Gå til innhold

Drittunge kjørte på oss med sykkel!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninnen min var nettopp ute på tur. Vi kom inn i ett nytt nabolag jeg aldri har vært før og så en liten gutt der. Venninnen min kommenterte at var skikkelig søt (til meg ikke han), men han var langt i fra like søt i oppførselen.

Han syklet mot oss og så plutselig så han på oss og lagte et veldig sint uttrykk i ansiktet. Så sier han "hei dustinger". Venninnen min fikk litt sjokk og ble litt satt ut og lo litt. Jeg ville bare forsette å gå så jeg tok armen hennes og ignorerte gutten og bare gikk videre. Da forsatte han å si "dere er duster". Så jeg smilte og spurte "er du litt sint i dag du?" Og han svarte "ja på dere." Da sa vi "hvorfor det?" og han sa "fordi."

Og så kjørte han på meg med sykkelen sin. Det var ikke særlig vond da han ikke syklet fort, men slik gjør man ikke. At man er et barn er ingen uskyldning. Så vi prøvde å gå men han bare forsatte og følge etter oss og sykle på oss. Og både jeg og venninnen prøvde å snakke rolig til han og si at sånn måtte han ikke gjøre, og at det ikke var pent. Men han ga seg ikke. Jeg spurte han om hvordan han ville følt seg om noen syklet på han med vilje og kalte han for en dust. Det brydde han seg ikke om. Venninnen min truet til og med å ringe til nissen hvis han ikke ga seg(ikke min idé i det hele tatt. jeg ville ikke sagt noe slik). Til slutt spurte venninnen min hvor han bodde og han pekte på et hus. Da sa hun at "ja men da går jeg til huset dit og sier til mammaen din hva du har gjort". Da sa han "nei. jeg bor ikke der jeg bare tulla." Og så pekte han på et annet hus. Vi bestemte oss for å droppe det og fortsette å gå, og heldigvis fulgte han ikke etter.

Er dette normal oppførsel? Meg og venninnen min er 20 år gamle og vi har null erfaringer med barn, men jeg blir veldig frustrert når en liten gutt på fem år i det hele tatt tør og følge etter oss og si stygge ting og sykle på oss med sykkelen sin. Har ikke foreldre litt kontroll på barna sine? Jeg mener de må da vite om gullungen er så pass rampete at de må følge litt bedre med. Jeg prøvde å ignorere han og gå videre, men det lille trollet bare fulgte etter og syklet på meg gang på gang. Jeg så rundt meg etter en voksen person som bodde i nabolaget. Foreldre eller nabo og det var ingen og se eller høre. Jeg ville trodd at når en liten gutt i 5 års alderen er ute og sykler alene i veien at de har litt oversikt. Hvis ikke for andres skyld i alle fall for han.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde ropt "HEI, NÅ TAR JEG DEN DER SYKKELEN FRA DEG" og laget skikkelig sinnanasikt slik at han nesten tissa på seg eller begynte å grine av skrekk.

Det er sånn de lærer.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å smile og si rolig at "sånt er ikke pent".

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke foreldre litt kontroll på barna sine? Jeg mener de må da vite om gullungen er så pass rampete at de må følge litt bedre med. Jeg prøvde å ignorere han og gå videre, men det lille trollet bare fulgte etter og syklet på meg gang på gang. Jeg så rundt meg etter en voksen person som bodde i nabolaget. Foreldre eller nabo og det var ingen og se eller høre. Jeg ville trodd at når en liten gutt i 5 års alderen er ute og sykler alene i veien at de har litt oversikt. Hvis ikke for andres skyld i alle fall for han.

Du lurer på hvor foreldrene er, og det er kanskje svaret på problemet. Er ikke uvanlig at barn som blir utsatt for omsorgsvikt har en aggressiv oppførsel.

AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å smile og si rolig at "sånt er ikke pent".

