Gå til innhold

Hva er de støreste ferieutfordringene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise med min nye kjæreste en uke til Syden nå i sommer. Hva er de største utfordringene du har støtt på med folk du har reist på ferie med? Det er jo en myte (!?) at ferier får frem det verste i folk, og folk man trodde man gikk overrens med kræsjer man helt med på ferie :fnise:

Mine er:

-Matvaner. Folk vil aldri spise det samme. Høylytte krangler om vi skal på kinesisk eller italiensk restaurant. Og for å ikke glemme diverse slankekurer og dietter folk går på...

-Døgnrytme. Noen vil opp og få mye utav dagen. Andre vil feste og holde gjengen våkne natten lang.

-Aktiviteter. Noen vil ligge på stranda og gjøre minst mulig, andre blir rastløse etter en halvtime i sola. For å ikke snakke om de som vil shoppe mest mulig (sånne som meg:P)

Kom med dine;) Gjerne konkrete sammen med kjæresten!

Jeg er oppmerksom på at jeg ikke må shoppe for mye/lenge, da blir kjæresten utolmodig. Vi må av og til gjøre hans ting, ikke bare ligge på stranden. Variere maten/restauranten selv om jeg bare vil ha pizza. Og jeg må stå opp "tidlig", hvis ikke blir han irritert på at jeg sover bort ferien. Jeg håper til gjengjeld han er litt mer tolmodig med shoppingen min enn han pleier, og at han skjønner at hovedpoenget med syden er å bli brun;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må nesten gi hverandre litt rom til å nyte ferien på hver sin måte når man ikke har de samme interessene! Og å spise eksklusiv mat i utlandet er slettes ikke ille - jeg er selv et typisk pizzamenneske, men jeg har virkelig ikke angret de gangene jeg har begitt meg ut på noe annet enn hamburger og pizza! Deilige salater med masse rart jeg ikke vil vite hva er oppi, nydelige biffstykker og annet. Også føler man seg jo litt sporty. :fnise:

Hva med å kontakte hotellet og høre om de kan arrangere noen aktiviteter? Hesteridning, gokarts? Hva som helst enten han eller dere begge setter pris på, er jo veldig godt å se den man elsker stoooorkose seg. :)

Møt hverandre på halvveien. Gi hverandre rom til å dyrke hverandres hobbyer, er jo mye glede i å se ens kjære på f.eks et bilmuseum med store stjerner i øya.. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...