AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg var å kjøpte meg joggesko i forrige uke, og fikk prøvd de for første gang på mandag. Tok en liten tur ut til i dag, og lurer på om de er for store. Det var størrelsen jeg fikk anbefalt (butikken har visst god peiling), selv om jeg sa at jeg var usikker i butikken. Men det er kanskje bare jeg som ikke er vant til "riktig" størrelse? Vanligvis har jeg det slik at stortåen toucher fronten av skoen, men på disse joggeskoene er det kanskje en cm frem. De sitter godt på foten utover dette, kjipper ikke, men kjennes veldig romslige ut. Hvor store skal skoene egentlig være for at det skal bli riktig? Og hva er sjansene for at jeg kan få bytte de, når jeg tok det opp i butikken, men ble frarådet å gå ned i str?
Tullepia Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Jeg var å kjøpte meg joggesko i forrige uke, og fikk prøvd de for første gang på mandag. Tok en liten tur ut til i dag, og lurer på om de er for store. Det var størrelsen jeg fikk anbefalt (butikken har visst god peiling), selv om jeg sa at jeg var usikker i butikken. Men det er kanskje bare jeg som ikke er vant til "riktig" størrelse? Vanligvis har jeg det slik at stortåen toucher fronten av skoen, men på disse joggeskoene er det kanskje en cm frem. De sitter godt på foten utover dette, kjipper ikke, men kjennes veldig romslige ut. Hvor store skal skoene egentlig være for at det skal bli riktig? Og hva er sjansene for at jeg kan få bytte de, når jeg tok det opp i butikken, men ble frarådet å gå ned i str? Det er greit med noe romslighet i joggesko, da føttene utvider seg ved trening pga økt blodsirkulasjon. Så lenge skoen sitter godt på føttene ser jeg ikke noe problem med dette. Det er ikke slik at storetåen skal gnage på innsiden av skoens tupp.
Gjest Heloise Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Du kan jo alltids prøve en størrelse (eller en halv størrelse om de har det) mindre. Bare for å sjekke. Jeg trives IKKE med sko med så mye plass ekstra, men tærne mine gnager aldri.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Du valgte å høre på butikken. Du valgte å ikke prøve en størrelse mindre. Du valgte å kjøpe skoen. Det er kun du og ikke butikkpersonalet som kjenner hvordan skoen er på foten. Du har nå i tillegg brukt de så du kan glemme å bytte de. Så lenge skoen sitter godt på foten så er jo det helt ypperlig. 2
Redbull Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Høres ut som du er vant med for små sko. Du skal ikke være borti skoen med tuppen av tåa di 1
Fairchild Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Det skal være rom til å bevege på tærne. En løpesko skal ha en tommelbreddes lengde mellom den lengste tåen og tuppen av innersålen. Ta ut sålen og mål.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Stakk innom butikken i lunsjen og snakket med de. Han jeg snakket med var tilstede sist jeg var der og, og husket meg, og at jeg hadde snakket om at skoene føltes for store da. Han så på det nå, og var helt enig. De hadde visst en "fornøydgaranti", så var ingen problemer med å bytte, ble en hel størrelse mindre, og fortsatt er det plass foran tåa! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #8 Skrevet 23. juni 2011 Genailt med "fornøydgaranti" En ting er å prøve skoen i butikken en annen ting er å prøve de i action.
Caramela Skrevet 23. juni 2011 #9 Skrevet 23. juni 2011 Prøv med et ekstra par såler i? Kanskje det føles bedre.. og dersom det skal bli for trangt under løpeturen, så kan du jo heller ta dem ut
SmallTalk Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Skoene skal ikke være så små at de gnager på tuppen av tåa, men de skal heller ikke være så store at man merker at de er for store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå