AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg føler ikke sommeren er komplett uten en utenlandstur. Det beste er syden, men av og til nøyer jeg meg med Danmark/Sverige. Er student og sparer penger ved å jobbe mye, sånn at jeg kan ta en uke i Spania om sommeren. En slik tur kommer gjerne på 10 000. Minst... Av og til tenker jeg at det ikke er en selvfølge at jeg har råd til dette. Faktisk ligger det ganske mange arbeidstimer bak, når lønnen min er 140-200 kr timen. Er det verdt det? Hva mener du? Prioiterer du ferie? Og er det en selvfølge at du har råd til å dra på ferie? Er vokst opp i en familie der vi drar på ferie hver sommer + gjerne høst/påske. Men nå som jeg betaler for meg selv oppdager jeg at det faktisk ikke er en selvfølge å kunne "kaste bort" minst 10 000 for en kjekk uke. Har bestillt tur for i år, og vil virkelig sette pris på at jeg har muligheten:) Ikke ta det som en selvfølge...
Kråkesaks Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Nei, vi har ikke råd til å dra på utenlandsferie hvert år. Vi kunne kanskje hatt råd hvis vi bortprioriterte å besøke familie vi sjelden ser.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Jeg reiser nesten alle tider på året bortsett fra sommeren. Det er for varmt de fleste steder da, pluss at det er deilig og stille på jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Jeg reiste ofte før jeg fikk barn. Så ble jeg alene med barn. Nei, jeg prioriterer ikke utenlandsferie. Jeg prioriterer hjemmet mitt. Det er nemlig der jeg er resten av året. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Nei, absolutt ikke! Ferierer svært ofte her hjemme i gamlelandet, og tar en utenlandstur på senhøsten i stedet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 Jeg bor utenlands, så om sommeren er det fedrelandet som står på plakaten. Ingenting er mer fantastisk enn Norge om sommeren! 1
Drømmer om 2 Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Her er det syden i jan/feb og kanskje høstferien! Om sommern er det ca 5 dager utenlands men ikke type syden :D eks:irland, skottland, england, frankrike, italia(vi drar for og se litt,ikke ligge å stranda) Disse dagene er også barnefriii :D Men huset blir prioritert, skattepenger og feriepenger går 50/50 til hus/hage/reise.. Men hytta vår om sommern, PERFEKT!! Der har vi det bra...
Lunivere Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Utenlandsferie er så absolutt ingen selvfølge for min del. Familien min hadde ganske dårlig råd når jeg vokste opp, og vi dro aldri sammen til utlandet. Nå har jeg jo begynt å tjene mine egne penger, men har fortsatt ikke såpass god økonomi at jeg kan ta en uke eller to i Syden hver ferie.
Gjest Fable Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Sommerferie kommer ikke på tale, da er det turistsesong og man trenger folk på jobb. Men tar 2 måneder på høsten/vinter hvert år for å treffe mannen min.. ikke at jeg føler at jeg har så god råd til det...jobber 50% og tjener 145 kr timen, men man prioriterer.
Gjest Iah Skrevet 22. juni 2011 #10 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Jeg er vokst opp med utenlandsferie så godt som hvert eneste år. Noen ganger var det leide feriehus i Svergie eller Danmark, men som regel var det typiske charter-turer, en gang var vi i Thailand. Etter at jeg flyttet hjemmefra har sommerferien blitt brukt til jobbing, og jeg har ikke hatt økonomi til å resie på tur. Selvsagt skulle jeg ønske at jeg hadde økonomi til å reise mer enn jeg gjør, men jeg trives med hjemmeferie også, så jeg lider ingen nød. Edit: Bare for å legge til noe. Jeg hadde helt sikkert klart å skrape sammen noen kroner slik at jeg kunne tatt meg en ferie i utlandet, men jeg velger heller å spare de pengene slik at jeg kan få en litt romsligere hverdag, og det er jo tross alt hverdagene det er flest av. Endret 22. juni 2011 av Iah 1
Judge Judy Skrevet 22. juni 2011 #11 Skrevet 22. juni 2011 Jeg har ikke tatt meg ordentlig ferie på fire år, så nei. Var en helgetur i tusenfryd for to år siden, men det er det. Vil heller mat på bordet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #12 Skrevet 22. juni 2011 Ikke noe selfølge med ferie her, hjemmeferie i år også...
morningbird Skrevet 22. juni 2011 #13 Skrevet 22. juni 2011 En tur til utlandet kan være ganske rimelig avhengig av hvor du reiser. Men sammenligner med mange andre steder har Norge veldig hyggelig temperatur om sommeren.
Gjest Bjørn82 Skrevet 22. juni 2011 #14 Skrevet 22. juni 2011 Her i gården er det ikke noen selvfølge med ferie i utlandet. Men heldigvis så har vi muligheten til å dra på ferie om vi ønsker.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #15 Skrevet 22. juni 2011 På 11 år har jeg hatt 5 utenlandsferier, fra 3 dager til 3 uker.
flickan Skrevet 22. juni 2011 #16 Skrevet 22. juni 2011 Jeg er ikke vokst opp med utenlandsferier hvert år, og jeg kan vel telle på en hånd de turene det ble i løpet av oppveksten. Etter at jeg flyttet for meg selv drar jeg heller ikke på ferie hvert år, men likevel oftere enn jeg gjorde i barndommen. Nå er jeg fortsatt student, men gift og har (snart) to barn også, og vi satser kanskje på utenlandsferie hvert 2-3 år. Men kanskje en storbyweekend på meg og mannen innimellom også.
nickless Skrevet 22. juni 2011 #17 Skrevet 22. juni 2011 Vi prioriterer ferie råhardt! Mannen min har ikke ferie om vi tilbringer den hjemme , da blir han oppringt fra jobb 100 ganger om dagen , og "stikker innom jobben en tur" Det å ta med barna på 2 - 3 ukers ferie er så gull , da bare ER vi! Som barn pleide min fam leie hytte i Sveige , var aldri i syden. Det skal barna mine oppleve for første gang i år - gleeeder meg! Men det er ingen selfølge å ha råd til ferieturer , og jeg er super glad og takknemlig for de fine turene vi har hatt.
Gjest *smak* Skrevet 22. juni 2011 #18 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Ikke en selvfølge, men jeg LIKER tanken på å dra til spennende reisemål i verden en gang i året.. *drømme, drømme* Endret 22. juni 2011 av *smak*
Gjest Consensio Skrevet 22. juni 2011 #19 Skrevet 22. juni 2011 Her er det ingen selvfølge med utenlandsreiser (tenker da ikke på til Sverige da det er vårt andre hjem). Jeg ble helt i ekstase når mannen kom hjem med to billetter til syden for 3 år siden, og jeg lever fortsatt på den turen. Det er nok den beste uka jeg har hatt på mange år, da mange av mine smerter minskes betraktelig i sydenvarmen. Men dette var på vinteren, om sommeren ser jeg ingen grunn til å dra på sydenferier. Hver sommer er vi på hytta i Sverige, besøker familie, slapper av og bare nyter. Det er ikke sommer for meg før vi er der
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #20 Skrevet 22. juni 2011 Bortsett fra tre turer med danskebåten (fram og tilbake iløpet av et døgn) har jeg aldri vært i utlandet. Og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å få råd til utenlandsferie i framtiden heller. Er lykkelig de årene jeg klarer å spare nok til å besøke familie i en annen del av landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå