lulla92 Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Jeg skal til syden for alle første gang om en uke, og jeg aner ikke hva som er viktig å pakke med seg, hva som er lurt osv. Har dere noen tips? En liten huskeliste for hva som trengs? Og hva som er lurt å ha med i håndbagasjen på flyet? Jeg er i tillegg en person som blir veldig fort stresset, så jeg må liksom huske på absolutt alt som trengs! Blir veldig glad for svar
louise1 Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Når jeg drar til syden så har jeg med nesten hele klesskapet mitt Men det viktigste er jo selvsagt lette klær, en handduk om du ikke kjøper det der, solkremer, en god bodylotion og lette sko. Det er ikke så mye man trenger Ihvertfall ikke jeg, men jeg bruker jo å ta med meg altfor mye av det førstenevnte og sistnevnte. I håndvesken har jeg med et par bøker, iPoden, lommeboka (selvfølgelig!), passet, en genser eller jakke om det blir kaldt på flyet. Må også nevne at det er lurt å ta med "syketing", om du blir syk! Nesespray, plaster, paracet o.l. Du gjør det veldig lurt i å skrive opp hva du trenger å ha med deg, det bruker jeg å gjøre. Ha en fin tur!!
Lizzee Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Det er allerede en tråd om håndbaggasje her. Men for min del så tar jeg med bok, iPod, et ekstra klesskift, smykker, kamera og verdisaker i håndbaggasjen. (du må ikke pakke verdifulle ting som smykker og kamera i kofferten som du sender) Jeg tar ikke med så mye sminkesaker. Kjøper heller ny fuktighetskrem, bodylotion, solkrem o.l. i taxfree'en. Jeg liker best å ha lette sommerkjoler med. Orker ikke bukser om det er varmt. På dagen bruker jeg singletkjole over bikini. Greit å ha med flere ettersom man ikke alltid får vasket (jeg gidder ikke vaske i ferien). Antrekk til kvelden, gjerne ting som kan mixes og matches, sandaler type Havaianas til dagen, mer pyntet til kvelden. Hvis du er en sånn som liker å planlegge så kan du jo pakke klær ut ifra hva du tror du vil ha på deg hver dag. Hvilke sko som passer til hva. Hvilke smykker osv. Har også med et stort badehåndkle (nå selger de jo masse fine på Kid) Det eneste jeg tar med av førstehjelpsaker er Idoform. På apotekene både i Spania og Hellas har de det du trenger. Men kan jo være kjekt å ha plaster og paracet. Jeg har også alltid med Alovera Gel. Kjekt om man blir litt solbrent! Også må du huske Reiseforsikring!
Bernardette Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Jeg skal til syden for alle første gang om en uke, og jeg aner ikke hva som er viktig å pakke med seg, hva som er lurt osv. For det første er det lurt å huske på at Syden ikke er et land og at det er enorme forskjeller mellom byturer i Barcelona, fjellferie i Madeira og strandferie i Egypt.
lulla92 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2011 For det første er det lurt å huske på at Syden ikke er et land og at det er enorme forskjeller mellom byturer i Barcelona, fjellferie i Madeira og strandferie i Egypt. Beklager, men jeg har faktisk aldri vert i "syden" så jeg sier det som alle andre mener "syden" er. Varmere strøk, sol og strender. Hellas, Kreta, Platanias skal jeg. Var det forståelig hva jeg mener med syden da?
Lizzee Skrevet 28. juni 2011 #6 Skrevet 28. juni 2011 For det første er det lurt å huske på at Syden ikke er et land og at det er enorme forskjeller mellom byturer i Barcelona, fjellferie i Madeira og strandferie i Egypt. ...må innrømme at jeg ikke ser på bytur og fjellferie som syden... Syden er de typiske badeferie/charter-stedene. Når noen har spørsmål om "syden" er det ikke så vanskelig å forstå hva de mener.
Lizzee Skrevet 28. juni 2011 #7 Skrevet 28. juni 2011 Beklager, men jeg har faktisk aldri vert i "syden" så jeg sier det som alle andre mener "syden" er. Varmere strøk, sol og strender. Hellas, Kreta, Platanias skal jeg. Var det forståelig hva jeg mener med syden da? Jeg skal også til Platanias - men litt senere i sommer!
Nuttery Skrevet 28. juni 2011 #8 Skrevet 28. juni 2011 Ha med en god bok som du kan slure med på stranda! Kan bli utrolig kjedelig i lengden å bare ligge å se opp.
lulla92 Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2011 Tusen takk for gode svar :-D Har en bok som jeg skal se etter før jeg reiser, den heter Uten Nåde av Lisa Jackson. En veninne som anbefalte den, for hun hadde den med seg til syden i fjor.. Så håper den finnes i butikkene enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå