Gå til innhold

Er det galt å ha et lite bryllup?

51 stemmer

1. 1. Hvor mange gjester hadde du i ditt bryllup?

• 0-10
      7
    • 10-20
      5
    • 20-30
      6
    • 30-40
      6
    • Fler enn 40.
      27
  2. 2. Hvor feiret du bryllupet etter vielsen?

• Hjemme
      6
    • Restaurant
      6
    • Leide lokaler
      35
    • Annet..
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor at et stort bryllup med folk du lenger ikke har en relasojn med?

Mine argumenter mot: - Dyrt

- Kleint opplegg

- Får ikke hatt en prat med alle gjestende.

Hvorfor at et lite bryllup med folk du har en god relasjon med?

Mine argumenter for: - Billigere.

- Hyggelig for tid til å prate med alle.

- Får en fin opplevelsse, og kvalitet på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se problemstillingen, rett og slett fordi man bør velge det som passer en best. Og vi har 40 gjester utenom brudeparet, til sammen blir vi altså 42 stykker, men de aller fleste har vi da en relasjon med? Faktisk har vi valgt bort mange fordi jeg ikke har relasjon med dem.

Leide lokaler kan være dyrt, men hvis man velger uten catering og at man kan ta med egen drikke så trenger det overhodet ikke å bli dyrt. Vi valgte et sted hvor stedet står for mat, catering, drikke og alt. Ja, det blir nok dyrt, men da fikser de alt, vi slipper å styre, og stedet passer perfekt til vår utevielse.

Selv om vi blir over 40 stykker tenker jeg at det blir både koselig, en kvalitetskveld og en kveld hvor man får pratet med alle.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

For alle er det ikke lett å ha et lite bryllup dersom man vil ha alle dem man har nære relasjoner med!! Vi bestemte oss få forhånd at vi skal kun ha nærmeste familie, dvs foreldre med nye ektefeller, besteforeldre og stebesteforeldre, onkler og tanter som vi har hatt mye med opp gjennom årene og tre av søskenbarna hver som vi har hatt veldig mye med å gjøre. Og selvfølgelig de nærmeste vennene vil man jo dele denne store dagen med! Fikk sjokk da vi endte opp med gjesteliste på nesten 100 stk, men siden den allerede er "beskåret" til kun dem vi virkelig vil ha der så må vi kutte ut alt..... Er ikke lett!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke startinnlegget ditt er så veldig reflekterende, all den tid du kun har argumenter mot store bryllup og argumenter for små bryllup. Virker som du allerede har bestemt deg for hva som er best.

Vi hadde et stort bryllup fordi vi har stor familie og ønsket å feire dagen med alle sammen. Dessuten hadde vi råd til det, og vi har ikke angret en dag på bryllupsdagen da det ble en fantastisk dag og en heidundrende fest.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hvorfor at et stort bryllup med folk du lenger ikke har en relasojn med?

Mine argumenter mot: - Dyrt

- Kleint opplegg

- Får ikke hatt en prat med alle gjestende.

Hvorfor at et lite bryllup med folk du har en god relasjon med?

Mine argumenter for: - Billigere.

- Hyggelig for tid til å prate med alle.

- Får en fin opplevelsse, og kvalitet på kvelden.

Ok er det slik at du vil ha et lite bryllup men at du har fått negative reaksjoner fra andre pga dette?

Uansett må du jo gjøre hva du og mannen din syns er best, med mindre dere er uenige da? at problemstillingen handler om at han vil ha et stort bryllup mens du et lite? Da kan det jo bli litt vanskelig...

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke helt problemet, de aller fleste velger det bryllupet de selv ønsker. Hvis man har mange man ønsker å dele dagen med og synes det er verdt å bruke mye penger på bare én dag så velger man et stort bryllup. Det er da ikke slik at store bryllup alltid er det dårlige valget og små er det rette (siden du bare kommer med argumenter mot store, men for små). Hvis det er slik at du føler andre blander seg opp i valget deres og ønsker at dere skal ha et stort bryllup mot deres vilje får du bare sette foten ned og gjøre det klart at det er deres valg.

