Gjest Squill Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Jeg elsker romanen, og registrerer nå at det har kommet ennå en ny film på markedet. Er det noen som har sett denne og vet om den er verdt å se? Jeg så traileren, og ble ikke helt dratt med av skuespillerne. Jeg har sett noen filmversjoner opp gjennom årene, men jeg har aldri blitt spesielt imponert. Unntaket er en BBC-miniserie fra 2006. Den synes jeg er fantastisk, med gode skuespillere og en fin nærhet til romanen. Derfor er jeg usikker på om jeg vil se den nye filmen, med fare for å bli skuffet:) Noen som har andre versjoner å anbefale?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Helt klart den serien som BBC har produsert med han fregnete mannen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #3 Skrevet 24. juni 2011 Helt klart den serien som BBC har produsert med han fregnete mannen.
Anglofil Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Personlig liker jeg versjonen fra 2006 aller best. I dag skal jeg på kino og se den nye Jane Eyre-filmen, gleder meg veldig. Ellers liker jeg en mini-serie laget i 1973. Mvh Yvonne
The Duchess Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Den nye filmen har premiere på norske kinoer i dag. Skal se den på mandag jeg. Syns det så spennende ut og gleder meg.
Gjest Squill Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 Personlig liker jeg versjonen fra 2006 aller best. I dag skal jeg på kino og se den nye Jane Eyre-filmen, gleder meg veldig. Ellers liker jeg en mini-serie laget i 1973. Mvh Yvonne Si fra hvordan dagens film er i forhold til 2006-versjonen da, Yvonne
Tootikki Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 Jeg vil gjerne se den nye filmen! Noen som har sett den og vil si noe om den?
Anglofil Skrevet 25. juni 2011 #9 Skrevet 25. juni 2011 Jeg har skrevet anmeldelse om filmen i sin helhet her. Jeg synes filmen var fin, samtidig som den ikke kan måle seg med 2006-versjonen. Det var dog forventet, tross alt er det forskjell på mini-serier og film, så derfor blir det litt urettferdig for meg å sammenligne de to også. De er flotte på hver sin måte med andre ord. Skuespillerne gjorde en flott innsats og jeg kommer garantert til å kjøpe filmen når det kommer på dvd. Mvh Yvonne
Gjest Squill Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Jeg så filmen i går, og ble dessverre ganske skuffet. Det største problemet for meg var at filmen ikke maktet å få fram stemninger hos meg. Thornfield var ikke så mørk som det skulle være, Lowood ikke så dystert, stemningen hos St. John og søstrene ikke så god. I finaleøyeblikket var jeg ikke revet med i det hele tatt, jeg følte ikke noe kjærlighet. Det var også en haug med essensielle scener som var kuttet ut, som vi trenger for å forstå Eyres komplekse sinn. Så ærlig talt skjønner jeg ikke at BBC produserer en såpass medioker spillefilm såpass kort tid etter en så mesterlig tv-serie!
Anglofil Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Det har nok noe med at BBC ikke står for produksjonen alene, det ville ihvertfall jeg tippet. Mvh Yvonne
lorena Skrevet 27. juni 2011 #12 Skrevet 27. juni 2011 Leste dine uttalelser om filmen på din blogg. Tror ikke jeg tørr å se den nye filmen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå