AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Pcen min har plutselig bestemt seg for å bli vrang Tidligere idag, så satt jeg på pcen og leste på VG og DB, og pcen min slår seg plutselig av helt uten videre. Jeg skrudde så på pcen igjen og satte i laderen (i tilfelle den var tom for strøm) og nå blinker den lampa for dårlig strøm konstant og nede på linja så står det 33% tilgjengelig (koblet til, lader ikke). Med en gang jeg tar ut strømledningen, så dør pcen. Jeg har prøvd å slå av og på pcen flere ganger, tatt ut batteriet, sett over ledningen om den er ødelagt, googlet etter svar, men jeg finner ingen verdens ting. Jeg formaterte pcen min for 2 dager siden, kan det ha noen sammenheng? Den har aldri "oppført" seg sånn før. Utrolig irriterende.. Så jeg må sitte på samme stedet konstant, slik at jeg får strøm til pcen. Hva er galt? Er det batteriet som har gått?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Ja, det høres veldig som batteriet som har gått, siden det ikke lader, men går på vekselstrøm. Eller så kan det godt være laderledningen, det skjedde med min gamle.
LadyStarlight Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Hadde dette problemet selv kun et halvt år etter jeg kjøpte ny bærbar pc. Sendte den inn på service under garanti, og fikk nytt batteri. Var visst noe galt med batteriet, produksjonsfeil eller noe.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Hmm.. Rart.. Har hatt pcen i 3 år (skolepc) men den har aldri begynt å tulle før nå, etter at jeg formaterte den. Får sende den på service og se hva de sier. Takk for svar
DBM Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 3 år var lenge, mine bærbare har aldri holdt så lenge. På grunn av det problemet her bytta jeg til stasjonær.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 Det har faktisk aldri vært noe tull med den før nå, og den har blitt brukt mye iløpet av 3 skoleår. Var og snakket med de idag, og jeg må ut med 750 kr eller 1500 kr.. åååårh, kjedelige penger når lommeboka er ganske fattig
Gjest Nedfall Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Batteriet er nok fåkka. Jeg hadde ekstremt dårlig batterikapasitet en god stund (min pc er noe eldre enn din), deretter oppførte den seg akkurat slik som din gjør. Batteriet holder ingen lading, og pcen dør straks du plugger ut. Vurder enten å få tak i ett billig kinamade erstatningsbatteri (kikk f.eks på ebay), eller bare skrap maskina og kjøp ny. Er sjelden noe vits i å legge ut mye pæng på en gammel bærbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå