Gå til innhold

Invitere gjester

Anbefalte innlegg

Gjest Ninab
Skrevet

Vi prøver å skrenke inn gjestelisten, men det er en ting jeg kjenner litt på...

Vi var i bryllup til ett vennepar i oktober i fjor, vi har ikke så mye omgang med disse og har ikke satt dem på gjestelisten av den grunn.. men jeg kjenner at samvittigheten tilsier at de bør bes?

Samtidig så vet jeg at gjestene i bryllupet vårt kanskje vil pass dem litt dårlig...

Vi skal ha skikkelig "gards-bryllup" med en real fest etter middagen, de ville om det var aktuelt blitt bedt til kaffe/kaker/fest, og ikke til middagen.

Hva gjør man..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig å si hva som er riktig å gjøre, men har man ikke råd eller plass så blir det vanskelig. jeg er sikker på at venneparet deres slet med gjestelisten sin også som mange andre brudepar gjør (jeg syntes det var noe av det mest vanskelige med hele bryllupsfesten...). gjør det dere synes er riktig. lykke til...

Skrevet

Kaffe, kaker og fest koster da ikke stort, så økonomisk vil det jo ikke være den største gevinsten...

Skrevet

Hvis dere har liten kontakt så ville jeg ikke bedt dem. Det er ikke deres feil at dere ble bedt i deres bryllup, og har man ikke råd, så har man ikke råd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi prøver å skrenke inn gjestelisten, men det er en ting jeg kjenner litt på...

Vi var i bryllup til ett vennepar i oktober i fjor, vi har ikke så mye omgang med disse og har ikke satt dem på gjestelisten av den grunn.. men jeg kjenner at samvittigheten tilsier at de bør bes?

Samtidig så vet jeg at gjestene i bryllupet vårt kanskje vil pass dem litt dårlig...

Vi skal ha skikkelig "gards-bryllup" med en real fest etter middagen, de ville om det var aktuelt blitt bedt til kaffe/kaker/fest, og ikke til middagen.

Hva gjør man..

Har dere råd til å invitere dem og har lyst til å ha dem der, så inviterer dere dem - om så bare til kaffe. Men du skal ikke invitere noen utelukkende på grunn av dårlig samvittighet, gjester skal inviteres fordi de er ønsket og så sant dere har råd.

Du skal i hvertfall ikke begrunne en manglende invitasjon med at du ikke tror gjestene vil trives i selskapet deres. Det er respektløst overfor gjestene. Gjestene må selv ta ansvar og takke nei hvis de gruer seg til den type fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...