Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger ca 600 kcal i underskudd hver dag. Har gått ned 6 kg siden april. Vil ned 4 til. Har spisedag på lørdagen,der jeg spiser det jeg vil. Har fungert fint.

Nå står vekten bom stille! Hva skal jeg gjøre? Øke kcalunderskuddet? Er redd for å komme i sparemodus..

Videoannonse
Annonse
Gjest aeikina
Skrevet

Ligger ca 600 kcal i underskudd hver dag. Har gått ned 6 kg siden april. Vil ned 4 til. Har spisedag på lørdagen,der jeg spiser det jeg vil. Har fungert fint.

Nå står vekten bom stille! Hva skal jeg gjøre? Øke kcalunderskuddet? Er redd for å komme i sparemodus..

Det er alltid de siste Kg som man må slite med, been there done that!

Jeg selv stod stille i ett halvt år! Men, det hjelper å se over kostholdet.

Mange skjulte kalorier. Jeg feks kuttet ut epler og nøtter OG spisedagene, og plutselig merket jeg forskjell. Selvom kose lørdagen er gull-verdt, burde du droppe den.

Og hvis du ikke trener styrke så anbefaler jeg det også:)

Skrevet

Det kan jo også være at du har fått mer muskler hvis du trener i tilegg?

Muskler tar jo som sagt mindre plass enn fett, så du kan godt ha mistet mye fett uten at det vises på vekten.

Skrevet

Dette fungerer for meg.

Spis: Eks

0800: Frokost 2 knekkebrød med mager pålegg t

1000: Mellommåltid 1 Banan

1230: Lunsj 2 knekkebrød med mager pålegg

1500: Mellommåltid 2 appelsiner

1700: Middag. Del opp tallerken i fire. 2/4 med grønnsaker, 1/4 med karbo og 1/4 med proteiner. Ikke bruk den største tallerken du har:)

2000: Mellommåltid: 1 knekkebrød med mager pållegg.

På denne måten så vil du ha et jevnt blodsukkernivå hele dagen og kroppen forbrenner hele dagen:)

I tillegg så bør du trene min 3 ganger pr uke. en av øktene bør være intervall. De 2 andre øktene kan være styrke og annet. Det er viktig med styrke for å opprettholde muskelmassen:)

Drikk minimum 3l vann om dagen. kutt ut brus, saft etc.

Følger du denne, så kan du ha en kose dag i uken, men ikke overdriv.

Lykke til.

Skrevet

Glemte å skrive at dette gjelder for damer. Er du mann, så øker du mellommåltidene med 1 banan.

Gjest HunterLady
Skrevet

Begynn med styrketrening, kutt ned på cardioen! ;)

• Liker 1
Skrevet

Dette fungerer for meg.

Spis: Eks

0800: Frokost 2 knekkebrød med mager pålegg t

1000: Mellommåltid 1 Banan

1230: Lunsj 2 knekkebrød med mager pålegg

1500: Mellommåltid 2 appelsiner

1700: Middag. Del opp tallerken i fire. 2/4 med grønnsaker, 1/4 med karbo og 1/4 med proteiner. Ikke bruk den største tallerken du har:)

2000: Mellommåltid: 1 knekkebrød med mager pållegg.

På denne måten så vil du ha et jevnt blodsukkernivå hele dagen og kroppen forbrenner hele dagen:)

I tillegg så bør du trene min 3 ganger pr uke. en av øktene bør være intervall. De 2 andre øktene kan være styrke og annet. Det er viktig med styrke for å opprettholde muskelmassen:)

Drikk minimum 3l vann om dagen. kutt ut brus, saft etc.

Følger du denne, så kan du ha en kose dag i uken, men ikke overdriv.

Lykke til.

Kvinner trenger ca 2,7 liter vann, og 20% av dette får vi i oss gjennom maten vi spiser. Å anbefale noen å drikke minimum tre liter vann er kritikkverdig. Man trenger normalt ikke drikke mer enn ca 2 liter. Dette holder forøvrig kroppen styr på selv. Den enkleste regelen er å drikke når man er tørst.

Men det er riktig at man helsk skal drikke vann fremfor brus og saft.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener styrke, men utenom gåturer 1-2gng i uka blir det lite cardio.. er det noe galt med kosten? Registrerer alt i vektklubben.no, og spiser altså 600 kcal mindre enn jeg forbrenner..

Et eksempel på en dag

Frokost: havregrøt

MM: skyr

Lunsj: Havregrøt/tunfisk

Middag: Fisk, kylling eller biff med masse grønnsaker og potet

Kvelds: Skyr/knekkebrød

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg trener styrke, men utenom gåturer 1-2gng i uka blir det lite cardio.. er det noe galt med kosten? Registrerer alt i vektklubben.no, og spiser altså 600 kcal mindre enn jeg forbrenner..

Et eksempel på en dag

Frokost: havregrøt

MM: skyr

Lunsj: Havregrøt/tunfisk

Middag: Fisk, kylling eller biff med masse grønnsaker og potet

Kvelds: Skyr/knekkebrød

Dette funker for meg, men det er kanskje litt mer kalorier enn det du bruker.

Frokost: Cultura eller mager kesam blandet med Kellogs All Bran. (liten porsjon) + 2 glass vann og 1 kopp kaffe

Kaffen og vannet gjør at magen fylles opp og du holder deg mettere lengre, samt at koffein øker forbrenningen dersom du tar deg en treningsøkt.

Mellommåltid, samme som frokost.

Middag, rent kjøtt, pluss salat og muligens litt pasta (fullkorns)

Kveldsmat: Yoghurt naturell eller mager kesam blandet med nøtter, knekkebrød (30 kcal), bær og Fun Light.

Og husk: Alltid små porsjoner og drikk MASSE vann.

Du kan også prøve en cardio-økt om morgenen før du inntar frokost.

AnonymBruker
Skrevet

"Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?"

Følg alle tre punktene (også punkt 3) til punkt og prikke...

AnonymBruker
Skrevet

Følg alle tre punktene (også punkt 3) til punkt og prikke...

skulle du være morsom nå? hvorfor ler du av folk som spør etter hjelp?

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!! Så flink du har vært :) Hvor lenge har du stått stille? Hvis det er mer enn 4 uker er det lurt å endre på ting..

Sjekk ut denne blant annet! http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Ts sier jo vekta har stabilisert seg.. da kommer ikke dette til å funke?Et at de første punktene er jo å øke kcal og kutte ned på trening til vekta er stabil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...