Gå til innhold

Enda litt mer lavkarbo-mas.. Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg begynte på lavkarbo like før helgen. Har spist egg, bacon, biffkjøtt, kylling, grønnsaker og salat. Kjenner jeg er veldig sliten, sulten og har vondt i hodet.. Lurer på om noen kan svare litt kjapt på et par spørsmål, akkurat nå føler jeg for å gi opp..

1) Hva kan man spise til fisk istedetfor poteter??

2) Hva kan man spise til mellom-måltider som ikke er så innviklet? (Har ikke energi akkurat nå, og jeg sliter med å kommer på andre ting en kylling og egg..) Jeg tenker feks om man er litt sulten på kvelden og ellers ville tatt seg en brødskive. Jeg kommer liksom ikke på noe..

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det skulle stå enda litt meR lavkarbo-mas i overskriften.

ts.

AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

Min lenke

Her kan du finne masse tips til hva du kan spise.

Jeg har laget blomkålmos,eller salat til middagene.

Jeg gumler ofte hvitost med majones på om jeg må ha noe i farta,men det beste er og lage skikkelige måltider, rester av gårsdagens middag etc..

Hvilken lavkarboretning vil du følge?

Spis mye de første dagene,sulten og hodepinen vil gi seg,det er kroppen som kvitter seg med gifter.

Drikk masse vann,og vær forsiktig med kunstig sukker de første ukene. Lykke til

Skrevet

Lag div. muffinser til frokost og lunch :)

AnonymBruker
Skrevet

Lag div. muffinser til frokost og lunch :)

Hvilke oppskrifter kan jeg bruke? Er det lov med muffinser da?

Takk for svar, begge to :dagens-rose:

Skrevet

Hvilke oppskrifter kan jeg bruke? Er det lov med muffinser da?

Takk for svar, begge to :dagens-rose:

Lavkarbo muffinser ja :) søk på Google :)

Skrevet

Heihei anonym bruker!du er velkommen inn på lavkarbo tråden her på kg ;) bare spør i vei om du lurer på noe,er flere der som har god peiling. lavkarbo.no er også et supert sted :)

ang spm.dine;

1. jeg spiser mye salat istedet for poteter/pasta,lager rett og slett salat og har det som tilbehør.

jeg blander ulike salattyper i en bolle,sammen med det du måtte ønske som er "lov",i hovedsak ting som vokser over jorden.altså ikke gulrøtter feks.vær obs på at mais også er fyfy!

så blander jeg i ønsket krydder og olje,feks.rapsolje.

fetaost er også kjempenam oppi!

ellers pleier jeg som regel altid å lage dressing til,eller ha en dæsj rømme eller creme fraiche til maten om jeg ikke gidder lage dressing ;)

Mellommåltid er veldig ofte osteruller med feks krydderost på(philadelphia),samt skinke,spekeskinke,agurk,++.

Jeg spiser også fiberrik,men ikke for mange da det lett blir for mye karber.se det ann hva annet du har spist,om dagskvoten blir "overfylt" eller hva.Jeg spiser ofte en-to slike om morgenen med ost og skinke+ majo,samt eggerøre til.Liker å ha noe brødlignende på morgenen,er ikke så klar for middag allerede da ;)

Ellers er cottage cheese supert,blandet med feks litt bringebær og litt sukrin.

liker også å blande tyrkisk joghurt med soyaflak og litt kremfløte,med bær oppi.og litt vanilje essens og kansje sukrin om du vil det,det er fin "frokostblanding"!

bare pass på som de over sier,ikke for mye søtningsmidler.

det varierer fra pers.til pers.hvor mye de tåler det,selv kan jeg fint spise noen gode teskjeer hver dag uten problem.

AnonymBruker
Skrevet

Spis mye de første dagene,sulten og hodepinen vil gi seg,det er kroppen som kvitter seg med gifter.

Du verden, hvilke gifter er det som forsvinner ved at man kutter ut eller ned på karbohydrater?

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaller deg om du er veldig tung i kroppen å spise matvarer som inneholder magnesium, evt ta magnesiumstilskudd.

Til fisk spiser jeg wokede grønnsaker evt brokkoli istedet for potet.

Skrevet

Du verden, hvilke gifter er det som forsvinner ved at man kutter ut eller ned på karbohydrater?

Karbihydrater er gift for kroppen, og de forårsaker migrene, hodepine, hudproblem, +++ Det samme gjelder melkeprodukt. Det kan forårsake dårlig ånde, dårlig kroppslukt...

Når man kun drikker vann, spiser frukt, grønt, fett og protein, avgifter man kroppen og da kan man kjenne at man blir dårligere en periode. Det er en naturlig reaksjon på at kroppen kvitter seg med avfallsprodukter som har hopet seg opp i kroppen.

Til TS,

drikker du nok vann? Det er veldig viktig at du drikker minst 2 liter vann fordelt utover dagen, siden vann er med på å få prosessene i kroppen til å gå fortere.

Vann er også med på å rense kroppen for all slags dritt.

Ellers vil jeg anbefale deg å spise fett og proteiner, nå som du kutter ut karbohydrater og stivelse.

Nøtter, avokado er full av gode protein og fett. Dadler, frukt, grønt, bær er fulle av fiber og gode karbohydrater, vitaminer, mineraler og sporstoffer som kroppen trenger.

Jeg pleier å spise nøtter og ferske dadler, og det blir man mett av. Liker veldig godt valnøtter, mandler og solsikkefrø. Etterpå trener jeg, og har masse energi.

Pinjekjerner er gode å ha i omelett, eggehakk, på speilegg, i salater ... ja ... hjemmelaged kyllinggryte! Mmmm :)

Dette må du venne kroppen til, og du vil føle deg bedre etterhvert.

Må også minne deg på at om du skulle spise noe karbohydrater som du har kuttet ut, kan du oppleve å bli ekstremt dårlig. Det er kroppens måte på å reagaere på noe den ikke trenger.

Gjentar meg kanskje litt mye, men vann er en tørstedrikk NR.1,

og det er noe man drikker til måltider.

AnonymBruker
Skrevet

Karbihydrater er gift for kroppen, og de forårsaker migrene, hodepine, hudproblem, +++ Det samme gjelder melkeprodukt. Det kan forårsake dårlig ånde, dårlig kroppslukt...

Når man kun drikker vann, spiser frukt, grønt, fett og protein, avgifter man kroppen og da kan man kjenne at man blir dårligere en periode. Det er en naturlig reaksjon på at kroppen kvitter seg med avfallsprodukter som har hopet seg opp i kroppen.

Til TS,

drikker du nok vann? Det er veldig viktig at du drikker minst 2 liter vann fordelt utover dagen, siden vann er med på å få prosessene i kroppen til å gå fortere.

Vann er også med på å rense kroppen for all slags dritt.

Ellers vil jeg anbefale deg å spise fett og proteiner, nå som du kutter ut karbohydrater og stivelse.

Nøtter, avokado er full av gode protein og fett. Dadler, frukt, grønt, bær er fulle av fiber og gode karbohydrater, vitaminer, mineraler og sporstoffer som kroppen trenger.

Jeg pleier å spise nøtter og ferske dadler, og det blir man mett av. Liker veldig godt valnøtter, mandler og solsikkefrø. Etterpå trener jeg, og har masse energi.

Pinjekjerner er gode å ha i omelett, eggehakk, på speilegg, i salater ... ja ... hjemmelaged kyllinggryte! Mmmm :)

Dette må du venne kroppen til, og du vil føle deg bedre etterhvert.

Må også minne deg på at om du skulle spise noe karbohydrater som du har kuttet ut, kan du oppleve å bli ekstremt dårlig. Det er kroppens måte på å reagaere på noe den ikke trenger.

Gjentar meg kanskje litt mye, men vann er en tørstedrikk NR.1,

og det er noe man drikker til måltider.

Mener du virkelig at karbohydrater er gift for kroppen? Hva slags belegg har du for å si det? Samtidig anbefaler du frukt og grønt som er så å si rene karbohydrater?

Skrevet

Drikk mere vann og pass på at du får i deg nok mat..:)

Skrevet

Mener du virkelig at karbohydrater er gift for kroppen? Hva slags belegg har du for å si det? Samtidig anbefaler du frukt og grønt som er så å si rene karbohydrater?

Ja, jeg tenker på det hvite melet og sukkeret, men også på melken. Det er ikke bra for kroppen, og mange blir syke av det. Dessuten har ikke kroppen behov for det, det er oveflødig.

Kroppen trenger bare fett, protein, frukt, grønt, bær, urter... og vann! Da vil man holde seg friske og raske og få mye energi.

Dere skal da alltid ha dokumentasjon på dokumentasjon, men jeg har ingen dokumentasjon uten at jeg selv og mange andre er friske og raske pga at vi spiser rent.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tenker på det hvite melet og sukkeret, men også på melken. Det er ikke bra for kroppen, og mange blir syke av det. Dessuten har ikke kroppen behov for det, det er oveflødig.

Kroppen trenger bare fett, protein, frukt, grønt, bær, urter... og vann! Da vil man holde seg friske og raske og få mye energi.

Dere skal da alltid ha dokumentasjon på dokumentasjon, men jeg har ingen dokumentasjon uten at jeg selv og mange andre er friske og raske pga at vi spiser rent.

Takk for at du presiserer at det var hvitt mel og sukker du mente, ikke karbohydrater som du skrev i det forrige innlegget.

Frukt og bær er for det meste karbohydrater og inneholder forholdsvis mye sukker. Ikke noe galt med det, men du ser kanskje selv at det blir feil å si at karbohydrater er gift og fører til sykdommer.

Det er ikke urimelig å be om en seriøs kilde når påstander som dette blir slengt ut i øst og vest av hvem som helst, eller når bastante og kontroversielle uttalelser legges fram som en sannhet.

Gjest Soprazopra
Skrevet

Spis de der karbohydratene du og tren og vær mer aktiv enn du allerede er. Er bare de som er lite aktive som kan gå ned på å kutte ut karbo. Trener du mye fra før kan det nettopp være karbomangelen som gjør at du ikke føler at du har nok energi. Riktig nok produserer kroppen karbohydrater, men ikke nok til et atkivt menneske. Gå på et skikkelig treningsforum og se selv og slutt å høre på kaklegjengen og det du leser av kvinneartikler. stort sett bare svada alt sammen

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sant! Jeg jogger 5 dager i uken, og trener styrke 3 dager i uken, og jeg har aldri hatt så mye energi på (og ellers) treninga som etter at jeg kutta karbsene! :)

• Liker 2
Skrevet

Må også få legge til at på enkelte lavkarbo dietter skal man IKKE spise frukt,heller ikke enkelte bær som inneholder mye karbo.

man kan spise bringebær,og litt jordbær bla.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...