Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Pingting

Anbefalte innlegg

Ajajaj, for en kveld! Fortreffelig whiskysmaking, deretter ut på byen med diverse utskeielser (inkludert metall-pub), og Pingting har klart å nevne en to-tre ganger at hun ikke skal nevne at hun ønsker et frieri. Skål alle sammen! :skaal:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

...jeg nevnte det bare én gang, bare så det er sagt.

Her tar jeg J-Man sitt parti automatisk siden vi mannfolk rotter oss sammen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, hvis du teller med de gangene du refererte til samtalen om hva du sa at du ikke skulle snakke om, så baller det fort på seg. Fortsatt glad i deg, altså. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét var en underdrivelse.

I dag koser lille røde seg noe voldsomt, tror jeg.

*gjemmer seg bak en av sofaputene*

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får'n si!

Whiskysmakingen var en av de morsomste jeg har vært på. Temaet var gjenkjenning av aromaer. Lukten av whisky (og øl og vin, for den sakens skyld) er jo sammensatt av en masse ulike duftstoffer som også finnes i andre ting. Sitrus, vanilje, røyk, karamell etc. Det er morsomt å sitte og lukte på en whisky og prøve å kjenne igjen de ulike aromaene, men det kan være ganske vanskelig synes jeg. På smakingen tok vi utgangspunkt i et "nosing kit"; 24 flasker med ulike aromaer.

_DSC8955.jpg

Vi dyppet papirstrimler i dem, og fikk lukte på. Det morsomme var hvor vanskelig det faktisk var å kjenne igjen enkelte av luktene! Vanilje kjente de fleste igjen, men f.eks. appelsin var det flere som bommet på. Så prøvde vi å kjenne igjen aromaene i whiskyene, og vi kombinerte duftstrimlene på ulike måter for å se hvordan luktene ble sammen. Gøy!

Middagen var helt fantastisk. Perfekt reinsdyrstek, poteter, rosenkål og bacon, gulrøtter de hadde gjort ett eller annet fantastisk med, og noe marmeladelignende løkgreier. :daane:

Vi hadde egentlig planer om en rolig kveld og å dra hjem etter smakingen, men så var det opptil flere som insisterte på at vi skulle bli med ut. Så da gjorde vi det. Det ble sent, det ble fuktig, det ble burger på veien hjem, og det ble fylleangst og bacon til frokost i dag. Hei og hå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelen med arbeidsledighet og hjemmedager: lage ånkli lunsj. *spiser grønnsakssuppe* *nomnomnom* :happy:

Nå har jeg sendt mail til Egypten og sagt "OMG JA ta meg med!!!". Har også vasket opp. Og skal sende mail til kjøreskole... menneeeeeh, jeg prokrastinerer den der litt, kjenner jeg. Skummelt :sjenert:

Håper alle har en finfin mandag! *sprer solstråler, regnbuer og kaninunger*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende mail til kjøreskolen (eller trafikkskolen som det heter nå til dags)? Hvorfor ikke bare ringe? :gjeiper: Evt legge et par uker til denne kanten av landet. Han godeste har litt lite å gjøre for tida, og kan sikkert sette opp et intensivkurs! :ler: Så kan du ta med litt suppe til meg i samme slengen! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...