Gå til innhold

Hjelp! er gravid og tok Restylan!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Herregud! jeg er så redd! tok restylan i leppene, 0,5, minste man kan ta, for to dager siden og fikk positiv test i dag tidlig med digital 2-3 uker på vei.

Jeg er så redd for å ha skadet fosteret, ringte klinikken jeg tok på i dag og de viste ikke noe om dette, kun at de ikke anbefalte gravide å ta fordi de ikke hadde noen forskning på det.

Jeg har ikke planlagt å bli gravid, men vil ikke ta det bort heller.

Dersom noen har gjort dette og gått bra/galt så setter jeg stoor pris på svar! er helt fra meg nå og føler meg som verdens dårligste person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Jeg aner ikke. Men googla litt.

http://www.realself.com/question/restylane-botox-face-pregnancy-effects

No one, no one recommends that you have BOTOX and Restylane if you are pregnant. However, there is absolutely no evidence that you should have any concerns about your recent treatment and your pregnancy. The amount of BOTOX that is used for cosmetic purposes is very small. Most of it is taken up in the muscles treated, leave very little to circulate. The Restylane is made of a sugar gel that occurs naturally in the body. There will likely never be a definitive study of this issue because there is no compelling reason to subject human subjects to such a study. However, there are some studies of women who were treated with BOTOX while pregnant and although these series are small, there were essentially no issues with the pregnancies

Man skulle tro at Botox er verre pga at det faktisk er en gift og dersom lite negativt er å skue der, så er du nok trygg nok. De aller fleste vet ikke at de er gravid før de er noen uker på vei og har kanskje tatt seg en fest, en røyk eller spist medisiner som ikke er anbefalt for gravide.

:klemmer:

Åh, forresten:

GRATULERER!

:danser::danser::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tusen tusen takk kjære deg, jeg har googlet og styret og ordnet og fant liksom ikke noe, men tusen takk for svar, nå ble jeg så glad at tårene triller.

No more retylane på meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke stress med det. de vil ha sitt på det rene, og fraråder derfor gravide og ta restylan. samme som hvis man leser i felleskatalogen,, så fraråder man fravide og ammende å bruke ALL medisin, men det er kun for at de ikke vil bli saksøkt om noe skulle skje. skjønner jo tankegangenn deres, men slapp helt av,det har mest sannsynlig ikke skadet fosteret.

husker da jeg gikk gravid og hadde spist ting som var farlige for fosteret, ja da får mann helt panikk...

men alle har det nok sånn, du er ikke eneste.

så gratulerer så mye, og kos deg med vidunderet i magen! du har mye å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke stress med det. de vil ha sitt på det rene, og fraråder derfor gravide og ta restylan. samme som hvis man leser i felleskatalogen,, så fraråder man fravide og ammende å bruke ALL medisin, men det er kun for at de ikke vil bli saksøkt om noe skulle skje. skjønner jo tankegangenn deres, men slapp helt av,det har mest sannsynlig ikke skadet fosteret.

husker da jeg gikk gravid og hadde spist ting som var farlige for fosteret, ja da får mann helt panikk...

men alle har det nok sånn, du er ikke eneste.

så gratulerer så mye, og kos deg med vidunderet i magen! du har mye å glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...