Jo altså silkehanskene kom av da. Venninnen min tok tak i sykkelen, satte seg ned på huk, så han inn i øynene og sa strengt "dette har du ikke lov til". Men han brydde seg ikke. Vi har ikke noe erfaring med barn. Vi visste ikke hva vi skulle gjøre.

Må innrømme at det er kommet en skramme i stoltheten min etter at jeg fant ut at en 5 åring kan herse meg meg og jeg kan ikke gjøre noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninnen min var nettopp ute på tur. Vi kom inn i ett nytt nabolag jeg aldri har vært før og så en liten gutt der. Venninnen min kommenterte at var skikkelig søt (til meg ikke han), men han var langt i fra like søt i oppførselen.

Han syklet mot oss og så plutselig så han på oss og lagte et veldig sint uttrykk i ansiktet. Så sier han "hei dustinger". Venninnen min fikk litt sjokk og ble litt satt ut og lo litt. Jeg ville bare forsette å gå så jeg tok armen hennes og ignorerte gutten og bare gikk videre. Da forsatte han å si "dere er duster". Så jeg smilte og spurte "er du litt sint i dag du?" Og han svarte "ja på dere." Da sa vi "hvorfor det?" og han sa "fordi."

Og så kjørte han på meg med sykkelen sin. Det var ikke særlig vond da han ikke syklet fort, men slik gjør man ikke. At man er et barn er ingen uskyldning. Så vi prøvde å gå men han bare forsatte og følge etter oss og sykle på oss. Og både jeg og venninnen prøvde å snakke rolig til han og si at sånn måtte han ikke gjøre, og at det ikke var pent. Men han ga seg ikke. Jeg spurte han om hvordan han ville følt seg om noen syklet på han med vilje og kalte han for en dust. Det brydde han seg ikke om. Venninnen min truet til og med å ringe til nissen hvis han ikke ga seg(ikke min idé i det hele tatt. jeg ville ikke sagt noe slik). Til slutt spurte venninnen min hvor han bodde og han pekte på et hus. Da sa hun at "ja men da går jeg til huset dit og sier til mammaen din hva du har gjort". Da sa han "nei. jeg bor ikke der jeg bare tulla." Og så pekte han på et annet hus. Vi bestemte oss for å droppe det og fortsette å gå, og heldigvis fulgte han ikke etter.

Er dette normal oppførsel? Meg og venninnen min er 20 år gamle og vi har null erfaringer med barn, men jeg blir veldig frustrert når en liten gutt på fem år i det hele tatt tør og følge etter oss og si stygge ting og sykle på oss med sykkelen sin. Har ikke foreldre litt kontroll på barna sine? Jeg mener de må da vite om gullungen er så pass rampete at de må følge litt bedre med. Jeg prøvde å ignorere han og gå videre, men det lille trollet bare fulgte etter og syklet på meg gang på gang. Jeg så rundt meg etter en voksen person som bodde i nabolaget. Foreldre eller nabo og det var ingen og se eller høre. Jeg ville trodd at når en liten gutt i 5 års alderen er ute og sykler alene i veien at de har litt oversikt. Hvis ikke for andres skyld i alle fall for han.

:hoho: :hoho:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på hvor foreldrene er, og det er kanskje svaret på problemet. Er ikke uvanlig at barn som blir utsatt for omsorgsvikt har en aggressiv oppførsel.

De hadde i alle fall greid å passe på at han hadde hjelmen på.

AnonymBruker
Skrevet

Behøver ikke være 'omsorgssvikt', de fleste drittunger jeg vet om er bortskjemte og får det som de vil hjemme, alltid. De kan si og gjøre hva de vil og foreldra sier ingenting på det. At en fremmed person forteller de hva som er 'pent' eller 'lov' å gjøre drite de regelmessig i.

Jeg er ganske sikker på at det er stor sannsynlighet for at om du gikk til foreldra hans så hadde de forsvart drittungen sin.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Behøver ikke være 'omsorgssvikt', de fleste drittunger jeg vet om er bortskjemte og får det som de vil hjemme, alltid. De kan si og gjøre hva de vil og foreldra sier ingenting på det. At en fremmed person forteller de hva som er 'pent' eller 'lov' å gjøre drite de regelmessig i.

