Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er litt nyskjerrig på ka dere damer kan tenke dere å snakke om på date.

Ka temaer er interresange å snakke om? :)

Kan jo forøvrig lage en liten liste over temaer som hadde fått meg til å snakke som gal på date xD.

1. Dating (Selv om det kan bli litt rart)

2. Spill!. Å ta en titt å lese litt om fifa spillet kan være gull verdt. Sykt mange gutter/menn som spiller det! Det er ganske tøft når en dame er med å spille litt :P (syntes eg da)

Er det en ting en mann ikkje innrømmer sån med engang så er det at han spiller, derfor blir man veldig posetivt overrasket hvis damen tar det opp først xD.

3. Interesse --> Sport --> Volleyball for min del.

4. Studier --> Psykologi, biologi, Adferd.

5. Mål (Syntes den er grei å ha med, vil gjerne vite hva damen vil livet og at hun vet ka eg ønsker å gjøre)

Sikkert glemt noen gøye punkter, men det er nokk til å holde meg gående en stund!.

Endret av Bankai L
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

1. Jeg hadde gått tom rimelig fort, siden jeg aldri har datet noe særlig, blitt kjent med mine kjærester gjennom felles miljøer. :)

2. Du hadde ikke fått stoppa kjeften på meg, og jeg hadde ikke latt meg kjede med Fifa. :P

3. Interesser er alltid sunt.

4. Føles litt sånn "Hva driver du med da?" som er hat i min verden. Selv om jeg har en kul jobb.

5. Den er rimelig spennende.

På "dates" eller når jeg har vært i fasen der jeg har vært på egen hånd med gutter jeg er betatt av har vi ofte endt opp med å snakke om ting som skjer. Har jeg nylig kjøpt bil snakker vi bil, fikk han ser ny jobb så har vi ledd av tabber under jobbintervjuer og drømmekarrierer, har noen bestilt en ferietur så har vi snakket om reisemål vi drømme om og fabulert om hvilket land vi ville bodd i dersom vi IKKE skulle bo i Norge...

Praten har egentlig gått veldig av seg selv, når jeg tenker meg om. :)

Skrevet

Formulerte meg kanskje ikkje godt nokk. De 5 punktene eg skrev om var ting eg kunne snakket om på date :), Lurer på ka du/dere kunne tenke å snakke dere om da, var iallefall det som var poenget xD.

Skrevet

På "dates" eller når jeg har vært i fasen der jeg har vært på egen hånd med gutter jeg er betatt av har vi ofte endt opp med å snakke om ting som skjer. Har jeg nylig kjøpt bil snakker vi bil, fikk han ser ny jobb så har vi ledd av tabber under jobbintervjuer og drømmekarrierer, har noen bestilt en ferietur så har vi snakket om reisemål vi drømme om og fabulert om hvilket land vi ville bodd i dersom vi IKKE skulle bo i Norge...

Praten har egentlig gått veldig av seg selv, når jeg tenker meg om. :)

Eg liker og best når praten går av seg selv og man ikkje må spørre sån: Ja, ka holder du på me då? (fail xD), men eg tenker samtidig det kan være lurt å ha noen emner i bakhode man kan snakke om i tilfelle kjemien ikkje er der med engang. Liker egentlig best å tulle eg :P, bare snakke om helt randome ting som er morsomt. Likte den med hvilket land ville du bodd i hvis ikkje det skulle vært Norge xD, den kan jo man ha det veldig gøyt med :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Ferieturer, bøker, filmer, opplevelser som konserter, kanskje tv serier om dere liker det samme.

Ikke glem å la han snakke, still mange spm og følg med. Menn liker at andre viser intresse. Selv om du ikke kan ett døyt om hva han snakker om kan du jo lære!

Ha date på et sted hvor dere kommer på masse kule ting. Stikk på museum eller noe. Gå på shopping... Ikke sitt ned å se i veggen på en overfyllt plass. Gå en tur i parken eller i byen.