Selv valgte vi et lite bryllup, uten at det var noen annen grunn enn at det var slik vi ønsket det (og kanskje litt fordi vi synes at i større bryllup får man så lite kontakt med alle gjestene, det blir så upersonlig). Vi hadde absolutt råd til et stort bryllup, men det var ikke det vi hadde lyst på. Vi inviterte kun nærmeste familie (foreldre og søsken + deres partnere) for det var de vi aller mest ønsket å feire med. På den måten unngikk vi også at noen følte seg utelatt, fordi det var en veldig naturlig grense mellom de som var bedt og de som ikke var det.

Endret av Arkana
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet, de aller fleste velger det bryllupet de selv ønsker. Hvis man har mange man ønsker å dele dagen med og synes det er verdt å bruke mye penger på bare én dag så velger man et stort bryllup. Det er da ikke slik at store bryllup alltid er det dårlige valget og små er det rette (siden du bare kommer med argumenter mot store, men for små). Hvis det er slik at du føler andre blander seg opp i valget deres og ønsker at dere skal ha et stort bryllup mot deres vilje får du bare sette foten ned og gjøre det klart at det er deres valg.

Selv valgte vi et lite bryllup, uten at det var noen annen grunn enn at det var slik vi ønsket det (og kanskje litt fordi vi synes at i større bryllup får man så lite kontakt med alle gjestene, det blir så upersonlig). Vi hadde absolutt råd til et stort bryllup, men det var ikke det vi hadde lyst på. Vi inviterte kun nærmeste familie (foreldre og søsken + deres partnere) for det var de vi aller mest ønsket å feire med. På den måten unngikk vi også at noen følte seg utelatt, fordi det var en veldig naturlig grense mellom de som var bedt og de som ikke var det.

Som sagt igjen, hva om ts og den vordende ektemaken er uenige med hverandre?

Skrevet

For alle er det ikke lett å ha et lite bryllup dersom man vil ha alle dem man har nære relasjoner med!! Vi bestemte oss få forhånd at vi skal kun ha nærmeste familie, dvs foreldre med nye ektefeller, besteforeldre og stebesteforeldre, onkler og tanter som vi har hatt mye med opp gjennom årene og tre av søskenbarna hver som vi har hatt veldig mye med å gjøre. Og selvfølgelig de nærmeste vennene vil man jo dele denne store dagen med! Fikk sjokk da vi endte opp med gjesteliste på nesten 100 stk, men siden den allerede er "beskåret" til kun dem vi virkelig vil ha der så må vi kutte ut alt..... Er ikke lett!

WOW vet dette blir veldig uttenfor tema, men ser du har gått ned 13 kg på bare 36 dager :hakeslepp:

Måtte bare si at det var kjempe imponerende =D :tommelsmil:

Skrevet

Som sagt igjen, hva om ts og den vordende ektemaken er uenige med hverandre?

Da må man jo på et eller annet vis bli enige. Hvilke argumenter som skal telle mest kommer sannsynligvis helt an på livssituasjonen deres. Jeg synes f.eks. det å ikke ønske å ta opp lån for å ha råd til stort bryllup eller ha sosial angst bør telle mer enn bare et generelt ønske om å feire med alt av familie og venner. Vi som sitter her kan uansett ikke avgjøre hvem som skal få viljen sin, for det finnes ikke noe rett og galt valg.

Skrevet

Mitt drømmebryllup er lite. Og da tenker jeg på ca 15 gjester, muligens færre. Men jeg har vært i større bryllup og det var en fantastisk opplevelse det også. Hvert par må velge det som passer dem best.

Skrevet

WOW vet dette blir veldig uttenfor tema, men ser du har gått ned 13 kg på bare 36 dager :hakeslepp:

Måtte bare si at det var kjempe imponerende =D :tommelsmil:

Det er ikke fullt så imponerende når jeg sier at jeg tok slankeoperasjon forrige uke.... Men hadde gått ned 6kg på egenhånd først. Men jeg er stolt av meg selv at jeg har tatt et vanskelig valg og fått hjelp med et problem jeg i mange år har mislyktes å løse på egenhånd.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde nesten 100 gjester, og tro det eller ei, vi har god relasjon med alle! Har hørt flere ganger i ettertid at var "det kjekkeste bryllupet jeg har vært i", så stort kan arrangeres med sjarm og musikk, uten at noen føler seg glemt eller er "tvangsgjester". Pga flytting og store og flere vennekretser ble det så mange, men det var de vi selv ønsket å ha der. Vi måtte også beskjære "ønskegjestelisten", alle må sette en grense for hvor stort de ønsker/vil/kan/bør /må ha bryllupet selv.