Jeg er ganske sikker på at det er stor sannsynlighet for at om du gikk til foreldra hans så hadde de forsvart drittungen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Men han ble redd da vi sa at vi skulle si til moren hans hva han hadde gjort. Det var da han lot oss være i fred.

Skrevet

Dette er helt typisk oppførsel for barn som har vokst med å høre at de er prinser og prinsesser. Som tror de er universets midtpunkt, og som oppdras som hardbarka egoister.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men han ble redd da vi sa at vi skulle si til moren hans hva han hadde gjort. Det var da han lot oss være i fred.

Men da fant du jo til slutt en måte å håndtere han på :)

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang du treffer på en slik drittunge så kan du holde fast sykkelen hans, se han i øynene og spørre "Har du det ikke så bra hjemme,du?"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker det kom 2 drittunger på sykkel syklende rundt meg og katten en gang vi hetet posten.

Drittungene prøvde å sykle ned katten min. Jeg klikket i vinkel og skjelte dem ut etter noter. De var på gråten begge to.

De har aldri sett meg sint før, og oj for en respekt jeg fikk. Nå hilser de til og med på meg.

Jeg har også null peiling på barn, men kjeft er på sin plass om de fortjener det.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Svært så mange annonyme brukere det var her da...

Skrevet (endret)

Jeg hadde også kjefta på dem. Har kjefta på unger som har ropt stygge ting etter meg og hesten min feks. Merka at de ble veldig satt ut da jeg sa "når du sier sånne ting blir jeg veldig lei meg". Men har også svart med samme mynt, kalt en 13-åring stygg unge foran allle vennene hans etter at han ropte at jeg hadde stygg hest etc. Med ondt skal ondt fordrives! :-)

Ellers kunne dere tatt sykkelen hans, båret den over hodet på ham og gått med raske skritt mot noens veranda eller hage, og slengt den over gjerdet. Og sagt at neste gang kom han ikke til å få dem tilbake!

Edit: Oh, og én gang var det en unge som ikke hadde kontroll på hunden sin, så den løp bort til meg og hesten på tur og hørte ikke da ungen ropte. Hesten min er VELDIG vant til hund, så det gjorde ikke meg noe, men da han endelig fikk tak i den venta han først til vi var et stykke unna, og så begynte han å presse den ned i bakken med makt og skjelle den ut. Jeg ble SÅ sint. Satt på hesten og brølte til ham at han ikke kan kjefte når hunden har kommet, for da straffes den for å komme, at den ikke skjønner at den har gjort noe galt flere minutter tidligere etc. Han prøvde igjen da han trodde jeg ikke så han, og jeg skreik og skjelete ham ut igjen.

Argh, drittunger!!

Endret av Rainbow81
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Svært så mange annonyme brukere det var her da...

Nei, sier du det :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg hadde skjelt han ut! Makan til uoppdragen unge. På tide at foreldrene lærer han litt oppdragelse her.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg hadde ødelagt sykkelen til drittungen og skjelt han ut! Makan til uoppdragen unge. På tide at foreldrene lærer han litt oppdragelse her.

Det var da veldig.

Han lærer ikke oppdragelse av å se en fremmed, voksen person bedrive herverk. Det gjør neppe foreldrene hans heller som etter en sånn reaksjon ville tenkt at den personen lyver om stakkars lille gutten min. Kom skal du få is. Og ny sykkel. Med tjueto gir.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har null tålmodighet med sånne drittunger.

Kan ikke pusesnakke med sånne beist. Jeg driter langt i hva som er årsaken til at unger oppfører seg uspiselig, det er strengt tatt ikke mitt problem. Enten de har det vanskelig hjemme eller ikke så må de lære at de ikke kan te seg som pøbler uten at det får konsekvenser.

Ringe nissen? Wow...

Endret av Kråkesaks
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...