AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg ønsker å gå ned 5-6 kilo. Jeg spiser sunt, og trener ganske mye. Jeg forsøker å ligge på runt 1600 kcal. Og treningen kan være en fjelltur, hvor det tar 1 time å gå opp, og det føler jeg tar ganske godt etter å ikke ha trent på 6 mnd. Men er dette nok trening? spiser jeg nok i forhold til treningen? om jeg forbrenner 400, så ligger jeg jo bare på 1200 kcal etter trening og jeg tenker kanskje dette er for lite? Jeg er 164 cm, 62 kilo og 22 år. vet isse faktorene har betydning i forhold til forbrenning.
Evelyne Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 1600 låter rätt bra. Du märker ju om du äter för lite, så du behöver nog inte oroa dig för det. (Äter du för lite känner du dig orkeslös och får huvudvärk) Äter du för mycket märker du det på vågen och då är det bara att trappa ner lite till. Men ät inte mindre än 1400 kalorier. Hellre att det tar lite tid att gå ner i vikt än att du svälter dig. Du skriver ingenting om hur ofta du tränar, men en timmes hård träning 2-3 gånger i veckan, samt 30-60 minuters lättare träning varje dag är väl en bra riktlinje.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Forsøker å trene 6 av 7 dager i uken. 3-4 fjellturer i uken, og 2-3 gåturer på en hau, eller på en sti inn i skogen. Når jeg går tur går jeg gjerne i 2 timer, eller mer. Høres det greit ut? går alltid med en veninne, så blir ofte lange turer sammen.
Fairchild Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Har du vurdert å variere treningen mer mtp. type og intensitet? Jeg ville lagt inn styrketrening og en annen type trening som får pulsen opp. Turer er fint, men det er ensformig og har for lav intensitet til å være eneste type trening for noen på din alder.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Gåturer er bare fint! Ser du en trestokk ligge på bakken, løft litt på den og dermed får du litt styrke inn i bildet. Ta noen dips og armhevninger på en benk, slå deg løs og spurt litt om du føler for det, utfall nå og da, hopp litt. Når du kommer hjem kan du ta planken. Om du ikke er den personen som liker å trene spesifikt styrke eller jogg så synes jeg det jeg har nevnt er fine alternativer for å holde en sprek kropp. Jeg gjør det selv, ingenting motiverer mer enn naturen og frisk luft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå