sauen87 Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Hei :-) Noen som kan tipse om bra turområder i grei kjøreavstand fra bergen vest? Liker godt å gå i skogen (Kanadaskogen er jo nydelig da!), og også på fjellet, så lenge det ikke er altfor vanskelig terreng. Noen med gode turtips`?
illi Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Ja:-) Hva med Ulriken og Fløyen da? Har bodd i Bergen lenge, og gått masse turer dit. Som regel starter jeg turen ved Svartediket, og går oppover til fløyen derfra. Tar omlag 30 min opp. Er også fine turområder innover rundt Svartediket. Ulriken kan du gå opp, bruker starte turen ved Haukeland sykehus. Løvstakken. Fra Minde.
Lykkelitenen Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 I Bergen har du jo området rundt Svartediket som er veldig flott. Da har du både grusvei og mer opptråkket sti, samt god tilknytting til vidden og Isdalen. Man kan også gå fra Loddefjord til Alvøen, en flott tur, men ikke særlig lang (ca 45min). Reiser du ut til Sotra har du Liatårnet (fjell) med mange muligheter på både lende og stigning, samt man kan gå fra Fjell til Kolltveit gjennom utmarken på gode stier.
sauen87 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2011 Takk for gode tips :-) Trenger masse nye turer i sommer :-)
Gjesten29 Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Takk for gode tips :-) Trenger masse nye turer i sommer :-) Alvøskogen er helt fantastisk, utrolig mange varierende steder å gå tur.
UnderCover Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Nordsjøløypen Den går fra Sund til Øygarden ca, og er fantastisk å gå
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Nordsjøløypen Den går fra Sund til Øygarden ca, og er fantastisk å gå Kan du forklare nærmere?... er ikke helt kjent..
UnderCover Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 North Sea Trail Litt mer forklart (så bare trykker du der du vil gå, såkommer tiden du kommer til å bruke osv) Hvem vet, kanskje du treffer på meg uti bushen
Supraspinatus Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Hei :-) Noen som kan tipse om bra turområder i grei kjøreavstand fra bergen vest? Liker godt å gå i skogen (Kanadaskogen er jo nydelig da!), og også på fjellet, så lenge det ikke er altfor vanskelig terreng. Noen med gode turtips`? Lyderhorn, Damsgårdsfjellet, Løvstakken.
bæærgen Skrevet 22. juni 2011 #10 Skrevet 22. juni 2011 På Askøy har du Kolbeinsvarden og Dronningen. Også har du Herdla da, men det er litt mer slapp søndagstur, og lite trening. Anbefaler deg å kjøpe boken "Turer i Hordaland" som de selger hos de fleste bokhandlerne. Den koster 500-600kr, men inneholder de fleste turer i hele Hordaland. Ellers har jo BT nettopp lansert en ny tur-side der du kan se kart over turer og lese andres erfaringer og tips til turer i Bergensområdet. http://tur.bt.no/
sauen87 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2011 Tusen takk for tips om bt sin side, genialt :-) Og takk for alle andre tips!
Ibanez Skrevet 22. juni 2011 #12 Skrevet 22. juni 2011 (endret) På Sotra er det mange nordsjøløyper. Jeg har jobbet med å renske og klippe opp og merke stiene sammen med andre så det er bare til å gå tur I vestnytt (avis for sotra og øygarden) så har det kommet en utgave som viser hva som skjer i sommer og om nordsjøløypene. Jeg så at de fortsatt har denne sepsialutgaven for salg på statoil --fjell. Sikkert andre steder også Endret 22. juni 2011 av Ibanez
pulverheksa Skrevet 23. juni 2011 #13 Skrevet 23. juni 2011 (endret) BT har lansert en ny turtjensete. Der er mange fine turer beskrevet. gå inn på tursøk. http://tur.bt.no/ Endret 23. juni 2011 av pulverheksa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå