førerkortet i skuffa og fortsette som før :nigo:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Må si meg enig med noen av de andre (men ikke Gaby) i at førerkort er noe herk å skaffe seg, men etterpå er det bare kjempegreit! :jepp: Bilkjøring er ikke så vanskelig om man bare husker å følge med på det man gjør :fnise:

Håper du får en fin helg :klem:

Jeg har både baby og førerkort, og ingen av delene er særlig skummelt når man bare blir vant til det! :nigo: Eller, jeg kjører jo ikke på vinterføre da, så jeg vil egentlig si at førerkort er mye skumlere enn baby.

Å, den likte jeg! Hvis du har rett i det kommer baby til å være kjempegreit jo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...flira meg skakk av det kollektive selvmordspakten til kleskkapet ditt. :D

...we've all been there.

Egentlig er det jo en helt grei unnskyldning for å kjøpe noe nytt. ...bortsett fra at jeg som sagt bare nyter shopping fordi det er på impulsen og ikke når jeg MÅ :ler:

Jeg har både baby og førerkort, og ingen av delene er særlig skummelt når man bare blir vant til det! :nigo: Eller, jeg kjører jo ikke på vinterføre da, så jeg vil egentlig si at førerkort er mye skumlere enn baby.

Hahaha! Det hjalp på tanken om å få en unge, men ikke på den om å ta lappen :fnise:

Jeg tror det er en sammensvergelse der et sted. På nettet, mener jeg. For plutselig kjøper jeg ting som jeg hverken trenger eller har bruk for fordi de så så fine ut, eller var så billige eller noe sånt. Eller kanskje det er en sammensvergelse i hodet mitt? Hvem vet?

Nettet.

Nettet. Det er definitivt noe med nettet! :overrasket:

Nemlig, nettet.

:jepp:

:jepp:

Lykke til med jobbsøking og fremtidige intervjuer. Håper du finner noe du virkelig har lyst til å jobbe med! Og frem til den tid, nyt de rolige dagene! Selv er jeg i full gang i jobb, fikk en veldig relevant jobb (faktisk akkurat sånn som jeg ønsket meg) i forhold til masteren, så jeg har vært griseheldig! Og det er sååå godt å få ordentlige lønninger igjen!

Næmmen, så fint å høre! Gratulerer!

Kan jo hende de rolige dagene tar en brå slutt - jeg har jo intervju på mandag. Er jeg dønn ærlig kunne jeg fort gått et par uker til uten jobb, altså. :fnise: Men altså, fornuften sier at jeg bør ha noe å gjøre. Og at jeg vil ha penger. Og så få CV-hull som mulig.

Det er jo litt vanskelig dette, da. På én måte føler jeg at jeg har hele verden for mine føtter. Alle muligheter er åpne, og jeg har ikke bundet meg til én karriere enda. Samtidig så er den arkeologi-situasjonen vanskelig. Få faste jobber, og det er nesten fristende å ofre det for å få litt stabilitet. Og hvem vet: det kan godt være at det som viser seg å være drømmejobben min ligger utenfor arkeologien. Eller ikke. Får bare ta tiden til hjelp, tror jeg :)

Feil :opplyser: Når du er ferdig kommer til til å føle at nå slipper du å tenke på det noen gang igjen, legge førerkortet i skuffa og fortsette som før :nigo:

Jeg har funnet ut at jeg må få meg en fritidsaktivitet som foregår minst en gang i uka, og som jeg MÅ kjøre til :fnise:

Må si meg enig med noen av de andre (men ikke Gaby) i at førerkort er noe herk å skaffe seg, men etterpå er det bare kjempegreit! :jepp: Bilkjøring er ikke så vanskelig om man bare husker å følge med på det man gjør :fnise:

Håper du får en fin helg :klem:

Å, den likte jeg! Hvis du har rett i det kommer baby til å være kjempegreit jo :ler:

ja, det er jo ikke så lenge siden du tok lappen såvidt jeg husker. :)

Råd om å følge med er notert! :opplyser::fnise:

:jolie:

Jadda, jadda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyyyyh, for en dag! :daane:

Kom oss opp relativt tidlig (til oss å være på en lørdag, ihvertfall). Etter frokost og litt mathandling dro vi opp til svoger, svigerinne og 3 stk barn (ei på 4,5 og tvillingene på 2, de er en jente og en gutt). Vi har hatt det kjempestas! Var i skogen og stekte pølser på bålet 8svidd utenpå og iskalde inni, akkurat sånn det skal være!). Lekte med øks, og svidde ett stk nevø med varm kakao. Noen spiste snø, andre gav opp å få formidlet at det er en skikkelig dårlig idé. Lille niese på 2 insisterte på å gå på ski. Det er litt kult. Også aka vi hjem igjen. Vel inne i varmen satt jeg og J-man plutselig med hver vår 2-åring på fanget og prøvde å lære dem å spille Angry Birds. Også var det lek, styr, støy og ståk, og en liten sen lunsj/minimiddag før vi dro hjem. Nå slitne. Det er så stille her. Helt fantastisk. Men så er det heller ingen liten niese på 4,5 som sniker seg bort til deg, klemmer deg rundt armen og sier "jeg har savna dere!" :rodmer:

J-man er kveldens kokk, og kokkelerer coq au vin og potetmos :sikle:

Sein middag, men sånn er det.

