AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg lurte på om noen har prøvd sykehusdietten? Det går i hovedtrekk ut på at man spiser en spesiell suppe i en uke, og for hver dag er det enkelte matvarer man skal spise. Jeg vet selvsagt at den beste måten å gå ned i vekt på, og faktisk holde seg der, er å spise sunt, og trene. Jeg skal snart til syden, og vil gå ned et par kilo før dette. Kan legge til at jeg ikke er, og aldri har vært, overvektig, men jeg vil kvitte meg med et par ekstra kilo for å selv føle meg bedre, og mer komfortabel. Jeg har hørt (google) at det fungerer som en slags renselse for kroppen, noe jeg gjerne vil prøve. Så om noen har noen erfaringer med dette, vil jeg gjerne få høre om det !
FrøkenJosefine Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Det er en heksekur som igrunn ikke gjør noe annet for kroppen en at man blir drittlei og i værste fall blir kvalm og går opp i vekt etter kuren da kroppen går i sultemodus grunnet underskudd av kalorier. Jeg vil heller anbefalt deg å hive på noen ekstra treningsøkter, kutte ut en del kalorier og bytte ut måltider med magrere alternativer.. Det er heller ikke en sykehusdiett, da alle sykehus har tatt avstand fra denne før titalls år siden.. Lykke til! Endret 22. juni 2011 av FrøkenJosefine
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Takk for svar! Det er vel egentlig det jeg er redd for, at kroppen ender opp i "sparemodus" (eller hva man sier), og at forbrenningen min bare blir dårlig. Vet noen om det kan fungere som en slags "puff", at jeg bruker den som en begynnelse på en sunnere livsstil? Først gå på den en uke, for så å spise sunt, trene, osv.
Gjest Consensio Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Bare begynne å spise sunt er vel en grei start? Kutt ut godis, brus og annet junk. Kan da vel ikke være noe verre enn å kutte ut absolutt alt og bare slurpe i seg suppe 1
Redbull Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Bare begynne å spise sunt er vel en grei start? Kutt ut godis, brus og annet junk. Kan da vel ikke være noe verre enn å kutte ut absolutt alt og bare slurpe i seg suppe Kunne ikke sagt det bedre selv!
FrøkenJosefine Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Det tar mere enn en uke å få kroppen til å tilpasse seg en ny livsstil og da er det bedre gjøre dette skikkelig med en gang.. Anbefaler deg å finne en livsstilsfilosofi som du setter deg inn i og lærer alt om. Se hva som passer din livsstil, kropp og hverdag. Så innfører du elementer ukentlig eller månedlig slik at du venner deg til en ny vane om gangen.. Det kan være at du velger lavkarbo, lavkalori, grønnsaksbasert, proteinbasert, eller lignende.. Da kan du feks første uke innføre at du går en dag til jobb i uken, eller spiser en god salat til lunsj hver dag istedenfor den trauste brødskiva eller lignende.. Lykke til med kosthold og trening! Ikke bit over for mye på en gang og ikke gå i grus hvis du feiler, er en dag etter den og!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Jeg får vente litt med denne dietten, og heller tenke litt over det. (Vil selvsagt spise sunt og trene osv), grunnen til at jeg vurderer det er egentlig kun at jeg vil fort ned i vekt. Men er redd for å ødelegge fordøyelsen min helt. Kan dette forresten skje etter kun en uke? Kan si at jeg ikke har en helt elendig livstil da, trener fast noen dager i uken, og holder meg stort sett unna junk og godis, men kan selvsagt bli bedre, derfor jeg nevnte det med bedre lisvstil. Er bare et par kilo som ikke vil bort. Ellers vil jeg takke dere for svar!
Gjest aeikina Skrevet 23. juni 2011 #8 Skrevet 23. juni 2011 Takk for svar! Det er vel egentlig det jeg er redd for, at kroppen ender opp i "sparemodus" (eller hva man sier), og at forbrenningen min bare blir dårlig. Vet noen om det kan fungere som en slags "puff", at jeg bruker den som en begynnelse på en sunnere livsstil? Først gå på den en uke, for så å spise sunt, trene, osv. Sjekk ut denne:) http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ veldig ekstrem og veldig effektiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå