Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Perfekte er jo ut i fra ansiktsformen, men jeg har noen stusselig øyebryn synes jeg selv. De er ikke fyldige nok i seg selv og må fylles i. Hva bruker dere som sitter hele dagen?

Jeg har nå en øyebrynspenn, men synes ikke den varer hele dagen.

Og jeg vil ikke at det skal synes *for* godt.

Misunner de som har så mye at de kan forme som de vil:)

Sikkert noen tips og tricks på form og fason på øyebryn, og kan basisen med linje opp i forhold til øyet, men jeg mangler det lille ekstra føler jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formklipp sort blank tape, så sitter det så lenge du måtte ønske? ;)

• Liker 1
Skrevet

En øyenskygge varer lenger enn en øyenbrynsblyant og er også mer subtil :) Jeg har funnet min perfekte farge, litt askete lys brun. Bare sørg for at fargen passer din hårfarge.

Skrevet

Perfekte er jo ut i fra ansiktsformen, men jeg har noen stusselig øyebryn synes jeg selv. De er ikke fyldige nok i seg selv og må fylles i. Hva bruker dere som sitter hele dagen?

Jeg har nå en øyebrynspenn, men synes ikke den varer hele dagen.

Og jeg vil ikke at det skal synes *for* godt.

Misunner de som har så mye at de kan forme som de vil:)

Sikkert noen tips og tricks på form og fason på øyebryn, og kan basisen med linje opp i forhold til øyet, men jeg mangler det lille ekstra føler jeg..

Du kan jo søke hjelp hos en profesjonell først, også vedlikeholde de selv i etterkant :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært hos proff flere ganger, men jeg får ikke til å vedlikeholde de uten de rette hjelpemiddelene :)

Hva slags merke bruker du på skyggen? Har en hjemme, men den er for lys og dertil "bortkastet". Æsj..

Skrevet

Har du prøvd å spare brynene for så å få de vokset eller nappet hos proff. Også kan du jo farge de mørkere da virker de jo fyldigere også

• Liker 1
Skrevet

Jeg sleit med mine øyenbryn, helt til jeg bestemte meg for å tatovere på. De ble knallfine, og jeg er superfornøyd! :))

Gjest BabyBlue
Skrevet

Mange av de tatoverte brynene ser veldig bra ut, så ja, det kan jo være et alternativ? Bare sørg for å ikke være gjerrig når du ser etter folk som skal gjøre det. Hvis du gjør det hos en billig og dårlig salong, kan du ende opp med superstygge bryn over en lengre periode : S

Skrevet

Etter en krisesituasjon, hvor jeg ikke hadde annet tilgjengelig for brynene mine enn en mørkebrun eyeliner fra H&M, fant jeg ut at den holdt mye bedre enn mange av øyebrynsblyantene jeg har prøvd :) Men nå har jeg ganske mørke bryn da, og den eyelineren finnes bare i mørkebrun og svart.

AnonymBruker
Skrevet

En øyenskygge varer lenger enn en øyenbrynsblyant og er også mer subtil :) Jeg har funnet min perfekte farge, litt askete lys brun. Bare sørg for at fargen passer din hårfarge.

Hvilken hårfarge har du? Og hvilken farge bruker du? :)

Skrevet

Jeg har en gammel maskarakost som jeg har vasket, slik at den ble helt ren. Den sprayer jeg hårspray på, og stryker over brynet etter at jeg har fylt på med blyant/skygge. Da holder det leeeenge :)

Skrevet

Jeg kommer aldri til å tatovere på meg øyebryn.

Nå bruker jeg brun og er lys i håret, men er såpass mørk at brune øyebryn er ingen fare. Ser bare naturlig ut faktisk. Det er nå i hvert fall det hudpleier og makeup artister har sminket meg/farget med og regner med de vet;)

Skal prøve hårspraytipset en gang til. Brukt det tidligere, men føler fortsatt at det ikke sitter.

For jeg har ok form på de nå, men jeg må fylle i litt og føler det synes godt. Mulig det bare er jeg som føler det, men jeg har folk veldig tett opp i ansiktet mitt ofte og ja, jeg liker ikke at sminken synes.

Skal se naturlig ut jeg :lur:

Skrevet

dette er den reneste måten å gjøre det på. Linjene blir fenomenalt rette og strukturerte.

Jeg stusser mine øyenbryn ved å ta en tynn kam,dra nesten igjenom til hårene henger igjennom kammen(enklest å børste oppover så du får skikkelig tak i de små fjonene) og klyppe av det som henger ut. Om jeg ikke har kammen imellom huden/brynet og saksen risikerer jeg å få det ugjevnt og for kort...

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Masse gode tips her. Når du sminker dem så husk:

Øyenbrynene dine er søstre, ikke tvillinger. Ingen har helt kliss like øyenbryn og de må heller ikke være kliss like for å se naturlig pene ut.

• Liker 5
Skrevet

Jeg holder en knapp på Yasi sitt tips. En "profesjonell" kan lett se hvordan øyebrynene skal formes for å passe til ansiktet ditt (smale, tykke, spisse, runde). Og det som vokser ut igjen er jo lett å nappe ut igjen og vedlikeholde. :) Det var det jeg gjorde første gang jeg skulle rydde opp i mine uten å gå i fellen som mange av mine venninner gjorde (syltynne øyenbryn med ekstrem bøy slik at de så konstant sjokkerte ut) :)

Skrevet

Jeg bruker øyenbrynsskygge fra Make Up STore. Den har tre forskjellige farger, som gjør det lett å finne en som passer, og som kan varieres etter behov (dag/kveldssminke). Synes det blir mer naturlig enn med en øyenbrynsblyant. Bruker forreten en skrå-klippet børste for enklere påføring. Evt. prøv Bobbi browns øyenbrynsmascara.

Gjest Tirkes
Skrevet
Bruker forreten en skrå-klippet børste for enklere påføring. E

Må signere denne. Disse børstene er virkelig en nådegave til sminkingen. Etter at jeg oppdaget hvor bra disse er for en tid tilbake, sluttet jeg med eyeliner fullstendig, man kan lage veldig fin strek over og under øyet med øyenskygge med disse også, har veldig bra kontroll med dem. :-)

Skrevet

Etter dette fantastiske innlegget fra Wonders har jeg nå lært å threade øyenbrynene mine. Det var super raskt og enkelt - mye enklere enn å nappe dem. Så tusen takk for det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til å få tak i produkter fra Anastasia Beverly Hills kan jeg anbefale det. http://anastasia.net/home.php?cat=249

De har alt du trenger, blyanter, skygger, stensiler for forming og børster.

Jeg bruker pudderet derfra og det sitter godt. Er to ulike farger i hver boks slik at man kan blande riktig nyanse.

Lærte av en makeupartist at hvis en mangler bryn bør en fylle med blyant, hvis en har hår bør en bruke pudder. Jeg bruker begge deler selv, blyant først, deretter avslutter jeg med pudder. Bruker blyant fra H&M og pudder fra Anastasia som jeg legger på med skråblyant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...