Gå til innhold

...jeg kom ikke på en god dagboktittel...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den der planen for dagen i går gikk forresten grundig i vasken. Jeg sto opp, spiste frokost, var flinkis en stund. Laget lunsj og kooosa meg hjemme alene. Med planer om å nyte en produktiv hjemmedag. Så, klokka 13:06 tikker det inn en melding:

Jeg fikk bord :) Du finner meg oppe!

...huh? Venninne K? Var ikke den kaffeavatalen i ...morgen? Nei? Skrevet feil i kalenderen? Åj.

Cue panikk. Og skyldfølelse. Ringe venninne K, som sitter på en kafé 20 min unna, og stotre frem at øh, det er ikke deg, det er meg, jeg vet ikke hvorfor hjernen min gjør sånt, den må være defekt - virkelig, gud så mye rart den har gjort i det siste. Venninne K svarer med verdens blideste stemme (det var jaggu genuint og) at ikke stresse, dette går bra, kom hit så fort du kan.

Pingting kjører stressemodus og pakker lommebok, mobil, husnøkler og en skitten sokk ned i nærmeste håndveske. På vei ut går hun forbi speilet.

Iik.

Usminket er en ting, jeg kan leve med en mascaraløs kafétur. Det som passet litt dårligere, er at jeg hadde valgt denne uka til å prøve å få litt disiplin på håret mitt. Det har begynt å bli fett stadig oftere, og et velkjent triks for å rette på det er jo å ikke vaske det på en stund. Dere vet, sånt man kan tillate seg når man er arbeidsledig og går hjemme uten å treffe folk. Bortsett fra når man tar feil av kaffeavtaler, da. Tørrsjampoen var selvfølgelig tom. Resultatet ble et forsøk på verdensrekord i stram hestehale, kombinert med litt kompenseringsmascara. På øyenvippene, altså.

Stresse videre, storme ut, lure på hvem som har lagt en sokk i veska si og ta en omvei til bussen. Fordi jeg plutselig kom på at bussen jo var en genial idé! Bussen stopper nemlig nær kaféen. Det vil si: den pleide det. Nå har den en omkjøring som gjør at den kjører i motsatt retning av kaféen etter stoppet før. Og stopper relativt langt unna. Så da ble det jogging i snø. Men jeg kom da frem. Til slutt.

Gleder meg til noen lager en app som scanner hjernen min i det jeg inngår en avtale, og faktisk legger den til på riktig tid og sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mazzi: fordi jeg utsetter telefonering enda mer enn eposting, vel! :eeeh:

Takk for tilbudet på dine kjæres vegne, men jeg tror jeg takker pent nei. Får være måte på til upraktisk, både reise langt med suppe OG være langtvekk i flere uker? :ler:

Skrevet

Pingting kjører stressemodus og pakker lommebok, mobil, husnøkler og en skitten sokk ned i nærmeste håndveske. kaffeavtaler, da.

:hoho:

Resultatet ble et forsøk på verdensrekord i stram hestehale

:hoho: x 2

Kjenner til den der, ja :fnise:

Skrevet

Å puh, det er ikke bare meg altså? :ler:

Dagen i dag: langt mindre begivenhetsrik. Har søkt på en jobb jeg har litt lyst på, fem andre jeg ikke har sååå lyst på. Men, kan jo ikke være for kresen. Også har jeg spist middag, sovna på sofaen og satt verdensrekord i surfing. Og sagt ja til å være barnevakt både på fredag og lørdag. For sønnen til ei venninne på fredag: lille I som er 8 mnd. Det er bare i litt over en time heldigvis, jeg er ikke vant til å passe på så små. Og for lille niese Y som er 4,5 på lørdag. Om det går an skal vi lage snømann! :nigo:

Skrevet

Langt ifra :ler: Noen morgener vurderer jeg seriøst å hurtigkonvertere til islam, for å kunne slenge på meg hijaben og spasere ut døra som en vandrende wellareklame. Ja, under hijaben, altså.

Skrevet (endret)

Den har jeg vært inne på og, du! :ler:

Produktiv dag i dag så langt: har vaska, tromla/hengt til tørk, og rydda på plass snart 4 maskiner med klær. Er det bare jeg som venter med sånt til bare de skikkelig ubehagelige trusene, BHen med løs spile, de hullete buksene og den der rare genseren er det eneste rene?

Endret av Pingting
Skrevet

Har sendt mail til trafikkskolen for å bestille timer.

*skummelt*

*gjemme seg bak sofa*

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Ey, grattis. Bedre å bare få det overstått! Synes selv det var skikkelig tiltak å ta lappen, men glad jeg er ferdig nå

Skrevet

Tørrshampoo har vært redningen her mang en gang. Spesielt om vinteren :jepp:

Skrevet

Jeg lurer på om noen har startet en sånn kollektivt selvmord-kult i klesskapet mitt. Før jul gikk plutselig tre (!) bukser i stykker i løpet av et par uker. Og en genser. Får satse på at kultlederen var blant de avdøde. Kjøpte meg nye bukser i dag. På nett. Jeg er rar sånn, jeg kan helt fint svinse innom en klesbutikk og synes det er stor stas, men jeg HATER det når det er noe jeg skal ha. Så det ble nett. Tre par bukser. Og tror du jaggu ikke at ting kan ramle ned i virtuelle handlekurver. Så det ble et par gensere. :sjenert:

Skrevet

Oioi, for en dag! Vi var barnevakt for lille I (8 mnd) mens mora hans var på trening. Rusla tur med barnevogna ute i det herlige været i over en time. Han sov nesten hele tiden, med unntak av at han måtte småsippe litt én gang fordi jeg lo høyt av ett eller annet J-man sa (:rolleyes:). Kjempekjempekos, han er så søt atte! *lyd av raslende eggstokker*

Også har jeg fått intervju hos et bemanningsbyrå på mandag. Jej! Fikk ikke helt med meg om det er for en bestemt jobb eller om det er generelt, men uansett er det jo en bra ting.

Også har jeg kjøpt meg nye sko. :happy:

Og J-man lager middag. Og det står en Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie i fryseren. Verden er bra, nå.

Skrevet

Babyer og sertifikat, to like skumle ting!

...flira meg skakk av det kollektive selvmordspakten til kleskkapet ditt. :D

...we've all been there.

Skrevet

Jeg har både baby og førerkort, og ingen av delene er særlig skummelt når man bare blir vant til det! :nigo: Eller, jeg kjører jo ikke på vinterføre da, så jeg vil egentlig si at førerkort er mye skumlere enn baby.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en sammensvergelse der et sted. På nettet, mener jeg. For plutselig kjøper jeg ting som jeg hverken trenger eller har bruk for fordi de så så fine ut, eller var så billige eller noe sånt. Eller kanskje det er en sammensvergelse i hodet mitt? Hvem vet?

:klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...