Skrevet

Smak og behag!

Det finner vel fordeler og bakdeler med både store og små bryllup.

Vi ville ha en fest hjemme, med ca 20 gjester, de aller nærmeste. Hadde ikke villet hatt det på noen annen måte. :rodmer:

Folk er forskjellige; noen liker masse taler, oppmerksomhet, pomp og prakt, andre liker det ikke.

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet ha ett stor bryllup med mange mennesker, jeg vet første gjestelisten jeg satte opp for hauger av år siden var på over 100 gjester.

Nå som bryllupet er under 2 mnd unna, så er konklusjonen at vi ber nære venner og familie (34 med egne barn) til middagen.. og omlag 22 ekstra til kaffe/kaker/fest etter bryllupsmiddagen.

Vi ber heller ikke "rått og røti" av venner, men de vi faktisk har omgang med, som vi trives i med og som er en del av hverdagen.

Skulle vi bedt ALLE så hadde det nok tippet over 100.

Vi vil ha rett fokus denne dagen, å oppleve å ha hatt omgang med de gjestene som er der.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha ett stort btyllup, men har ikke invitert noen vi ikke har en gof relasjon med. Vi har kun invitert familie og nære venner, altså venner vi ofte er sammen med og snakker med. Av familie så har vi ikke invitert søskenbarn utenom de minste som må være med, men begge to har stor familie med mange tanter, onkler, besteforeldre ++ Og hvorfor i all verden skulle det blitt kleint med et stort bryllup? Folk inviterer da ikke fremmede i bryllupet sitt? I vår familie, både på hans og min side er det alltid store og koselige selskaper når det er noe spesielt som dåp,konfirmasjon og bryllup.. I dåpen til sønnen min var vi over 50 stk og da var det endel som ikke kom fordi det ble for langt å reise for en dåp. Hvis man har en stor og ganske sammensveiset familie så er det jo ganske naturlig å ha et stort bryllup..? Men synst det er ganske teit å ha stort bryllup bare for å ha det, ser ikke poenget i å invitere gamle bekjente og venner man snakker med to ganger i året bare for å få flere gjester på lista..

Skrevet

Vi hadde først tenkt å ha et bryllup med 20-25 gjester, og det synes jeg var vanskelig, å velge bort så mange venner, nære og kjære. Vi blir 50 gjester, som egentlig ikke er så mye med tanke på at vi er to familier, og vi har venner som ikke er felles.

Når vi først skrev gjesteliste, så skrev vi ned alt av "nærmeste familie" (dvs, foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn), og vi var oppe i 80 stk før vi i det hele tatt hadde kommet til venner.. Det er ikke lett, altså!

Skrevet

Hmm...vi fikk bryllupsinnbydelse i vår, fra et søskenbarn av mannen som vi overhode ikke kjenner (an har mange søskenbarn, og har veldig god kontakt med noen, mens han omtrent ikke kjenner andre)

De har bedt inn godt over 100 gjester til et giga-bryllup 3 dager til ende på en herregård i Sverige.

Kostnadene for folk å dra dit- for å altså¨feire folk man ikke kjenner- betale overnatting for 3 netter+ kjøpe gave, kanskje kjøpe nye klær..... Vel, for å si det enkelt: Uaktuelt!

Jeg skjønner ikke hva de tenker på, men det er nå meg. :forvirret:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva de tenker på, men det er nå meg. :forvirret:

Ja, gud så frekke folk er som inviterer dere i bryllup :filer:

Skrevet (endret)

Jeg lurer jo på hva formålet er.

En tanke naivt å tro at folk man ikke kjenner, frivillig skal bruke omlag 5000,- kroner på å feire noen man altså ikke kjenner.

Endret av missLynch
Skrevet (endret)

dobbeltpost

Endret av missLynch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...