Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenkte jeg skulle oppdatere meg litt i dagboka, men her var det jo bare usaklige diskusjoner om julebrus!

Alle vet jo at det er Lerum som er best :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh!

Det ble pizza til middag. Klager ikke. :happy: Også fikk jeg så grelt lyst på dessert, så nå har jeg laget pannacotta med hvit sjokolade, som skal serveres med pasjonsfruktcoulis og bringebær! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle innom her for å se hvordan det stod til, men så handler det jo bare om mat og drikke her, så jeg angrer litt.

Kanskje jeg kan få en kortversjon av Pingens liv siden innlevering av masteren i førjulsgave? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle innom her for å se hvordan det stod til, men så handler det jo bare om mat og drikke her, så jeg angrer litt.

Kanskje jeg kan få en kortversjon av Pingens liv siden innlevering av masteren i førjulsgave? :sjenert:

Haha, så søtt! :ler: Den kort-korte versjonen: skuffelsen etter karakteren på masteren satt i en stund. I tillegg fikk jeg en sags reaksjon på å endelig ha levert og følte meg mer eller mindre tom og deppa i flere uker. Hadde endel hjemlengsel i felt, jeg var jo på en helt annen kant av landet. Men sakte men sikkert ble ting bedre. Jeg har hatt mitt første ordentlige illustrasjonsoppdrag (jeg har jo en master i det og), og de siste ukene nå har jeg hatt en halvrelevant jobb med å rydde og ordne litt i en database. Har bodd i Oslo i hele høst, med unntak av en og en halv iskald uke med utgravning sør for Hamar, hvor vi ikke fant så fryktelig spennende ting. Det har vært helt supert å bare være i Oslo og ha en hverdag med J-man! :strix: Vi har ølkalender i år og. Verpesjuka er der fortsatt, også har jeg begynt å hinte i fylla om at jeg har lyst til å gifte meg. :ler: Og akkurat nå lager jeg en super søndagsmiddag. :lur:

Var det noe mer da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk rett: kylling med 40 fedd hvitløk (egentlig 20 da, siden vi lager halv porsjon). Noe som høres avskrekkende ut, helt til man skjønner at hvitløken ovnsbakes, og da blir den jo veldig mild og snill på smak. La skrellede fedd nederst i et ildfast fat med litt olivenolje, fersk timian og sitronskiver. Oppå ligger to digre kyllinglår (Liveche-kylling fra Prior, de har fått ordentlig mat og tilsynelatende bedre plass og sånt) som har fått dytta litt meierismør under skinnet. Når det er ferdigstekt skal jeg mose hvitløken og koke den inn med litt fløte. Også er det kokt amadinepotet og smørdampede aspargesbønner til. Slankekost? Nei. Ikke under noen omstendigheter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme middag! :snurt: Alt for mye sitron som overdøvde hvitløken, og sausen skilte seg. Og kyllingen kunne vært bittelitt mindre stekt. Men det var fortsatt godt, da ;) Men gjør det nok annerledes neste gang (det er sånn ca. hundre ulike oppskrifter på dette på nettet).

Ellers har jeg vært flink og vaska opp selv om jeg ikke ville. *selvskryt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

(det verste av alt er at jeg tror han ikke har all verdens imot noen av tingene :lur:)

(lommebøkene derimot...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mh. De burde holde kjeft. Men jeg tror jeg hører på dem, eller så kommer hu skumle fra Luksusfellen og kjefter på meg. Orker ikke.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppdateringen! :nigo: Trengte så absolutt ikke det innlegget om kyllingen, dog, så jeg ble nesten litt glad da du skrev at det ikke ble helt vellykka! Litt mindre misunnelig da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Jeg er jo gift med en trafikklærer, men har aldri kjørt på glatta... Går visst på yrkesstoltheten hans løs, men jeg har ikke lyst! :bond: Smart å ta timer om vinteren, for jeg tok lappen mellom juni og september, og da var det jo ikke spesielt glatt på veiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg! Tok den for to år siden, og priser meg lykkelig for at jeg aldri trenger å tenke på det igjen :ler:

:kose:

Me too! :5: Eller, snart to år siden, har hatt lappen i 2 år i februar. :nigo:

Ikke så moro mens det står på (spesielt ikke når man ikke har noen å øvelseskjøre med :rolleyes:), men utrolig deilig når det er overstått! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...