Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Noen som kan tipse om bra turområder i grei kjøreavstand fra bergen vest? Liker godt å gå i skogen (Kanadaskogen er jo nydelig da!), og også på fjellet, så lenge det ikke er altfor vanskelig terreng.

Noen med gode turtips`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja:-) Hva med Ulriken og Fløyen da? Har bodd i Bergen lenge, og gått masse turer dit. Som regel starter jeg turen ved Svartediket, og går oppover til fløyen derfra. Tar omlag 30 min opp. Er også fine turområder innover rundt Svartediket. Ulriken kan du gå opp, bruker starte turen ved Haukeland sykehus. Løvstakken. Fra Minde.

Skrevet

I Bergen har du jo området rundt Svartediket som er veldig flott. Da har du både grusvei og mer opptråkket sti, samt god tilknytting til vidden og Isdalen. Man kan også gå fra Loddefjord til Alvøen, en flott tur, men ikke særlig lang (ca 45min). Reiser du ut til Sotra har du Liatårnet (fjell) med mange muligheter på både lende og stigning, samt man kan gå fra Fjell til Kolltveit gjennom utmarken på gode stier.

Skrevet

Takk for gode tips :-) Trenger masse nye turer i sommer :-)

Skrevet

Takk for gode tips :-) Trenger masse nye turer i sommer :-)

Alvøskogen er helt fantastisk, utrolig mange varierende steder å gå tur.

Skrevet

Nordsjøløypen :) Den går fra Sund til Øygarden ca, og er fantastisk å gå :)

AnonymBruker
Skrevet

Nordsjøløypen :) Den går fra Sund til Øygarden ca, og er fantastisk å gå :)

Kan du forklare nærmere?... er ikke helt kjent..

Skrevet

Hei :-)

Noen som kan tipse om bra turområder i grei kjøreavstand fra bergen vest? Liker godt å gå i skogen (Kanadaskogen er jo nydelig da!), og også på fjellet, så lenge det ikke er altfor vanskelig terreng.

Noen med gode turtips`?

Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken.

Skrevet

På Askøy har du Kolbeinsvarden og Dronningen. Også har du Herdla da, men det er litt mer slapp søndagstur, og lite trening.

Anbefaler deg å kjøpe boken "Turer i Hordaland" som de selger hos de fleste bokhandlerne. Den koster 500-600kr, men inneholder de fleste turer i hele Hordaland.

Ellers har jo BT nettopp lansert en ny tur-side der du kan se kart over turer og lese andres erfaringer og tips til turer i Bergensområdet.

http://tur.bt.no/

Skrevet

Tusen takk for tips om bt sin side, genialt :-) Og takk for alle andre tips!

Skrevet (endret)

På Sotra er det mange nordsjøløyper.

Jeg har jobbet med å renske og klippe opp og merke stiene sammen med andre så det er bare til å gå tur :jepp:

I vestnytt (avis for sotra og øygarden) så har det kommet en utgave som viser hva som skjer i sommer og om nordsjøløypene. Jeg så at de fortsatt har denne sepsialutgaven for salg på statoil --fjell. Sikkert andre steder også :)

Endret av Ibanez
Skrevet (endret)

BT har lansert en ny turtjensete. Der er mange fine turer beskrevet. gå inn på tursøk.

http://tur.bt.no/

Endret av pulverheksa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...