Jeg har bakt sukkerbrød. I morgen skal vi i bursdag til pappa. Grugleder meg litt. Det blir første gangen jeg skal besøke ham etter at han og mamma flytta fra hverandre. men det blir fint å se ham :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råd om å følge med er notert! :opplyser::fnise:

Bare pass på at du ikke følger like godt med som meg, jeg kunne kjøre rundt en evighet med tørre vindusviskere på full peising, enset ikke skrikelyden i det hele tatt. Konsentrert? :ler:

Lekte med øks, og svidde ett stk nevø med varm kakao.

:skratte:

Det er så stille her. Helt fantastisk. Men så er det heller ingen liten niese på 4,5 som sniker seg bort til deg, klemmer deg rundt armen og sier "jeg har savna dere!" :rodmer:

Naaaw :rodmer: J-Man, du vet hva du har å gjøre!! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syntes at baby har vært vanskeligere enn bilkjøring til tider. :sjenert: Men det er vel kanskje fordi jeg har hatt lappen siden jeg var 18. Og fordi jeg ikke bor i Oslo. :redd: Men kjøre bil med baby er definitivt verst. :fnise:

Det hørtes ut som en skikkelig fin dag dere hadde. :happy:

Håper dere får en fin dag i dag også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw :rodmer: J-Man, du vet hva du har å gjøre!! :opplyser:

Kidnappe niesen min? Montere snakkeboks i et kosedyr? :klo:

Jeg synes eggstokkene dine rasler mer og mer jeg, Ping. :lur:

Det skal jeg love deg. Hun :hoppe: har :hoppe: en :hoppe: jævla :hoppe: perkusjonist :hoppe: i :hoppe: underlivet!

Ingen fred å få. :lur:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes eggstokkene dine rasler mer og mer jeg, Ping. :lur:

De har blitt omdøpt til hoppestokker her i gården. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lest åpningsinnlegget i din blogg, intet annet. Men du verden, ut fra det lille jeg vet om deg og det lille jeg har lest om deg så er mitt snevre inntrykk at du nok er en spennende personlighet med interessante interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tantebarn er verdens beste oppfinnelse!

"Åååh, jeg er så glad i deg, du er så søt og snill!"

Og så gir man den bare tilbake til foreldrene når den begynner å gråte eller lukter vondt. Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gir man den bare tilbake til foreldrene når den begynner å gråte eller lukter vondt. Perfekt!

Enig :fnise:

Og ehm, hei Ping! Prøver å følge med en gang til jeg :goodbye::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Ja, det er fantastisk!

:rodmer: Å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har syntes at baby har vært vanskeligere enn bilkjøring til tider. :sjenert: Men det er vel kanskje fordi jeg har hatt lappen siden jeg var 18. Og fordi jeg ikke bor i Oslo. :redd: Men kjøre bil med baby er definitivt verst. :fnise:

Det tror jeg på! :redd: Jeg tør knapt nok å kjøre med andre passasjerer en mannen, jeg ;) Nå har ikke jeg hatt lappen mer enn tre måneder da, så det kommer seg vel forhåpentligvis etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere (mer eller mindre) nye tryner!

Første kjøretime er bestilt! *spiller en liten fanfare på slurva*

På mandag hadde jeg intervju på et bemanningsbyrå. Jeg sikter jo ikke på å finne enkjemperelevant jobb frem til mai (da begynner utgravningssesongen igjen), men det hadde vært greit å få en eller annen slags kontorjobb hvor jeg kan få erfaring med administrativt arbeid - som kan være kjekt i forhold til jobbsøking senere. Så langt har jeg fått tips om to jobber: en deltid (kontorjobb - to dager i uka - det er nok til at jeg mister dagpengene - jeg takket derfor nei) og en fulltid. Den siste sa jeg at jeg var interessert i, men nå angrer jeg. Såvidt jeg skjønte var det kundesupport på telefon i et større selskap, jeg vet ikke helt om jeg orker det i flere mnd. :gjeiper: Ikke er det så nyttig i forhold til CVen min heller. Jeg vet det er dumt å liksom skulle være kresen når man bare søker vikariater, men nå jeg egentlig kan klare meg uten den jobben så frister det ikke mye, altså. Jaja, får se - det kan være at jeg har misforstått hva slags jobb det er, og det er fortsatt ingen garanti for at jeg blir innkalt på intervju.

Ellers var jeg barnevakt for lille I på 8 mnd i går, i halvannen time. Helt alene. Dritskummelt, men han hadde tydeligvis bestemt seg for å leke engel. Siklende engel. Klager ikke.

Noe mer som er nytt? Meh, sikkert ikke. Pingtingland er egentlig et ganske kult sted å være for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...