Man kommer på mange ting gatelangs... kjøp kaffe to-go, stopp å fortell en god historie. Man skal ikke tråle rundt, men kjenne at man ikke har fokuset 100% bare på daten.

Vær spontan og personlig, men ikke veldig privat, det kan bli litt for mye info, om du skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Alt annet enn ekskjærester!

Prøv å plukk litt opp på hva daten er iteressert i og ikke avbryt vedkommendes historie for å fortelle din egen. LE av vitsene!

Skrevet

Da min samboer og jeg møttes for første gang på date så endte det opp med at vi bare gikk rundt i byen og snakket. Hele dagen. Det var veldig koselig. Vi snakket om alt fra politikk til mat til interesser osv. Så lenge ikke ekser blir dratt inn i samtalen er det nesten fritt fram.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Min første "date" med min kjære så tror jeg vi knapt sa 2 setninger. Det var utrolig deilig, bare sitte der og høre på god musikk og føle at jeg kunne slappe helt av sammen med ham og ikke ha det forventningspresset til meg selv som jeg veldig ofte har når jeg er i datingsettinger og føler at jeg BURDE sagt noe.

Ingen av oss er spesielt sjenerte av oss, men vi passet liksom så godt sammen at det ikke var nødvendig å si noe...

AnonymBruker
Skrevet

Er litt nyskjerrig på ka dere damer kan tenke dere å snakke om på date.

Ka temaer er interresange å snakke om? :)

Kan jo forøvrig lage en liten liste over temaer som hadde fått meg til å snakke som gal på date xD.

1. Dating (Selv om det kan bli litt rart)

2. Spill!. Å ta en titt å lese litt om fifa spillet kan være gull verdt. Sykt mange gutter/menn som spiller det! Det er ganske tøft når en dame er med å spille litt :P (syntes eg da)

Er det en ting en mann ikkje innrømmer sån med engang så er det at han spiller, derfor blir man veldig posetivt overrasket hvis damen tar det opp først xD.

3. Interesse --> Sport --> Volleyball for min del.

4. Studier --> Psykologi, biologi, Adferd.

5. Mål (Syntes den er grei å ha med, vil gjerne vite hva damen vil livet og at hun vet ka eg ønsker å gjøre)

Sikkert glemt noen gøye punkter, men det er nokk til å holde meg gående en stund!.

Synes pkt 1 er malplassert. Er man på date, snakker man ikke om dating...

Pkt 3 får damer til å gjespe og sovne.

Pkt 4: kjipt samtaleemne

Pkt 5: Dealbreaker. Man spør ikke om slikt i bli kjent-fasen. Det er alt for direkte.

Det anbefales nok at du og andre benytter mer nøytrale temaer og ikke oppfører dere så bardust:

- Vær

- Nyhetsbildet på et generelt plan

- Byen dere bor i

- Nye restauranter som har åpnet

- Mat

- Interesser (kan touche innom uten å være i et intervju)

- Erfaringer (reisemål, etc.)

- Klærne dere har på og komplimenter

- Lett og humørfylt

etc., etc.

Skrevet (endret)

Synes pkt 1 er malplassert. Er man på date, snakker man ikke om dating...

Pkt 3 får damer til å gjespe og sovne.

Pkt 4: kjipt samtaleemne

Pkt 5: Dealbreaker. Man spør ikke om slikt i bli kjent-fasen. Det er alt for direkte.

Dette var emner en dame kan ta opp som får meg til å snakke, spørsmålet eg stilte var kas emner som får dere til å snakke. Spurte ikkje etter en vurdering av hvilke samtale emner eg syntes er interresange xD.

Det anbefales nok at du og andre benytter mer nøytrale temaer og ikke oppfører dere så bardust:

- Vær

- Nyhetsbildet på et generelt plan

- Byen dere bor i

- Nye restauranter som har åpnet

- Mat

- Interesser (kan touche innom uten å være i et intervju)

- Erfaringer (reisemål, etc.)

- Klærne dere har på og komplimenter

- Lett og humørfylt

etc., etc.

Dette hjalp :)

Endret av Bankai L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...