88888 Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Fikk nylig foundationprøver fra Tikei, og foundationen ser ikke bra ut på... Har brukt mineralfoundation før, så bør ikke være noe galt med påføringen. Brukte Everyday Minerals før, som ble kjempefin på huden min (men ga meg kviser). 1) Når jeg har den på ser det ut som om jeg har prøvd å få et vanlig pudder til å dekke. Altså, den dekker bare flekkevis, fremhever tørr hud, fremhever hår og ja, det blir stygt! 2) Huden min har lett for å se tørr hud med foundation på, men ikke så tørr! Ser egentlig ut som huden min er flekkesvis tørr og fet. For foundationen ble ikke jevn. Er flekker med foundation der huden ser tørr ut, også er det flekker der foundationen ikke setter seg (og som ser røde ut). 3) I tillegg, så setter den seg i porene, og fremhever disse (ser at huden blir prikkete om en går tett inn på). 4) T-sonen blir fort fett... Så: Legger seg ikke jevnt, sitter dårlig, får huden til å se både tørr og fet ut - på en gang. Er det huden min som ikke liker Tikei, eller er Tikei oppskrytt? (Påførte foundation ca. 1 time etter fuktighetskrem, og påførte med flat top børsten fra EM) Noen tips til en annen mineralfoundation? Eller skal jeg gi Tikei en sjanse til, f.eks. med annen kost? ... eller annen hud :-) Endret 25. mars 2017 av 88888 .
Lurifaksen Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 (endret) 1) Når jeg har den på ser det ut som om jeg har prøvd å få et vanlig pudder til å dekke. Altså, den dekker bare flekkevis, fremhever tørr hud, fremhever hår og ja, det blir stygt! Høres ut som du kanskje burde prøvd en primer under, hvis den legger seg så ujevnt. Har ikke det problemet selv og jeg bruker tikei, og brukte EM før det. 2) Huden min har lett for å se tørr hud med foundation på, men ikke så tørr! Ser egentlig ut som huden min er flekkesvis tørr og fet. For foundationen ble ikke jevn. Er flekker med foundation der huden ser tørr ut, også er det flekker der foundationen ikke setter seg (og som ser røde ut). Som sagt, prøv med primer under. Har Tikei sin primer, syns den fungerer, men ikke halvparten så bra som f.eks Bodyography mineral foundation primer. 3) I tillegg, så setter den seg i porene, og fremhever disse (ser at huden blir prikkete om en går tett inn på). Da kan det være at du har brukt feil kost, og ikke jobbet mineralene inn i huden nok med kosten. Jeg merket dette da jeg gikk over fra EM til Tikei, men lærte meg også å være nøyere med å "blande" sminken inn i huden med kosten. Jeg bruker tikei sin runde kabukikost. Føler disse er mykere enn EM sine koster. 4) T-sonen blir fort fett... Det problemet har jeg og, men syns det blir mye bedre ved bruk av finishing powder oppå. Har enda finishing powder igjen fra EM-tiden, så bruker enten det fra EM eller fra tikei. Endret 22. juni 2011 av Lurifaksen
Miah Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Hei, Føler egentlig jeg og deg har samme problem. Huden min ser fort veldig fett og blank ut, men samtidig blir den tørr. Den får tørre partier, og noen ganger kan jeg rett og slett dra av store flak med tørr hud. Jeg bruker Decleor sin hydra floral fuktighetskrem, og før brukte jeg også fuktighetsmasken fra samme serie... og da var alt bra. Men lommeboken strekker ikke til, så nå sliter jeg litt! Jeg bruker også Everyday Minerals, men etter at de endret formulaen ser huden min forferdelig ut. Har fått kviser og uren hud på steder i ansiktet jeg ALDRI har slitt med før, og jeg er 19 og har hatt problemer med huden min i kanskje... 7 år. Har også prøvd Tikei, men det ble for tørt og ble rett og slett ikke fint!!! I går bestilte jeg foundation og kost fra Mineral Hygienics. HC skrev en omtale om den (http://www.hildechristina.com/mineralhygienics-mineral-foundation-omtale), og produktene og tipsene hennes har som regel alltid fungert, så jeg tenkte jeg skulle prøve! Kanskje det er noe for deg også? Har ikke fått pakken enda, så kan ikke gå utifra egne erfaringer, men nå fikk du i alle fall et svar på tråden din. Sliter også med å finne den "perfekte" foundationen.
Jade Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Min hud elsker Everyday Minerals, men kan ikke fordra Tikei. Det er nok ikke det at Tikei er oppskrytt, men at det er forskjellig hva huden liker. Fordelen til Everyday Minerals er at de har 4 forskjellige formulas å velge mellom. Da er det mer sjans å finne noe som passer for nettopp din hud (PS. vet det er noen som reagerer på Intensive, men ikke de andre)!
