AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Blir kjempeglad hvis noen har kokeboken fra ungdomsskolen "boller til burritos" tilgjengelig, og vil gi meg oppskriften på fiskegratengen derfra! husker den var god
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Boka ligger her, vent skal jeg skrive den ned
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Fiskegrateng 1 dl ( 40 gram ) ukokt makaroni 2 dl melk jamning av 1 lettmelk 1 matskje hvetemel 1/2 ts salt 1/2 krm pepper 1 krm malt muskat 2 egg 250 gram fiskefilet i biter 2 matskjeier kavring Ildfast form, 1 1/2 liter I stekeovn: 170 grader i 40 min på nederste rille 1: Kok makaroni etter veiledning på pakken. 2: Kok opp 2 dl melk. Lag en jamning av kald melk og hvetemel, og rør den inn i den kokende melka, kok opp. 3: Tilsett salt og krydder og avkjøl sausen litt. 4: Rør inn egga og bland inn makaroni og fiskebiter. 5: Hell alt over i en ferdigsmurt ildfast form og dryss strøkavringen over. 6: Stek til gratengen er gyllen. Server fiskegratengen med kokte poteter og appelsin- og gulrotsalat til. Sånn, ver så god 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Jeg glemte å si tusen takk! Så tusen takk! :D Da ble det fiskegrateng den dagen likevel :-)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Jeg savner den boka! Noen som vet om den kan kjøpes i bokhandelen?
J-matvrak Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Overraskende mye bra bok for å være heimkunnskapsbok fra ungdomsskolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå