lulle Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 16 år gammel jente som reiser 14 dager til spania. All mat dekket. Hvor mye bør hun ha i lommepenger?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Rundt 5000 kr? Bare kaster ut et forslag her, så kan andre diskutere videre. Da jeg var rundt den alderen og dro til spania hadde jeg 2000-3000 kr i lommepenger, og det var nok for min del. Dette er noen år siden, er kanskje noe dyrere der nå?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 16 år gammel jente som reiser 14 dager til spania. All mat dekket. Hvor mye bør hun ha i lommepenger? Skulle min 16 åring til syden, så skulle han jammen fått skaffe seg lommepenger selv eller fått bli heime. Til meir lomme penger dei har til meir fyll vert det. Var 18 år og til syden selv, så det har jeg sett med egne auge. Den turen betalte eg sjølv. Var også på språkreise til england som 16 åring som eg betalte med konfirmasjonspengane og ein jobb eg hadde. Berre fyll der også. 1
Gjest Sara Skrevet 23. juni 2011 #4 Skrevet 23. juni 2011 Hvis all mat er dekket vil jeg tro at kanskje 3500 skal holde? Når jeg var i spania i fjor sommer hadde jeg med litt over 5000 kr uten at mat var dekket og klarte meg helt fint. Da var jeg 13 dager. Men det spørs jo selvfølgelig hvor hun skal, hva hun skal gjøre osv.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #5 Skrevet 23. juni 2011 Jeg hadde gitt 2-3000 kr. Det holder i massevis. Det er da ikke shopping som er temaet her, men en ferie og opplevelser.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 Hva slags ferie er det? Skal hun ligge på stranden mesteparten av tida? Eller er det snakk om inngangspenger til fornøyelsesparker, eller organiserte turer? Hvis hun kun skal ha penger til litt brus, snacks, en og annen suvenir osv så burde en tusenlapp holde lenge. Det er jo et helt annet prisnivå i Spania enn her. Skal hun på dyre aktiviteter blir det en helt annen sak.
lulle Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2011 Takk for innspill. Til de av dere som så det nødvendig å poengtere at barnet burde holde lommepengene selv, kan jeg betrygge med at det gjør hun. Spørsmålet var egentlig fra henne hvor mye hun burde ha med seg :-) Tror vi landet på ca. 4000 Igjen; tusen takk :-)
lulle Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2011 Skulle min 16 åring til syden, så skulle han jammen fått skaffe seg lommepenger selv eller fått bli heime. Til meir lomme penger dei har til meir fyll vert det. Var 18 år og til syden selv, så det har jeg sett med egne auge. Den turen betalte eg sjølv. Var også på språkreise til england som 16 åring som eg betalte med konfirmasjonspengane og ein jobb eg hadde. Berre fyll der også. Dette høres ut som et surt oppstøt, og var ikke spørsmålet. 1
Gjest Titi Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Ser en del her setter fingeren på at man burde tjene lommepenger selv til en sånn tur. Er litt nyssgjerrig på hva dere krever at en 16 åring burde gjøre? Må han/hun ha en ordentlig jobb, eller holder det å gjøre diverse ting hjemme for å tjene penger? Dattera mi har vært til nå i spania tre ganger alene på tur med venninner(besøkt ei venninne som bor i spania i sist) første gangen sommeren hun var 17 og sommeren etter der når hun var 18 og nå sist påskeferien. Hun har desverre ikke noe jobb, så turen er på vår bekostning men hun har jobbet hjemme for å få pengene av oss Malet store deler av huset i fjor sommer, raket løv i hagen osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå