Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Scener fra en jobbsøkers hverdag, del 1.

Det å lese stillingsannonser er en jobb i seg selv. Det er ikke alltid så lett å forstå hva arbeidsgiver ønsker, og hva de kan tilby. Selv om dette blir lettere med litt trening, så må jeg fortsatt gi tapt ved enkelte annonser.

6719383857_f66fbee430_z.jpg

*vurderer å skrive matchende søknad på pur faen*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart de sier arbeidsmiljøet er utfordrende! :hoho:

"Du får ikke vite så mye, men vi er noen jævler på punktfunksjonen i Word"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scener fra en jobbsøkers hverdag, del 2

Fant nettopp en kjempeinteressant stilling...

...i Møre og Romsdal!

Dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scener fra en jobbsøkers hverdag, del 2

Fant nettopp en kjempeinteressant stilling...

...i Møre og Romsdal!

Dårlig gjort.

Heey, det er bare å komme :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heey, det er bare å komme :lur:

:ler:

Jeg blir litt frustrert av sånt. Jeg har aller, aller mest lyst til å jobbe i Osloområdet. Jeg har familie, venner og nettverk her. Og jeg tror ikke samboeren har lyst til å flytte på seg, mye pga de jobbmulighetene han har her.

Ikke aner jeg om jeg har allverdens med sjanse til å få den stillingen (tror nok de er ute etter noen som har mer erfaring enn meg. Og lappen. :ler:), men det verste er jo at den faktisk er relevant i forhold til masteroppgaven min. Og den er ikke fast, men varer i litt over ett år. Hrmf, jeg burde vel søke sånn i det minste for å få øvd på den type søknader også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vurderer å skrive matchende søknad på pur faen*

Gjør det, gjøøøør deeet! :skratte:

Jeg kommer også til å få en jobb hvor jeg må flytte meg etter det som dukker opp (hvis jeg krysser alle fingre og får en relevant jobb da), og vi satser på at vi klarer å ha litt avstandsforhold over perioder. Møre og romsdal er jo ikke langt vekke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flytt hvis du ikke har lyst. Ta det fra ei som har vært uten familie og sosialt nettverk i 2,5 år, det er ikke noe å trakte etter! Vi flytter tilbake så snart anledningen byr seg..

:klem:

Og :hoho: til den stillingsbeskrivelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre enn fryktet. Jeg øvelseskjørte jo litt med foreldrene mine for... 10 år siden (OMG gammel!), men da var det mest å lære basics. Og selv om det ble litt rykkete og noen brå bremser her og der, så tror jeg jaggu noe av det satt fortsatt! Etter litt vimsing rundt på et rimelig forlatt område med testing av start, giring, bakkestart, denslags - så kjørte vi en liten tur i trafikken. Som også gikk veldig bra. Oslo, med alle sine innbyggere og biler er fortsatt like hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Husker da vi hadde langkjøring til Oslo. Litt spesielt å være i trafikken.. Fordelen min var at vi kjørte akkurat samme veien som xen min og jeg har gjort et utall ganger, så det gikk kjempebra. :nigo:

Men man kan nok bli litt stresset av all trafikken altså..

Flink er du! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en kjøretime i Oslo nå for dagen?

600 spenn før kl 16, 650 etter! :redd:

Og jeg tror ikke min kjøreskole er av de dyreste. Den er ikke av de billigste heller, men de har rykte på seg å være effektive og å ikke hale ut tiden med fler kjøretimer enn nødvendig, så det kan jo fort lønne seg.

Men jau, Oslo! Klart det er skummelt? Men siden jeg bor ganske nært sentrum er det bare å venne seg til det først som sist. Litt kjipt å ha lappen men ikke tørre å kjøre ut av garasjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...