88888 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2011 Jade: Har prøvd alle formulaene til EM, ser fantastiske ut på, men resultatet er alltid nupper/kviser :-( Urettferdig! Miah: Jeg leste også om Mineral Hygienics. Si gjerne hvordan den er når du har fått prøvene :-) (vet du hva frakten ble?) Jeg venter med å bestille til jeg leser flere reviews av den. Orker ikke flere bomkjøp akkurat nå. Får opprette en Mineral Hygienics tråd her :-) Lurifaksen: Dersom foundation krever at du bruker primer, så er det ikke en bra foundation. Eller, jeg orker ikke/vil ikke bruke primer hver dag. Har ikke hatt problemer med at foundation legger seg ujevnt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Det høres ut som tikei er for tørt for deg! Jeg sliter med det samme, ser ikke pent ut på meg! Jeg har byttet til flytende foundation igjen og jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner greia med mineral foundation, jeg har ikke noe mer kviser eller urenheter etter jeg kutta ut mineralfoundation! Jeg reagerte også på everyday minerals sin foundation, fikk store vonde kviser og mange små, så jeg tror rett og slett ikke på at mineralfoundation er så fantastisk!
Miah Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 AnonymBruker: Jeg har også fått kviser av EverydayMinerals, men det har KUN vært etter at de endret på formulaen. Før det var det veldig bra! 88888 (eller hvor mange tall det er): Jeg bestilte to små krukker med en kost (har hatt min gamle fra EM i flere år), og det kostet $30 + $6.95 i shipping, så absolutt ikke gale. Har ingen foundation nå som jeg kan gå med, så tenkte "faen heller", og bestilte uansett om det kan være bomkjøp... en vet jo aldri. Men kan eventuelt opprette et emne (dersom det ikke er et allerede) / eller skrive her når jeg har prøvd. Tar sikkert et en uke eller to før jeg får pakken.
venus_ Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Hva med ID? Vet mange har gått over til EM og Tikei pga bismuth, men den matte formulaen til ID inneholder heller ikke bismuth og jeg er fremdeles fornøyd med den
88888 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2011 Men kan eventuelt opprette et emne (dersom det ikke er et allerede) / eller skrive her når jeg har prøvd. Tar sikkert et en uke eller to før jeg får pakken. Ja, gjør gjerne det :-) Fant ut at P2 var hakket bedre enn N2 fra Tikei. Akkurat som om det var to ulike foundations. Kan jo også skyldes at fargen var litt bedre - selv om P2 er litt for rosa og N2 er litt for gul.
MissStrøken Skrevet 24. juni 2011 #10 Skrevet 24. juni 2011 Jeg slet også veldig med tikei. Klarte aldri helt å finne ut hvor problemet lå, om den var for tørr, eller ikke dekket godt nok, feil farger, osv. Men det så bare feil ut på meg!
mari4ever Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 (endret) Jeg slet også veldig med tikei. Klarte aldri helt å finne ut hvor problemet lå, om den var for tørr, eller ikke dekket godt nok, feil farger, osv. Men det så bare feil ut på meg! Helt enig. Tikei så bare tørt ut og ikke bra ut på min hud. og jeg har overhodet ikke noe problem hud. litt kviser på haka, og bare røde kinn som jeg trenger å jevne ut. de er ikke tørre heller, helt normal hud som har ingen partier, men den dekket ikke noe fint på meg. Jeg har funnet ut at den er veldig fin i t-sonen da, vertfall i pannen der jeg er veldig blank. ellers bomkjøp. Mineral Hygenics er noe helt annet enn EM og Tikei. den er helt fantastisk og du vil en skikkelig fin glød av den! den dekker bra og jevner ut og dekker faktisk mine sprengte blodkar på nesen ( det gjorde ikke EM intensive base). sitter faktiskt på huden veldig lenge, selv når det er varmt og du svetter. jeg ble helt overaska over hvor bra denne er:) prøv den hvis du sliter med å få EM eller andre mineral foundationer til å sitte. Tenkte å teste ut finish pudderet, solpudderet og noen blusher Endret 14. august 2011 av mari4ever
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Etter at jeg begynte med MH, har jeg flere ganger fått høre at jeg er så naturlig pen. Huden blir så pen, den gløder, og folk sier til meg at jeg ikke trenger mer enn det.
Gjest Hikken Skrevet 14. august 2011 #14 Skrevet 14. august 2011 Hvor kjøper dere mineral hygienics? www.mineralhygienics.com
Glynis Skrevet 14. august 2011 #15 Skrevet 14. august 2011 Jeg vil ikke si det er oppskrytt, folk driver jo ikke og bruker det på trass bare for å bevise at det duger. Regner med de bruker det fordi de er fornøyd med huden sin med Tikei. Uansett, det passer ikke for alle, og det har vel ingen påstått heller. Tikei på meg så ut som en pudrete maske, selv om fargen var perfekt så la det seg veldig oppå huden, enda jeg bruker gode ansiktskremer. For meg er en lett glødende flytende foundation på utsatte områder + ørlitte grann concealer ti ganger mer effektivt enn Tikei og andre mineralpudder, men nå har jeg ikke mange urenheter heller. Det så i hvert fall utrolig unaturlig ut på hvis man gikk nærme, og jeg klarte ikke gå ut sånn i offentligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå