Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Hei, håper noen har gode ideer til meg, eller råd om hva jeg kan gjøre med veslas skivespising. Ho spiser skiver to-tre ganger om dagen, og har gått fullstendig i lås på pålegget. Det eneste ho spiser er bringebærsyltetøy, banan og makrell i tomat. Alt annet blir gjerne smakt på, men så spyttet ut pluss av skiven blir kastet.

Så langt har jeg egentlig oversett det, og tenkt at dette nok er en fase hun vil vokse ut av, men nå er jeg litt usikker. Jeg har ikke lyst til å begynne å tvinge i henne annen mat, for jeg tror jeg kan brenne meg på det. Og det er bare pålegg hun er kresen på. Ellers er jenta altetende. Jeg får litt dårlig samvittighet for at det går så mye syltetøy..

Syns dere jeg skal gjøre noe, eller skal jeg overse og la ho vokse ut av fasen? Er det i det hele tatt en fase?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fjernet syltetøyet så det ikke er noe alternativ lenger. Mine barn har også hatt (og har fremdeles) diller eller typer pålegg de foretrekker uten at det har noe å si for kostholdet synes jeg. Så jeg hadde ikke giddet å gjort noe mer enn å fjerne syltetøyet.

Skrevet

"Gå tom" for syltetøy? Er det ikke i hus så får hun jo heller ikke valgt det. Så får hun heller leve på makrell og banan en stund. Så lenge det er tilbud om andre alternativer kommer hun nok til å velge de etterhvert.

Smører hun selv? Kanskje kremost faller i smak om hun får smøre og kline selv? Jenta mi er bare litt eldre enn din, og hun smører gjerne selv når det er sånne pålegg. Vi har et sett barnebestikk i stål som ser ut som vanlige, bare litt mindre. Veldig stas å få skikkelig bestikk dekt på til seg.

Skrevet

Når hun ellers er altetende hadde jeg virkelig ikke brydd meg om at det ble endel syltetøy.

• Liker 1
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Kjenner litt ekstra på frustrasjonen i dag.. Vi har tidenes trasseanfall og, bare for å gjøre fridagen litt ekstra kos.. Skal kjøpe inn litt flere typer smøreost så får vi se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...